همه چیز درباره دوربین های کالر ویو (Colorvu) هایک ویژن

در این مطلب قصد داریم شما را با دوربین های کالر ویو (Colorvu) هایک ویژن و انواع کابل در این سیستم ها آشنا کنیم.

همه چیز درباره دوربین های کالر ویو (Colorvu) هایک ویژن

هایک ویژن یکی از بهترین برندهای دوربین مداربسته در جهان است که در تولید محصولات خود از فناوری‌های نظارت امنیتی حرفه‌ای استفاده می‌کند. اگرچه به‌کارگیری این فناوری‌ها مدت‌هاست انجام می‌شود، اما کمپانی Hikvision از اولین شرکت‌هایی است که امکان مشاهده تصاویر تمام رنگی در شرایط نوری کم یا تاریک را، آن هم با دقت بالا و قیمت مقرون‌ به‌صرفه ارائه می‌دهد. در این مقاله با فناوری ColorVu و انواع کابل کواکسیال که برای دوربین‌های با این فناوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، آشنا می‌شوید.

معرفی دوربین مداربسته Hikvision با فناوری ColorVu

در معرفی دوربین مداربسته کمپانی Hikvision با فناوری کالر ویو، ابتدا باید به اهمیت و ضرورت استفاده از این فناوری بپردازیم. درواقع هدف نصب دوربین امنیتی، تصویربرداری و نظارت بر محیط است. در همین راستا، ما به دوربینی نیاز داریم که بتواند در هر محیط و هر شرایطی تصاویری دقیق و باکیفیت ضبط کند؛ در غیر این صورت نظارت و تأمین امنیت محیط و افراد کامل نخواهد بود. مهم‌ترین ویژگی دوربین هایک ویژن ColorVu، امکان ضبط تصاویر ویدئویی با کیفیت بالا در نور کم و حتی تاریکی مطلق است. بر این اساس، تصاویری که این دوربین‌ها نشان می‌دهند، شفاف و رنگی هستند. در تولید این محصولات، از دو تکنولوژی جدید سخت‌افزاری لنزهای پیشرفته Colorvu و سنسور تصویر قوی با درجه حساسیت بالا استفاده شده است. دوربین مداربسته ColorVu، به‌دلیل برخورداری از دیافراگم باز، حالت‌های روشنایی قابل تنظیم، امکان کاهش نویز تصاویر، کیفیت 1080 پیکسل و فناوری‌های جدید دیگر، نسبت به مدل‌های قدیمی عملکرد بسیار بهتری دارد. به وسیله این دوربین‌ها، حتی در شرایط کم‌نور نیز تصاویر رنگی، شفاف، با کیفیت و حرفه‌ای ضبط می‌شوند. دوربین های سری ColorVu هایک ویژن، تجربه‌ دید در شب متفاوتی را در اختیار کاربر می‌گذارند. با استفاده از این دوربین‌ها، حتی در تاریکی مطلق، تصاویر با کیفیت HD و فوکوسی واضح به‌صورت رنگی یا سیاه و سفید ضبط و ثبت می‌شوند. به کمک فناوری‌های جدید این دوربین‌ها بالاخص تکنولوژی کالر وی یو، تجربه امنیتی انعطاف‌پذیرتر و قدرتمندتری خواهید داشت.

دوربین های کالر ویو (Colorvu) هایک ویژن

دوربین ColorVu هایک ویژن برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

سیستم‌های دوربین مداربسته همواره با چالش‌های عملکرد بهتر در فضاهای مختلف و همچنین امکان ضبط تصاویر شفاف و واضح در محیط‌های کم نور یا بدون نور مواجه بوده‌اند. تکنولوژی ColorVu می‌تواند بهترین گزینه برای راه‌اندازی سیستم نظارتی امنیتی در هر فضایی باشد. کمپانی موردبحث، با ترکیبی از فناوری ColorVu به همراه قابلیت‌های پیشرفته دیگر، دوربین‌هایی با قدرت بیشتر تولید کرده است که در هر محیط و هر شرایطی، سطح بالایی از امنیت را فراهم می‌کنند. در راه‌اندازی سیستم‌های دوربین مداربسته به‌ویژه در محیط‌های بسته و مکان‌هایی با نقاط غیرقابل دید، حفظ امنیت در هنگام شب اهمیت زیادی دارد. دوربین‌های سری کالرویو این برند برای هر محیطی که به امنیت در شب یا اطلاعات رنگی در تصاویر ضبط شده اهمیت بسیاری می‌دهد، گزینه مناسبی هستند.

 

بهترین دوربین مداربسته برای محیط‌های تجاری

مزیت فناوری کالر ویو دوربین مداربسته هایک ویژن در محیط‌های تجاری این است که کاربران می‌توانند ورودی‌ها و خروجی‌ها و همچنین مناطق کم‌نور داخلی و خارجی که در آن سرقت یا سایر جرایم رخ می‌دهد را نظارت کنند. این مناطق عمدتاً راهروهای تاریک، گذرگاه‌های خارجی و محل های بارگیری هستند.

 

بهترین دوربین مداربسته برای ساختمان مسکونی

ساختمان‌های مسکونی اغلب چندین نقطه کم‌نور دارند که به‌طور بالقوه خطرناک هستند و در تاریکی به‌سختی پیمایش می‌شوند. دوربین‌های ColorVu، امکان نظارت بر جاهایی که ممکن است حادثه رخ دهد را فراهم می‌کنند و نور تکمیلی این مناطق را برای کاهش خطر و بهبود ایمنی ساکنان آن روشن می‌کند. برای خرید دوربین هایک ویژن با نمایندگی هایک ویژن با شماره تلفن 02188529107 در ارتباط باشید.

 

بهترین دوربین مداربسته برای پارکینگ

ثبت تصاویر رنگی شبانه‌روزی برای سیستم‌های نظارتی، پارکینگ، مشاغل و محیط‌های مسکونی مزایای زیادی دارد. حفاظت از پارکینگ به‌دلیل نور کم و اغلب ناهموار، ممکن است دشوار باشد، اما برای متمایز کردن و شناسایی وسایل نقلیه، تصاویر رنگی بسیار مهم است. با توجه به اینکه فناوری ColorVu هایک ویژن از نور تکمیلی برای ایمن‌تر کردن مکان‌های پارکینگ استفاده می‌کند، بنابراین برای ضبط تصاویر رنگی به نور اضافی نیازی ندارد. نور سازگار با محیط زیست این محصولات برخلاف نورهای خشن و روشن، تداخلی با دید راننده ندارد. همچنین برخلاف جایی که دوربین‌های با نور دید در شب IR استفاده می‌شود، انعکاس نور در پلاک‌ها وجود ندارد و جزئیات به‌راحتی خوانده می‌شوند.

 

چرا دوربین ColorVu؟

هنگام در نظر گرفتن نظارت امنیتی تصویری، اطلاعات رنگی تصاویر یک ابزار قدرتمند و مهم به شمار می‌رود. برای اپراتورها و پرنسل امنیتی، اطلاعات رنگ تا حد قابل‌توجهی، فرآیند جستجو را آسان می‌کند. به‌عنوان مثال، اگر مظنونی در یک منطقه دیده شده باشد و از اپراتور سیستم نظارتی درخواست شود تا فیلم‌های دوربین مداربسته را برای پیدا کردن مردی با قد حدودا 180 سانتی‌متری و موهای تیره پیدا کند، جستجو ممکن است کمی طول بکشد؛ اما اگر مشخص شود مظنون یک ژاکت قرمز پوشیده است، به احتمال زیاد زمان جستجو کاهش می‌یابد. ارزش رنگ غالباً در شناسایی سریع و دقیق افراد یا وسایل نقلیه مظنون بسیار مهم است و بخش مهمی از جستجو را تشکیل می‌دهد. متأسفانه، هنگام استفاده از سیستم های نظارت تصویری غیر رنگی (در تاریکی)، با کاهش سطح نور، رنگ‌ها نیز غیرقابل تشخیص می‌شوند و در بسیاری از موارد، با کم شدن نور، اطلاعات رنگ از بین می‌رود که در دوربین‌های کالرویو این مشکل حل شده است.

 

مقایسه دوربین کالر ویو ColorVu هایک ویژن با دوربین معمولی دید در شب IR

مزایای دوربین‌های مداربسته ColorVu

وجود فناوری کالر ویو در دوربین‌ هایک ویژن، مزایای قابل‌توجهی به‌همراه دارد و سطح پیشرفته‌ای از سیستم‌های نظارتی امنیتی را ارائه می‌دهد که در ادامه برخی از مزایای آن را لیست‌وار بیان کرده‌ایم:

  • ارائه تصاویر کاملا رنگی در هر زمانی از شبانه‌روز
  • نشان دادن رنگ‌های واقعی سوژه جهت تشخیص کوچک‌ترین جزئیات
  • عملکرد عالی در محیط‌های کم‌نور و تاریک
  • ارائه جزئیات بیشتر از تصویر با کیفیت بسیار خوب

 

خرید دوربین ColorVu از نمایندگی

اگر قصد دارید سیستم نظارتی پیشرفته‌ای برای محیط کار یا زندگی خود داشته باشید، خرید دوربین‌ مداربسته کالرویو، قطعاً انتخاب خوبی خواهد بود. این محصول با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌شود، اما برای دوربین‌های کالرویو اورجینال با قیمت بسیار مناسب بهتر است به نمایندگی هایک ویژن مراجعه کنید. با خرید از نمایندگی به انواع مدل‌های مختلف محصولات این برند و همچنین سایر تجهیزاتی که برای نصب و راه‌اندازی دوربین امنیتی نیاز است، دسترسی خواهید داشت. برای مثال یکی از این مهم‌ترین تجهیزات موردنیاز دوربین‌های مداربسته کالر ویو، کابل کواکسیال است که از طریق نمایندگی می‌توانید آن را تهیه کنید. به‌علاوه کارشناسان فروش نمایندگی، اطلاعات و راهنمایی‌های لازم از‌جمله ویژگی‌های محصول، شرایط نصب، بهترین دوربین‌های مداربسته برای فضای باز و بسته، قیمت و ... را در اختیارتان می‌گذارند. یک دلیل دیگر برای ضرورت خرید دوربین مداربسته از نمایندگی، ارائه خدمات پس از فروش است. این سیستم‌های امنیتی ممکن است بارها به تعمیر یا تعویض تجهیزات نیاز داشته باشند که در این صورت با مراجعه به سایت نمایندگی هایک ویژن یا مراجعه حضوری، می‌توانید از تمامی مزایای این مراکز فروش و سایر تجهیزات موردنیاز از‌جمله کابل کواکسیال با قیمت مناسب بهره‌مند شوید.

برای نصب دوربین مداربسته از چه کابلی استفاده کنیم؟

کابل‌ها، یکی از تجهیزات مهم موردنیاز برای راه‌اندازی دوربین مداربسته هستند و وظیفه آن‌ها انتقال صدا و تصویر را از دوربین به دستگاه ضبط مانند DVR و مانیتور و همچنین تأمین برق سیستم است. در دوربین‌های مداربسته تحت شبکه از کابل‌های شبکه استفاده می‌شود و کابل کواکسیال برای سیستم‌های دوربین مداربسته آنالوگ به‌کار می‌رود. سایر کابل‌هایی که برای نصب و راه‌اندازی دوربین‌های این برند مورد استفاده قرار می‌گیرد، کابل‌های HDMI و BNC هستند.

 

انواع کابل کواکسیال

برای اتصال دوربین مداربسته هایک ویژن آنالوگ به دستگاه DVR از کابل‌ کواکسیال استفاده می‌شود. کابل‌ کواکسیال که در انواع مختلف RG11، RG6، RG59 و RG58 موجود است، دیتاها را از دوربین به دستگاه رکوردر ارسال می‌کند تا برای نمایش روی مانیتورها آماده شود.

انواع کابل کواکسیال ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و باید به‌صورت استاندارد مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال کابل RG59 از مغزی مفتولی و شیلد تشکیل شده و در متراژ‌های کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. استانداردترین متراژ این کابل‌کشی تا 300 متر به‌صورت مستقیم است. در صورت استفاده به‌صورت غیراستاندارد، دوربین نمی‌تواند تصاویر را با کیفیت بهتری به دستگاه DVR منتقل کند. با توجه به مطلب بالا، در انتخاب کابل کواکسیال و سایر تجهیزات برای نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته باید شناخت کافی داشته باشید.

 

فناوری کالر ویو در دوربین‌های مداربسته Hikvision

در این مطلب سعی کردیم، جزئیات فناوری ColorVu و مزایای آن را در سیستم‌های نظارت امنیتی توضیح دهیم. این فناوری، چالش ضبط تصاویر در شب که در سیستم‌های نظارتی امنیتی قدیمی وجود داشت را از بین می‌برد. فناوری کالر وی‌یو با دیافراگم بزرگ، لنزهای پیشرفته و سنسورهای قوی، در شرایط کم‌نور و حتی تاریکی مطلق نیز، تصاویر با کیفیت بالا و رنگی ضبط می‌کند و تمام جزئیات تصویر با دقت بالا در آن مشاهده می‌شود. دوربین‌های کالر ویو هایک ویژن برای پارکینگ‌ها، نقاط کور ساختمان‌های مسکونی، مناطق غیرقابل دید در محیط‌های تجاری و سایر محیط‌هایی که به امنیت در شب نیاز دارند، بسیار کاربردی خواهد بود. با خرید این محصول از نمایندگی می‌توانید سایر تجهیزات موردنیاز از‌جمله کابل کواکسیال را هم با قیمت مناسب تهیه بفرمایید.

 

ارسال نظر