دوربین پرچم‌داران سامسونگ به سرعت ضبط ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه مجهز می‌شود

رسانه کلیک - سامسونگ به تازگی دوربین فوق پیشرفته ای برای گوشی های پرچمدارش معرفی کرده که دارای قابلیت ضبط ویدیویی ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه و تراشه دو لایه متصل به DRAM است.

دوربین پرچم‌داران سامسونگ به سرعت ضبط ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه مجهز می‌شود

سونی اولین کمپانی بود که دوربین گوشی جدید خود را مجهز به حافظه اختصاصی کرد. این دوربین قدرتمند که Motion Eye نام داشت، دارای سرعت ضبط ۹۶۰ فریم بر ثانیه بود و در گوشی های Xperia XZ Premium و XZs بکار رفت.
مزیت استفاده از حافظه اختصاصی برای دوربین این است که گوشی می تواند فیلم هایی با سرعت بالا ضبط کند که برای گرفتن فیلم های اسلوموشن (slow motion) بسیار کاربردی است. در واقع پیش از معرفی این تکنولوژی، جای خالی حافظه اختصاصی کاملا حس می‌شد به طوری که انتقال داده های حجیم به حافظه رم این دوربین ها با سرعت کمی صورت می گرفت. از همین رو، سونی از یک تراشه سه لایه برای دوربین گوشی های خود استفاده کرد که ضبط فیلم های پر سرعت را امکان پذیر ساخت.
حال، طبق اطلاعات بدست آمده سامسونگ در نظر دارد تا دوربینی تقریبا مشابه با دوربین گوشی های پرچمدار سونی تولید کند و آن را در نسل بعدی گوشی های سری S خود قرار دهد.
این نسل از دوربین گوشی های سامسونگ تفاوت هایی با دوربین Motion Eye سونی دارد، به گونه ای که سامسونگ به جای استفاده از تراشه سه لایه از یک تراشه دو لایه متصل به DRAM استفاده کرده است. فناوری که در نهایت سرعت ضبط بی‌نظیر ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه را برای این دوربین‌ها به ارمغان می آورد.
شایان ذکر است؛ در حال حاضر سامسونگ هم از سنسورهای اختصاصی خود و هم از سنسورهای سونی بهره می برد و مدل های سفارش آمریکا دارای سنسور سونی است.

ارسال نظر