تولید انحصاری چیپست اپل A13 به شرکت TSMC محول می شود

رسانه کلیک - اپل به تازگی از گوشی های هوشمند جدید خود رونمایی کرده است؛ با این حال گزارش ها به تولید انحصاری چیپست اپل A13 توسط TSMC اشاره دارد.

تولید انحصاری چیپست اپل A13 به شرکت TSMC محول می شود

در سال های اخیر اکثر پردازنده های اپل به صورت انحصاری توسط شرکت TSMC تولید شده است. در گذشته شرکت های سامسونگ و TSMC به صورت مشترک پردازنده های سری A اپل را تولید می کردند.

در گذشته نه چندان دور گزارش هایی در اینترنت منتشر شده بود که به تلاش سامسونگ برای تولید چیپست اپل A13 اشاره می کرد. اخیرا گزارشی در اختیار رسانه ها قرار گرفته که خبر از عدم تولید این تراشه توسط سامسونگ می دهد.

بر اساس گزارشی از وب سایت DigiTimes، احتمال تولید انحصاری چیپست اپل A13 توسط شرکت TSMC در سال آینده میلادی وجود دارد. در صورتی که این کمپانی با اپل به توافق برسد، می تواند به بیش از 60 درصد بازار دست پیدا کند.

در حال حاضر نمی توان در رابطه با مشخصات چیپست اپل A13 اظهار نظر دقیقی کرد. انتظار می رود این پردازنده مانند چیپست A12 Bionic تحت لیتوگرافی 7 نانومتری توسعه پیدا کند.

تراشه اپل A12 Bionic دارای 6 هسته پردازشی است. بر اساس بنچمارک های منتشر شده از A12 بایونیک، این پردازنده قدرت بالایی دارد و می تواند با پردازنده های دسکتاپ سال های گذشته رقابت کند ( پردازنده A12 اپل در بنچمارک AnTuTu رکورد زد ).

پردازنده جدید اپل در گوشی های آیفون XS، آیفون ایکس اس مکس و آیفون XR مورد استفاده قرار گرفته است. انتظار می رود این تراشه قدرت آیپد پرو جدید را نیز تامین کند ( آیپدهای 2018 اپل در کشور چین تاییدیه گرفت ).

این چیپست 64 بیتی دارای 2 هسته قدرتمند و 4 هسته ضعیف است که مصرف انرژی کمی دارد. این تراشه از پردازنده گرافیکی 4 هسته ای بهره می برد. این پردارنده دارای شبکه پردازشی عصبی برای سیستم شناسایی چهره فیس آیدی است.

ارسال نظر