معرفی 8 مورد از بهترین مستندهای هوش مصنوعی

رسانه کلیک - در این مطلب سعی داریم تا با معرفی 8 فیلم مستند ، شما را به دنیای شگفت انگیز هوش مصنوعی ببریم. پس با ما همراه باشید.

معرفی 8 مورد از بهترین مستندهای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یکی از آن جنبه های جذاب و هیجان انگیز تکنولوژی است که دانشمندان سراسر جهان در حال توسعه و درک عمیق تر آن هستند. این فناوری به قدری جایگاه خود را در دنیای ما تثبیت کرده که حتی تصور زندگی بدون آن دیگر غیر ممکن و دشوار به نظر می رسد. در ادامه شما را به 8 مورد از فیلم های مستند A.I. طی سال های اخیر آشنا می کنیم.

Road to A.I. (2017)

چگونه به یک خودرو یاد می دهید که رانندگی کند؟ برای بسیاری از سازندگان خودروهای بدون راننده و پژوهشگران هوش مصنوعی، پاسخ این سؤال با داده ها و به اشتراک گذاری آغاز می شود. مستند Road to A.I. به بررسی وضعیت فعلی صنعت خودروهای خودران و چگونگی حمل و نقل عمومی در آینده می پردازد.

AlphaGo (2017)

این فیلم در واقع یک مستند جذاب و چالش برانگیز در مورد یک بازی بورد 3000 ساله به نام Go و یک برنامه هوش مصنوعی به نام AlphaGo بوده که توسط تیم پژوهشی دیپ مایند گوگل ساخته شده است. در این مستند، AlphaGo در مقابل یکی از بهترین بازیکنان سئول، یعنی لی سدول قرار می گیرد.

Do You Trust this Computer (2018)

این مستند آمریکایی به تحقیق در خصوص مزایا و مهم تر از همه، خطرات هوش مصنوعی در قرن 21 می پردازد. کامپیوترهای خود یادگیرنده می توانند مزایای قابل توجهی برای انسان به همراه داشته باشند و یا تبدیل به آخرین اختراع بشریت شوند.

The Joy of A.I. (2018)

هوش مصنوعی معمولاً با ترس و اضطراب همراه است، اما مستند The Joy of A.I. نگاه خوش بینانه ای به ماشین های می اندازد که برای ساده تر شدن زندگی انسان طراحی شده اند. پروفسور جیم الخلیلی با ارایه مثال و مصاحبه با افراد مجرب در این فیلم نشان می دهد که چگونه هوش مصنوعی، زندگی انسان را به طور مثبت تغییر می دهد.

The Truth about Killer Robots (2018)

این مستند نشان می دهد که چگونه وابستگی انسان به ربات ها روز به روز بیشتر می شود. در این فیلم، مهندسین، ژورنالیست ها و فیلسوفان متعددی به بیان عقاید خود پرداخته و در خصوص شرایطی صحبت می کنند که ربات ها خطری برای جامعه و دلیلی برای مرگ انسان ها خواهد بود.

More Human than Human (2018)

این فیلم به بررسی وعده ها و نقش پیچیده هوش مصنوعی در دنیای امروزی و عواقب به حقیقت پیوستن این وعده ها می پردازد. در این مستند، سازنده فیلم در تلاش است تا ربات هوشمندی را طراحی کند که بتواند جانشین کارگردان شود.

Hi, A.I. (2019)

در حین انتخاب ربات همکار، به چاک توصیه می شود که از جملات کوتاه و مستقیم برای تعامل استفاده کند. در آن سوی دنیا، یک ربات دوست داشتنی به نام پپر در کنار مادربزرگ مهربانی به نام ساکوری زندگی می کند تا حس تنهایی را از وی بگیرد. اما به تدریج پپر به شخصیت قدرتمندتری تبدیل می شود.

iHuman (2019)

این مستند در مورد صنعت رو به رشد هوش مصنوعی بوده و به فرصت ها و چالش هایی اشاره می کند که دانشمندان کامپیوتر در حین بررسی این تکنولوژی با آن ها مواجه می شوند. با افزایش هوشمندی در ماشین ها، تعریف انسان رفته رفته تغییر می کند.

ارسال نظر