چرا در آینده باید منتظر گوشی های هوشمند بیشتری با برش نمایشگر باشیم؟

رسانه کلیک - اپل با معرفی آیفون ایکس زبان طراحی جدیدی را وارد دنیای گوشی های هوشمند کرد. این دستگاه از برش نمایشگر بهره می برد. در حالی که در ابتدا بسیاری از کاربران به این سبک طراحی علاقه نداشتند، در آینده بسیاری از محصولات با برش نمایشگر روانه بازار خواهند شد.

چرا در آینده باید منتظر گوشی های هوشمند بیشتری با برش نمایشگر باشیم؟

ایسوس در کنگره جهانی موبایل از پرچمداران جدید خود، ذنفون 5 و دنفون 5Z مجهز به برش نمایشگر رونمایی کرد ( ذنفون 5 ایسوس با طراحی مشابه آیفون 10 به صورت رسمی معرفی شد ). هواوی نیز در آینده نزدیک پرچمداران سری P20 خود را با طراحی مشابه آیفون X معرفی می کند ( هواوی P20 Lite با طراحی مشابه آیفون X بصورت رسمی رونمایی شد ). به نظر می رسد در آینده نزدیک بیشتر تولیدکنندگان اندرویدی از این زبان طراحی در محصولات خود استفاده کنند.

علت استفاده از برش نمایشگر توسط شرکت های اندرویدی چیست؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه مقاله با کلیک همراه باشید.

شرکت های ناشناخته تمایل به استفاده از ایده های کمپانی های موفق دارند

صنعت گوشی های هوشمند اشباع شده است. از زمان معرفی اولین آیفون تا به امروز، گوشی های هوشمند تبدیل به بخش مهمی از زندگی افراد شده است. در این صنعت شرکت های بی شماری فعالیت می کنند و سالانه شاهد ورود کمپانی های بیشتری به این صنعت هستیم.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته شرکت های تازه تاسیس برای ورود به بازار از ایده های شرکت های موفق یا ایده هایی که به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرده اند در محصولات خود استفاده می کنند. این موضوع ممکن است در رابطه با شرکت های بزرگ نیز صادق باشد.

سامسونگ در زمان معرفی اولین نسل گلکسی S شرکت بزرگی محسوب می شد با این حال در این دستگاه از ویژگی های اصلی آیفون استفاده کرد. با گذشت زمان طراحی محصولات تغییر کرد و همچنین گوشی های هوشمند در اندازه های مختلف معرفی و روانه بازار شدند ولی در آن ها شاهد حضور ویژگی های مشترک زیادی هستیم.

با این وجود که امروزه شرکت های اندرویدی کمتر از ایده های اپل کپی برداری می کنند ولی می توان در بازار محصولاتی را پیدا کرد که شباهت زیادی به آیفون های اپل دارند که اچ تی سی A9 یکی از این دستگاه ها محسوب می شود.

با شروع کنگره جهانی موبایل شاهد معرفی دستگاه هایی بودیم که از یک ویژگی مشترک با جدیدترین آیفون اپل، برش نمایشگر بهره می بردند.

چرا شرکت ها از برش نمایشگر در محصولات خود استفاده می کنند؟

شرکت ها بودجه زیادی را برای بخش تحقیق و توسعه خود در نظر می گیرند با این وجود بسیاری از آن ها از جدیدترین ایده اپل در محصولات تولیدی خود استفاده خواهند کرد. چرا شرکت ها تمایل به استفاده از برش نمایشگر در دستگاه های خود دارند؟

در زمان رونمایی از آیفون ایکس بسیاری از کاربران نسبت به برش نمایشگر این دستگاه احساس خوبی نداشتند ولی بر اساس گزارشات جدید کاربران از این ویژگی استقبال می کنند! شرکت ها قبل از توسعه یک محصول تحقیقات خود را در بازار شروع می کنند بنابراین انتشار گزارشی که خبر از استقبال کاربران از برش نمایشگر می دهد برای ما تعجب برانگیر نیست.

برخی از شرکت ها همانند سامسونگ و سونی تصمیم گرفته اند که از زبان طراحی مخصوص خود در گوشی های هوشمند استفاده کنند که دلیل آن مربوط به اعتبار آن ها در تمامی زمینه های فناوری است (منحصر به بازار گوشی های هوشمند نیست).

آیفون نماد گوشی های هوشمند

به نظر می رسد که آیفون هنوز نماد گوشی های هوشمند موجود در بازار محسوب می شود و بسیاری از افراد خواهان آن هستند. با این وجود برخی از کاربران نمی توانند آیفون های تولیدی اپل را خریداری کنند. در این وضعیت شرکت های اندرویدی محصولات مشابه آیفون را روانه بازار می کنند.

در همین راستا در بازار می توان محصولاتی را پیدا کرد که به برش نمایشگر و دوربین اصلی دوگانه با چیدمان عمودی مجهز هستند. استفاده از ایده های موفق می تواند هزینه های توسعه یک محصول را کاهش دهد که به نفع شرکت های تولیدکننده است.

در حال حاضر نمی توان شرکت ها را در دنیای گوشی های هوشمند متهم به کپی برداری کرد چراکه این بازار اشباع شده است. با این وجود اگر برخی تولیدکنندگان همانند گذشته خواهان استفاده از ایده هایی باشند که شرکت های مطرح آن ها را دیکته می کنند، نوآوری های اندکی که در این صنعت وجود دارد نیز از بین می رود.

با توجه به این مباحث انتظار می رود در آینده شاهد عرضه دستگاه های بیشتری با طراحی مشابه آیفون X و برش نمایشگر باشیم. نظر شما در رابطه با کپی برداری از ایده های اپل چیست؟ آیا خواهان تصاحب دستگاهی مجهز به برش نمایشگر هستید؟

ارسال نظر