کشتی تایتانیک 2 در سال 2022 به آب انداخته می شود

رسانه کلیک - یک میلیاردر استرالیایی، کلایو پالمر اظهار داشته که قصد ساخت کشتی تایتانیک 2 را دارد. این کشتی در 110امین سالگرد غرق شدن تایتانیک به حرکت در می‌آید.

کشتی تایتانیک 2 در سال 2022 به آب انداخته می شود

بیش از یک قرن پیش کشتی تایتانیک سفر خود را از بندر ساوت همپتون به مقصد نیویورک آغاز کرد؛ سفری که هرگز به سرانجام نرسید. کشتی تایتانیک سفر خود را در تاریخ 15 آوریل 1912 در شمال اقیانوس اطلس آغاز کرد و بیش از 1500 نفر طی غرق شدن آن جان خود را از دست دادند.

از این واقعه تحت عنوان بزرگترین و غم انگیزترین اتفاقی که تاکنون در اقیانوس اطلس افتاده، یاد می شود. از بین تمام کارکنان و مسافران این کشتی تنها 700 نفر نجات یافتند. کاپیتان این کشتی ادوارد اسمیت نام داشت که مانند بسیاری از مسافران آن همراه با تایتانیک غرق شد.

مسافران این کشتی تعدادی از ثروتمندترین مردم تمام دنیا شامل مهاجران انگلیسی، ایرلندی، اسکاندیناویایی و سایر نقاط اروپا بودند که در پی یافتن زندگی جدیدی در ایالات متحده، با کشتی تایتانیک به آن سفر می کردند.

داستان کشتی تایتانیک در قرن بیستم تا حدودی شناخته شده بود؛ اما علت اصلی شهرت آن ساخت فیلم تایتانیک به کارگردانی جیمز کامرون در سال 1997 بود. جالب است بدانید که این فیلم نامزد دریافت 11 جایزه اسکار مختلف بود.

اکنون به نظر می رسد که داستان کشتی تایتانیک در دست تکرار است؛ اما این بار همه امیدوارند که این داستان پایان خوشی داشته باشد.

کمپانی Blue Star Line (در ادای احترام به کمپانی صادرکننده امتیاز کشتی اولیه: White Star Line ) اعلام کرده تا سال 2022 کشتی تایتانیک 2 را ساخته و به آب خواهد انداخت.

سفر این کشتی نیز مشابه قبلی خواهد بود؛ با این تفاوت که ایستگاه اولیه آن در شهر دبی است. کشتی تایتانیک 2 پس از رسیدن به ساوت همپتون، سفرهای خود را از انگلیس به نیویورک در تابستان آغاز خواهد کرد.

از آن جایی که این کشتی قرار است کپی دقیقی از تایتانیک باشد، هزینه تخمین زده شده توسط کارشناسان برای کل پروژه حدود 500 میلیون دلار است. تنها تفاوت این دو کشتی در آن است که تایتانیک 2 اندکی مدرن شده است. این کشتی دارای راه پله ها، استخر و سونایی مشابه تایتانیک اصلی است. تایتانیک 2 همچنین گنجایش 2400 مسافر و 900 نفر خدمه را داشته و جایگاه مسافران آن در سه کلاس اول، دوم و سوم طبقه بندی خواهد شد. بدون تردید این بار گنجایش قایق های نجات به جای تنها 1200 نفر، 3000 نفر خواهد بود.

شایان ذکر است؛ کمپانی Blue Star Line که صاحب آن بیلیونر مشهور استرالیایی کلایو پالمر است، در سال 2012 نیز قصد ساخت کشتی دیگری مشابه تایتانیک را داشت. با این حال کمبود بودجه ساخت و درگیری هایی که با کمپانی چینی سازنده آن به وجود آمده بود باعث تعطیلی پروژه در سال 2016 شد. این بار دفاتر ساخت کشتی جدید در پاریس قرار دارند و کمپانی ها استخدام کارکنان ساخت کشتی را از مارس 2019 آغاز خواهند کرد.

ارسال نظر