قابلیت ساخت آزمون‌های تشریحی در نرم‌افزار شاد برای امتحانات دی ماه مدارس

رسانه کلیک - مدیر کل ارتباطات همراه اول از قابلیت ساخت آزمون‌های تشریحی در نرم‌افزار شاد خبر داد و گفت از این پس مدارس می‌توانند علاوه بر آزمون تستی، آزمون تشریحی هم بگیرند.

قابلیت ساخت آزمون‌های تشریحی در نرم‌افزار شاد برای امتحانات دی ماه مدارس

سید یاسر رایگانی، مدیر کل جدید ارتباطات همراه اول در توییتی در حساب کاربری خود از قابلیت جدید نرم‌افزار شاد برای ساخت آزمون‌های تشریحی برای مدارس خبر داد و گفت:

‏در چند روز آینده مدارس می‌توانند از آزمون‌ساز ‎#شاد برای امتحانات تشریحی مجازی استفاده کنند.
تاکنون امکان برگزاری امتحانات به صورت تستی فراهم بود.

این قابلیت درحالی‌ در شاد ایجاد شده است که تا پیش از این تنها امکان برگزاری امتحانات به‌صورت تستی فراهم بود.
به دنبال شیوع کرونا و محدودیت‌های اجتماعی که از ابتدای اسفند سال گذشته اعمال شد مدارس نیز از جمله اولین مراکزی بودند تعطیل شدند؛ وزارت آموزش و پرورش از همان ابتدا آموزش‌های تلویزیونی را در دستورکار قرار داد و بعد از چندی در ۲۱ فروردین ماه سال جاری موفق به راه‌اندازی پیام‌رسانی داخلی شبکه اجتماعی دانش‌آموز و یا به اختصار شاد شد که به‌عنوان راه‌کار اصلی وزارت آموزش و پرورش در دوران آموزش‌های مجازی استفاده می‌شود. طبق آمارهای رسمی تا پایان ماه گذشته، ۱۱۰ هزار و ۹۷۹ کاربر با سمت مدیر، ۱۲ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۱۹۳ کاربر دانش آموز و ۷۰۶ هزار و ۳۴۲ معلم عضو این شبکه شده‌اند.

با افزایش کاربران شاد، از ابتدای سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰، قابلیت پخش زنده کلاس‌ها و ارتباط زنده دوطرفه معلم و دانش‌آموز و تماس صوتی درون برنامه‌ای در این برنامه فراهم شد.

در حالی از قابلیت آزمون‌های تشریحی در نرم‌افزار شاد رونمایی شده است که حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش هم چند روز پیش اعلام کرد برگزاری امتحانات دی‌ماه دانش‌آموزان به‌صورت غیرحضوری و با استفاه از ظرفیت‌های مختلفی که وجود دارد خواهد بود. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد برگزاری امتحانات دی‌ماه، آن‌طور که وزیر آموزش و پرورش نیز اعلام کرده، به‌صورت غیرحضوری و با استفاده از ظرفیت برگزاری امتحانات به‌صورت تشریحی برگزار می‌شود، اگرچه همچنان این مساله وجود دارد که بسیاری از مدارس از سامانه شاد استفاده نمی‌کنند و برخی از مدارس ابزارهای خاص خودشان را دارند و یا از سامانه‌های داخلی استفاده می‌کنند. محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش پیش از این اعلام کرده بود برای تمام مدارس استفاده از شاد، تعیین شده و آنها اجازه ندارند از دیگر پیام‌رسان‌های خارجی استفاده کنند و اگر مدرسه‌ای از اپلیکیشن دیگری استفاده کند، به آن موضوع رسیدگی خواهد شد.

ارسال نظر