مخالفت مارک زاکربرگ با سیاست‌های جک دورسی علیه رئیس جمهور آمریکا

مدیرعامل فیسبوک می‌گوید: «ما در این زمینه سیاست متفاوتی نسبت به توئیتر داریم. من به شدت اعتقاد دارم که فیسبوک نباید داور حقیقت در خصوص هر آن چه که کاربران در فضای مجازی می‌گویند باشد. به طور کلی شبکه‌های اجتماعی نباید این کار را انجام دهند.»

مخالفت مارک زاکربرگ با سیاست‌های جک دورسی علیه رئیس جمهور آمریکا

مدیرعامل فیسبوک می‌گوید: «ما در این زمینه سیاست متفاوتی نسبت به توئیتر داریم. من به شدت اعتقاد دارم که فیسبوک نباید داور حقیقت در خصوص هر آن چه که کاربران در فضای مجازی می‌گویند باشد. به طور کلی شبکه‌های اجتماعی نباید این کار را انجام دهند.»

جک دروسی مدیرعامل توییتر نیز در رشته توییتی به این موضوع پرداخت. او نوشت: «اگر ما اشتباهی مرتکب شویم، آن را قبول خواهیم کرد. این کار از ما یک داور حقیقت نمی‌سازد. هدف ما این است که نقاط مختلف، نظرات کاربران را به هم متصل کنیم و اطلاعات مورد اختلاف را نمایش دهیم تا مردم خودشان قضاوت کنند. شفافیت اصالت اصلی ما در توییتر است و کاربران می‌توانند این موضوع را به وضوح ببینند.»

به گفته نیویورک تایمز، توییتر قصد دارد تا صدها توییت دیگر را راستی آزمایی کرده و واقعیت را نشان دهد.

از طرفی زاکربرگ معتقد است فیسبوک نسبت به سایر شرکت‌ها سابقه بهتری در دفاع از آزادی بیان دارد. البته هیچ سندی در این خصوص ارائه نکرده است. فیسبوک با ده‌ها سازمان بررسی کننده حقایق کار می‌کند اما اجازه نمی‌دهد که پست‌های سیاستمداران بررسی شوند؛ سیاستی که مورد انتقاد بسیاری از کاربران و افراد قرار گرفته است.

در روزهای گذشته برچسب راستی آزمایی توییتر به چند توییت دونالد ترامپ که بیشتر به موضوع تقلب در انتخابات سال 2016 مربوط می‌شد جنجال آفرین بوده و واکنش‌های مثبت و منفی زیادی داشته است. توییتر با این برچسب سعی کرده تا موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را شفاف‌تر کند. به گفته سخنگوی توییتر، اضافه شدن برچسب‌ها به این دلیل است که این توییت‌ها به‌طور بالقوه گمراه‌:ننده تشخیص داده شده‌اند.

از طرفی دونالد ترامپ نیز اعلام کرد باید در قوانین و دسترسی شبکه‌های اجتماعی تجدید نظر شود؛ در غیر این صورت این پلتفرم‌ها را تعطیل خواهد کرد. هنوز از زمان و نحوه اجرای این کار اطلاعاتی در دسترس نیست.

به نظر می‌رسد صحبت‌های مارک زاکربرگ نیز در این خصوص بیان شده است. او گفت: «من فکر می‌کنم دولت آمریکا تصمیم دارد تا محدودیت‌ها و سانسورهایی برای شبکه‌های اجتماعی ایجاد کند. این کار نمی‌تواند برخورد مناسبی در این موضوع باشد و باید با دقت و فکر جلو رفت.»

ارسال نظر