نکات بهداشتی دورهمی یلدا که باید رعایت کنیم

شستشوی مداوم دست‌ها و زدن ماسک از دیگر نکات بهداشتی دورهمی یلدا هستند که برای حفظ سلامتی خود و عزیزانتان باید از آن‌ها پیروی کنید.

نکات بهداشتی دورهمی یلدا که باید رعایت کنیم

نکات بهداشتی دورهمی یلدا

جشن باستانی شب یلدا جایگاه ویژه‌ای در بین خانواده‌های ایرانی دارد. اما با توجه به گسترش سویه امیکرون، بهتر است دورهمی شب چله امسال نیز در ابعاد کوچک‌تر و با رعایت نکات بهداشتی برگزار شود. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم جزو بایدهای آخرین یلدای قرن 14 خورشیدی هستند.

رعایت فاصله و اجتناب از تماس‌های فیزیکی

متاسفانه باید قبول کنیم ویروس کرونا و گونه‌های جهش‌یافته آن همچنان خطر جدی برای جامعه محسوب می‌شوند. بنابراین در دورهمی یلدا حتما فاصله اجتماعی را رعایت کنید و از دست دادن، روبوسی و در آغوش کشیدن یکدیگر بپرهیزید. هنگام صرف شام نیز سعی کنید صندلی‌ها را با فاصله از یکدیگر بچینید.

دست به دست نکردن دیوان حافظ

دورهمی یلدا بدون فال زدن به دیوان حافظ تمام نمی‌شود. اما امسال به جای دست به دست کردن کتاب و انتقال ویروس، بهتر است یک نفر کاربلد را انتخاب کرده و از او بخواهید فال تمام افراد حاضر را بگیرد.

زدن ماسک و شستشوی مداوم دست‌ها

شستشوی مداوم دست‌ها و زدن ماسک از دیگر نکات بهداشتی دورهمی یلدا هستند که برای حفظ سلامتی خود و عزیزانتان باید از آن‌ها پیروی کنید.

آماده کردن غذا و خوراکی‌های یلدا با رعایت نکات بهداشتی

خوردن میوه، تنقلات و غذاهای خوشمزه از مهم‌ترین بخش‌های شب چله است. اگر مسئولیت آماده کردن خوراکی‌های یلدا را بر عهده گرفته‌اید، حتما در تمام مراحل آماده‌سازی ماسک بزنید و از تماس دست با مواد غذایی اجتناب کنید. روی تمام میوه‌ها و شیرینی‌ها سلفون بکشید و حتی‌الامکان، از ظروف یک بار مصرف برای سرو غذا استفاده کنید.

تهویه هوای مناسب

شب یلدا در بسیاری از نقاط کشور با بارش برف و باران همراه است و درجه دما در برخی مناطق به زیر صفر درجه نیز می‌رسد. با این حال در صورت نداشتن سیستم تهویه هوای مناسب، درها و پنجره‌ها را تا حدی باز بگذارید تا هوا جریان پیدا کند.

با رعایت نکات بهداشتی دورهمی یلدا می‌توانید نهایت لذت را از این جشن باستانی برده و بدون ترس و دلهره، لحظات شاد و خاطره‌انگیزی را در کنار خانواده و دوستانتان سپری کنید.

ارسال نظر