کسب‌وکارهای خرد تحت چه شرایطی ای‌نماد بدون ستاره می‌گیرند؟

در پی اعتراض کسب‌وکار‌های اینترنتی کوچک، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی فرآیند ای‌نماد بدون ستاره برای این کسب‌وکارها، راه‌اندازی و جزئیات آن را اطلاع‌رسانی کرد.

کسب‌وکارهای خرد تحت چه شرایطی ای‌نماد بدون ستاره می‌گیرند؟

مرکز توسعه تجارت الکترونیک در قالب اطلاعیه‌ای فرآیند دریافت ای‌نماد بدون ستاره برای کسب‌وکارهای خرد و کوچک را تشریح کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

«پیرو درخواست‌های مکرر بخش خصوصی جهت در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای کسب‌وکار‌های مجازی خرد و نوپا و با توجه به تدابیر مشترک جهت اجرای بهینه الزام ای‌نماد برای پرداخت‌یارها، ضمن اعلام راه‌اندازی فرآیند ای‌نماد بدون ستاره برای کسب‌وکار‌های مذکور در قالب مدل جعبه شنی (سندباکس)، جزئیات آن به شرح زیر اطلاع‌رسانی می‌شود:

۱. به منظور تسهیل حداکثری برای کسب‌وکار‌های خرد متقاضی ای‌نماد، فرآیند ساده شده نماد اعتماد الکترونیکی در قالب ای‌نماد بدون ستاره صرفاً با احراز هویت و دامنه، طراحی و پیاده‌سازی شده است.

۲. منظور از کسب‌وکار خرد، کسب‌وکاری است که تعداد تراکنش‌های آن در ماه کمتر از ۵۰ عدد و مجموع مبلغ تراکنش‌های آن در ماه کمتر از ۵۰ میلیون تومان باشد.

۳. در صورتی که تعداد یا مجموع مبلغ تراکنش‌های شخص صاحب امتیاز کسب‌وکار خرد طی یک ماه از محدودیت‌های تعیین شده بیشتر شود، این کسب‌وکار‌ها موظف هستند ظرف ۱۰ روز نسبت به طی مراحل کامل اعطای ای‌نماد و تبدیل ای‌نماد بدون ستاره به ستاره‌دار اقدام کنند.

4. تعرفه ای‌نماد بدون ستاره فقط مبلغ ۵۰ هزار تومان سالانه (کمتر از یک‌سوم تعرفه ای‌نماد ستاره‌دار) است.

5. پس از دریافت ای‌نماد و با توجه به الزام کد رهگیری مالیاتی برای دریافت درگاه پرداخت، دریافت کد رهگیری مالیاتی بدون نیاز به مراجعه یا ورود اطلاعات جدید به صورت برخط قابل انجام خواهد بود.

6. با انتخاب متقاضی، امکان ارسال اطلاعات از جمله کد رهگیری مالیاتی و انتقال به صفحه ویژه هریک از شرکت‌های پرداخت‌یار که قبلاً زیرساخت‌های لازم را ایجاد و به پنجره واحد تجارت الکترونیکی متصل شده‌اند، وجود خواهد داشت.»

پیش از این انجمن فین‌تک با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز مخالفت شدید با اجباری شدن ای‌نماد، اعلام کرده بود تمام تلاش خود را برای مقابله با هرگونه اقدام فراقانونی و غیرکارشناسی به کار خواهد گرفت. این انجمن بر آسیب‌های جدی این اقدام برای زیست‌بوم نوآوری کشور تأکید و ارائه راهکارهایی مانند اعطای نماد بی‌ستاره به کسب‌وکارها را محکوم به شکست دانسته بود.

اینجا بخوانید: اعتراض انجمن فین‌تک به اجباری شدن ای‌نماد برای کسب‌وکارها

ارسال نظر