حضور الکترونیک آرتز در مراسم GDC 2020 بسیار محدود خواهد بود

رسانه کلیک - رئیس بازاریابی و تبلیغاتی EA در گفت و گوی اخیر خود اعلام کرده است که الکترونیک آرتز حضور محدودی در مراسم GDC 2020 خواهد داشت.

حضور الکترونیک آرتز در مراسم GDC 2020 بسیار محدود خواهد بود

در حالی که زمان زیادی از شیوع ویروس کرونا در کشور چین نمی گذرد، اما پای این بیماری مرگبار به بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران باز شده و در حال حاضر تعداد زیادی از مردم دنیا را درگیر خود کرده است. کوید-19 یا همان کرونا تا به امروز دردسرهای مختلفی را برای اقتصاد و همچنین صنعت تکنولوژی به همراه آورده و هم اکنون میلیون ها انسان را به شدت نگران کرده است. این ویروس صنعت بازی های ویدیویی را هم تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از کنفرانس های بین المللی به خاطر نگرانی از شیوع آن لغو شده اند. البته هرچند که برخی از رویدادها هنوز به کار خود ادامه می دهند، اما تعدادی از شرکت های ناشر از جمله سونی برای حفظ سلامتی کارمندان خود از حضور در این نمایشگاه ها خودداری می کنند.

حال شرکت الکترونیک آرتز هم تصمیم گرفته تا به خاطر شیوع ویروس خطرناک کرونا حضور مستقیمی در مراسم GDC 2020 نداشته باشد و در عوض به صورت کاملا محدود در این رویداد شرکت کند. آقای الکس شرر (Alex Sherer)، مسئول بازاریابی و تبلیغات محصولات EA، در گفت و گوی خود اشاره کرده که الکترونیک آرتز حضور محدودی در مراسم پیش رو GDC خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد که تمام جلسه ها و پنل ها در این رویداد لغو شده و به کلیه کارمندان این شرکت توصیه شده تا به منظور پیشگیری از گسترش و شیوع ویروس کرونا در این نمایشگاه حضور پیدا نکنند. البته هنوز مشخص نیست که حضور محدود این شرکت در GDC سال جاری میلادی دقیقا به چه صورت خواهد بود. ممکن است که EA بجای حضور زنده در این مراسم، از طریق شبکه ها به استریم بپردازد و در جریان آن از برنامه ها و بازی های جدید خود رونمایی کند.

بر این اساس، الکترونیک آرتز تنها شرکتی نیست که به خاطر شیوع ویروس مرگبار کرونا از حضور مستقیم در مراسم GDC 2020 کناره گیری کرده است. پیش از این، شرکت سونی نیز از لغو تمام برنامه های طی این رویداد خبر داد و همچنین استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) کنفرانس خود در این نمایشگاه را لغو کرده است. در کنار این ها، فیس بوک هم از حضور در مراسم مذکور کناره گیری کرده و با این تفاسیر، بعید نیست که شاهد لغو کامل رویداد امسال GDC هم باشیم.

دردسرهای شیوع ویروس کرونا تنها مربوط به رویدادهای صنعت بازی های ویدیویی نیست. گزارش ها نشان می دهد که به خاطر تعطیلی برخی از شرکت های تولید کننده سخت افزارها، فرآیند ساخت کنسول های جدید ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 مطابق برنامه ریزی ها پیش نخواهد رفت و به احتمال قوی شاهد تاخیر در عرضه این دو دستگاه خواهیم بود. البته باید در نظر داشت که این موضوع هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده است.

ارسال نظر