با پرفروش ترین بازی های دهه اخیر در انگلستان آشنا شوید!

رسانه کلیک - موسسه تحلیلگر سرگرمی های تعاملی انگلستان با شروع سال نو میلادی فهرست پرفروش ترین بازی های دهه اخیر در بریتانیا را به اشتراک گذاشت.

با پرفروش ترین بازی های دهه اخیر در انگلستان آشنا شوید!

در حالی که نه تنها سال میلادی 2019 به پایان رسیده، بلکه دهه دوم 2000 نیز با تمامی فراز و نشیب های خود به اتمام رسیده و در این دوره عناوین ویدیویی زیادی راهی بازار شده اند. بر این اساس، وب سایت BBC اخیرا با همکاری گروه آماری سرگرمی های تعاملی انگلستان فهرستی از پرفروش ترین بازی های دهه اخیر در بریتانیا منتشر کرده است که البته عناوین غیرمنتظره ای در این لیست دیده نمی شود و جایگاه نخست جدول نیز هیچ جای تعجبی ندارد.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی بی بی سی، بازی Grand Theft Auto V را می توان موفق ترین و پرفروش ترین بازی دهه دوم 2000 میلادی خطاب کرد. به علاوه، اثر Call of Duty: Black Ops موفق به اخذ رتبه دوم این رده بندی شده که با توجه به فروش و عملکرد عالی آن در سال میلادی 2010، کاملا قابل قبول است. جایگاه سوم این جدول به بازی Minecraft تعلق دارد. این عنوان با وجود اینکه بیش از یازده سال از انتشارش می گذرد، کماکان میزبان بازیکنان زیادی در اقصی نقاط جهان بوده و گیمرهای زیادی در حال حاضر از تجربه آن لذت می برند.

فرانچایز پرطرفدار Call of Duty در مجموع سه جایگاه مختلف از فهرست پرفروش ترین بازی های دهه اخیر در انگلستان را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که نسخه های سال های میلادی 2011 الی 2015 مجموعه FIFA همگی در این رده بندی حضور دارند. این مورد نه تنها محبوبیت بیشتر سری فیفا نسبت به سایر آثار ویدیویی را نشان می دهد، بلکه بدیهی است که فروش این مجموعه در طول سال های اخیر بیشتر از نسخه های مختلف فرانچایز Pro Evolution Soccer بوده است.

لیست پرفروش ترین بازی های دهه اخیر در انگلستان به شرح زیر است:

  1. Grand Theft Auto 5
  2. Call of Duty: Black Ops
  3. Minecraft
  4. Call of Duty: Modern Warfare 3
  5. FIFA 14
  6. FIFA 13
  7. FIFA 15
  8. Call of Duty: Black Ops 2
  9. FIFA 11
  10. FIFA 12

حضور بازی Grand Theft Auto V در رتبه نخست این رده بندی دور از انتظار نبود، چرا که این ساخته شگفت انگیز شرکت راک استار گیمز بارها و بارها به عنوان پرفروش ترین بازی در نسل هشتم کنسول ها انتخاب شده و حتی رکورد پرفروش ترین اثر تاریخ صنعت بازی های ویدیویی را به نام خود ثبت کرده است. در کنار این بازی، قرارگیری برخی از نسخه های مجموعه های Call of Duty و FIFA نیز موضوع عجیبی نیست و این عناوین معمولا در فهرست پرفروش ترین بازی های هفتگی بریتانیا حضور پررنگی در جایگاه های نخست جدول دارند.

ارسال نظر