آغاز معاملات صندوق ETF بیت کوین پرو شرز از روز دوشنبه

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا سال‌هاست که تأیید صندوق‌های ETF بیت کوین را به تعویق انداخته است، اما صندوق قراردادهای آتی پرو شرز قرار است از روز دوشنبه قابل معامله باشد.

آغاز معاملات صندوق ETF بیت کوین پرو شرز از روز دوشنبه

سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده پس از تکذیب، تأخیر یا نادیده‌گرفتن ده‌ها برنامه در چهار سال گذشته، تأییدیه اولین صندوق ETF بیت کوین را صادر کرد.

پرو شرز (ProShares) روز جمعه آگهی عرضه سهام اصلاح شده خود را منتشر کرد. این سند نشان می‌دهد که صندوق Bitcoin Strategy، چراغ سبز را برای آغاز معاملات از روز دوشنبه دریافت کرده است.

صندوق ETF این شرکت به قیمت لحظه‌ای بیت کوین ارتباط ندارد، بلکه به قراردادهای آتی بیت کوین وابسته است. درهرصورت، تأیید این صندوق نقطه تحول بزرگی برای بیت کوین و سایر رمزارزها محسوب می‌شود.

صندوق‌های ETF ابزارهای سرمایه‌گذاری هستند که قیمت سهام‌ها، کالاها و دیگر دارایی‌ها را دنبال می‌کند. این صندوق‌ها در بورس‌های عمومی مانند سهام معامله می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در ساعات کار بازار خریدوفروش کرد؛ این به این معنی است که می‌‌توان آن‌ها را به‌آسانی در برنامه‌های سرمایه‌گذاری و بازنشستگی بکار برد.

این صندوق‌ها می‌توانند افرادی که قادر نیستند به طور مستقیم در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند را در موضع این دارایی‌ها قرار دهند.

شرکت‌های زیادی از جمله، Galaxy Digital و ARK همچنان منتظر تایید شدن صندوق‌های ETF بیت کوین خود هستند. از آنجاکه موعد ارائه تاییده صندوق‌های Valkyrie و VanEck به زودی به اتمام خواهد رسید، تا پایان ماه اکتبر به احتمال زیاد 2 صندوق قراردادهای آتی بیت کوین دیگر، در بازار قابل معامله خواهند بود.

در حال حاضر فعالان بازار با هیجان زیادی منتظر تأیید شدن این صندوق‌ها هستند و همین اخبار موجب رشد قیمت بیت کوین به 62 هزار دلار شده‌است.

بیشتر بخوانید: قیمت بیت کوین امروز 24 مهر 1400

ارسال نظر