لایتنینگ نتورک به ظرفیت 1000 بیت کوین دست پیدا کرد

رسانه کلیک - لایتنینگ نتورک به عنوان راه حل نهایی مسئله مقیاس پذیری بیت کوین به رکورد جدیدی دست یافته و ظرفیت آن به 1000 بیت کوین رسیده است.

لایتنینگ نتورک به ظرفیت 1000 بیت کوین دست پیدا کرد

این افزایش ظرفیت و ثبت رکورد جدید شاید چندان شگفت انگیز به نظر نرسد، اما این مسئله برای لایتنینگ نتورک و جامعه بیت کوین که منتظر راه حلی برای مشکلات آن بودند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکسال پیش الیزابت استارک، مدیر عامل آزمایشگاه ها لایتنینگ از انتشار نسخه آزمایشی لایتنینگ نتورک خبر داد. هدف از ایجاد شبکه لایتنینگ، کمک به بیت کوین برای مقیاس پذیری بود. همانطور که می دانید، قیمت بیت کوین در دسامبر 2017 به بالاترین مقدار خود، 20 هزار دلار رسید. این موضوع باعث افزایش حجم معادلات و میزان پردازش ها شده بود. در نتیجه پردازش ها چندین ساعت زمان می برد.

شبکه لایتنینگ

بیت کوین به کمک شبکه لایتنینگ قادر به مقیاس پذیری و پردازش هزاران معامله در هر ثانیه است و همچنین کاربران نیز هزینه کمتری برای آن پرداخت خواهند کرد. جک دورسی، مدیرعامل توییتر نیز از این طرح پیشنهادی حمایت کرده و از اپلیکیشن Tippin.me روی پلتفرم خود پشتیبانی می کند.

بر اساس آمار 1ML، وب‌سایت نظارت بر لاتنینگ نتورک این شبکه دارای ظرفیت 1059 بیت کوین است. علاوه بر این، این شبکه 7395 گره و 39329 کانال دارد. بر اساس این آمار، شبکه های لاتنینگ در یک سال رشد بسیار زیادی داشته و انتظار می رود همین روند در سال 2019 نیز ادامه پیدا کند.

یکی از عوامل تاثیر گذار در رشد لایتنینگ نتورک، فردی در توییتر با نام کاربری hodlonaut بود. این کاربر در توییتر کمپینی با نام Lightning Troch با هدف افزایش آگاهی درباره شبکه لایتنینگ راه اندازی کرد. در این کمپین کاربران بایستی دیگران را به یک معامله شبکه لایتنینگ دعوت می کردند و هربار که یک کاربر این معامله را دریافت می کرد، مبلغ معامله را افزایش می داد.

ارسال نظر