باز شدن بسته های پستی در چه صورتی اتفاق می‌افتد؟

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، دلیل باز شدن بسته های پستی را شرح داد.

باز شدن بسته های پستی در چه صورتی اتفاق می‌افتد؟

رمضان‌علی سبحانی‌فر، در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از بسته‌های پستی در پروسه ارسال باز می‌شوند و سپس به دست صاحبانشان ارسال می‌شوند، گفت: «طبق قانون اساسی، هیچ بسته‌ای باز نمی‌شود مگر با حضور نمایندگان اصل 25 که نماینده قوه قضاییه و نماینده وزارت اطلاعات هستند.»

وی درباره نوع بسته‌هایی که از سوی نمایندگان اصل 25 باز می‌شود، خاطرنشان کرد: «در صورتی که محرز شود که مرسوله‌‌ای قاچاق است و یا کالای مشکوک و غیرقانونی در آن وجود دارد، این نمایندگان حاضر و بسته باز می‌شود.»

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به اقدامات شرکت پست در یک سال سال اخیر تصریح کرد: «در راستای نوسازی و به‌سازی ناوگان حمل‌ونقل داخل شهری و برون‌شهری، اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است. توانستیم در بخش داخلی 100 درصد ناوگان‌ها را افزایش بدهیم و برای این مهم 400 دستگاه وانت خریداری کردیم. همچنین در بحث برون‌شهری 40 کامیون خریداری شده است. علاوه بر این، از ظرفیت قطار در 8 استان برای ارسال مرسولات استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته همه مرسولات ابتدا به تهران می‌آمد و سپس به مقصد می‌رسید، افزود: «در حال حاضر 5 هاب منطقه‌ای ایجاد کرده‌ایم که هر هاب چند استان را به هم متصل می‌کند و مبادله بین هاب‌ها به صورت مستقیم صورت می‌گیرد. همچنین 22 خط مستقیم بین استان‌های همجوار ایجاد شده است که دیگر نیازی به آمدن هاب‌ها نیست؛ برای عنوان مثال بین زنجان، قزوین و تبریز خط مستقیم مبادله‌ای تاسیس کردیم.»

این مقام مسئول در پایان درباره ارتباط پست با خرید و فروش آنلاین خاطرنشان کرد: «بخشی از ارسال مرسولات فروشگاه‌های اینترنتی از سوی شبکه پست به مقصد می‌رسد. سال گذشته نمایشگاه بین‌المللی کتاب را به خوبی مدیریت کردیم و ظرف 10 روز بیش از 1 میلیون و 300 هزار بسته کتاب را به 850 هزار آدرس ارسال کردیم.»

منبع: ایلنا

ارسال نظر