معرفی یک دستکش مسیریاب برای موتورسواران

به تازگی یک موتورسوار آمریکایی دستکشی را برای موتورسواران معرفی کرده است که از قابلیت مسیریابی برخوردار است و موتورسواران با استفاده از آن دیگر لازم است برای مسیریابی از گوشی خود یا دستگاه های GPS استفاده کنند.

معرفی یک دستکش مسیریاب برای موتورسواران

به گزارش کلیک ، موتورسواران می توانند با قرار دادن گوشی یا یک دستگاه GPS بر روی فرمان موتور سیکلت خود، به راحتی مسیریابی کنند؛ البته موتورسواری به نام استیون فرایدلَندِر معتقد است که نگاه کردن به یک صفحه نمایش کوچک در هنگام موتورسواری کار درستی نیست و می تواند باعث حواس پرتی موتورسوار شود. او به تازگی یک دستکش مخصوص موتورسواری طراحی است که می تواند مسیریابی در حین موتورسواری را تسهیل کند.

راننده باید این دستکش را که TurnPoint Smart نام دارد، در دست چپش کند. لنگه راست این دستکش ، یک دستکش کاملا معمولی است؛ اما تفاوت دستکش دست چپ با سایر دستکش ها این است که در آن از نخ های رسانا استفاده شده است و در پشت آن جیبی دوخته شده است که دربردارنده یک دستگاه قابل تعویض دارای بلوتوث Smart است و دستکش از طریق بلوتوث به صورت بی سیم با اپلیکیشن نقشه که بر روی گوشی نصب شده است، Pair می شود. این اپلیکیشن در حال حاضر فقط برای سیستم عامل iOS عرضه شده است؛ اما در آینده ای نزدیک نسخه ای از آن برای اندروید نیز عرضه می شود. لازم به ذکر است که حتی اگر گوشی موتورسوار در کیف یا جیب او و یا هر جای دیگری باشد، به راحتی به دستکش متصل می شود.

زمانی که موتورسوار در حال نزدیک شدن به مکانی باشد که باید در آن جا مسیر خود را تغییر دهد، یک چراغ LED بر روی دستگاه دارای بلوتوث روشن می شود که در مورد تغییر مسیر به موتورسوار هشدار می دهد و او را از فاصله باقی مانده به نقطه ای که باید تغییر مسیر دهد، مطلع می کند (این فاصله مسافتی بین ۸۰۰ متر تا ۶٫۴ کیلومتر است) و سپس جهت تغییر مسیر را نیز به او نشان می دهد. حتی این امکان وجود دارند که رانندگان در هر لحظه با فشار دادن انگشت شست و انگشت سبابه دست چپ خود به هم، چراغ LED دستکش را روشن کنند و از مسافت باقی مانده به نقطه بعدی که باید تغییر مسیر دهند، مطلع شوند.

احتمالا در نسخه های بعدی این دستکش، موتورسوار می تواند با فشار دادن انگشت شست به سایر انگشت های دست خود، کارهای دیگر نیز انجام دهد؛ مثلا از یک قطب نما استفاده کند و یا میزان شارژ باقی مانده باتری را مشاهده کند. لازم به ذکر است با یک بار شارژ دستکش، در حدود ۸ ساعت می توانید از آن استفاده کنید.

در حال حاضر استیون برای جمع آوری کمک های مالی برای ساخت این دستکش، آن را در سایت Kickstarter معرفی کرده است و در این سایت به همراه دستکش دست راست، به قیمت ۱۴۹ دلار به فروش می رسد، در صورتی که استیون برای تهیه و عرضه این دستکش با مشکلی مواجه نشود، در ماه ژانویه و احتمالا با قیمت ۲۴۹ دلار عرضه خواهد شد.

ارسال نظر