معرفی هفت ویژگی اندروید ۷ در گوشی های گلکسی S7 و S7 Edge

در این مطلب قصد داریم به معرفی هفت ویژگی اندروید ۷٫۰ نوقا که به تازگی به صورت رسمی برای دو گوشی گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج عرضه شده است، بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی هفت ویژگی اندروید ۷ در گوشی های گلکسی S7 و S7 Edge

کلیک - ما قبلا برخی از ویژگی های اندروید ۷ نوقا را بررسی کردیم و همانطور که می دانید قبلا نیز اعلام شده بود که این نسخه از اندروید به زودی برای گوشی های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج عرضه خواهد شد. اکنون نسخه رسمی اندروید ۷ برای این دو گوشی عرضه شده است و در این مطلب قصد داریم به بررسی برخی از ویژگی های جدیدترین نسخه اندروید عرضه شده برای این دو گوشی، بپردازیم.

برخی از ویژگی ها در اندروید ۷٫۰ عرضه شده برای تمام گوشی ها یکسان است که شامل حالت multi windows (باز شدن چندین پنجره به صورت همزمان) و App shortcuts (دسترسی آسان به قابلیت های برخی از اپلیکیشن ها با نگه داشتن انگشت بر روی آیکون اپلیکیشن ها برای چند ثانیه) می شود؛ اما نسخه اندروید ۷٫۰ ارائه شده برای گوشی های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج دارای چندین ویژگی اختصاصی است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. البته همه کاربران گوشی های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج که به تازگی سیستم عامل گوشی خود را به اندروید ۷ ارتقا داده اند، متوجه شده اند که در این نسخه از اندروید ظاهر آیکون ها در قسمت تنظیمات گوشی و رنگ پس زمینه نوار نوتیفیکیشن های گوشی آن ها تغییر کرده است؛ اما ما به معرفی سایر ویژگی های اندروید ۷ در این دو گوشی خواهیم پرداخت.

یکی از مهم ترین ویژگی ها در جدیدترین نسخه اندروید عرضه شده برای گوشی های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج، امکان تغییر رزولوشن صفحه نمایش این دو گوشی است. کاربران می توانند با بهره گیری با از این ویژگی، سه رزولوشن HD، Full HD و WQHD را برای صفحه نمایش گوشی خود انتخاب کنند. اگر چه ممکن است با کاهش رزولوشن صفحه نمایش، برخی از جزییات تصویر نمایش داده نشوند، اما در عوض این کار باعث می شود پردازنده گرافیکی گوشی فشار کمتری را تحمل کند و در نهایت منجر به افزایش عمر باتری گوشی می شود. در ادامه با ما همراه باشید.

ایجاد تغییرات اساسی در نوار نوتیفیکیشن ها

نوار نوتیفیکیشن ها در این گوشی واقعاً تغییر کرده است؛ از رنگ پس زمینه آن گرفته تا خود نوتیفیکیشن ها. ظاهر نوار نوتیفیکیشن ها در این نسخه مرتب تر شده است؛ زیرا عنوان هر یک از آیکون ها از زیر آن ها حذف شده است. وقتی نوار نوتیفیکیشن ها را برای بار دوم به سمت پایین می کشید، مشاهده خواهید کرد که آیکون ها به صورت یک مربع ۳ در ۳ نمایش داده می شوند. این کار باعث می شود پیدا کردن و انتخاب آیکون ها ساده تر شود.

به طور کلی در تمام نسخه های اندروید ۷٫۰، نوتیفیکیشن ها دسته بندی شده اند تا اطلاعات به صورت مرتب و جمع و جور نمایش داده شوند. همچنین در این نسخه از اندروید امکان پاسخ دادن به پیام ها به صورت مستقیم از نوار نوتیفیکیشن ها وجود دارد. کاربران گوشی های گلکسی اس ۷ و اس اج می توانند از آیکون S Finder در نوار نوتیفیکیشن ها برای یافتن موارد مختلف در گوشی خود و یا وب سایت ها استفاده کنند.

تغییر ظاهر آیکون ها

ظاهر آیکون های صفحه اصلی (Home screen) در این نسخه از اندروید بیشتر تغییر کرده است. اگر چه هنوز آیکون ها گرد هستند؛ اما صاف تر به نظر می رسند و به صورت مرتب تری در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. شکل آیکون ها یکنواخت تر شده است و تنها با ۹ رنگ نمایش داده می شوند که باعث می شود صفحه نمایش اصلی کمتر شلوغ به نظر برسد.

وجود حالت Performance

این حالت جدید که Performance mode نام دارد، با بهینه سازی مصرف گوشی به صورت پیش فرض، باعث صرفه جویی در مصرف باتری می شود. علاوه بر این، این حالت دارای ویژگی های منحصر به فرد دیگری برای ایجاد تجربه بهتر برای کاربر در هنگام بازی یا تماشای فیلم با گوشی است. حالت Game mode دارای بخش های مختلفی مانند Game Launcher و Game Tools است. حالت Entertainment نیز کیفیت صدا و تصویر را در هنگام تماشای فیلم افزایش می دهد. حالت High Performance نیز در هنگام تماشای فیلم، کیفیت صفحه نمایش را به بالاترین حد ممکن افزایش می دهد.

حالت Multi windows

این قابلیت (تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت و نمایش چند پنجره به صورت همزمان) در تمام نسخه های اندروید ۷٫۰ که برای گوشی های مختلف عرضه می شوند، وجود دارد؛ اما کاربران گوشی های اس ۷ و اس ۷ اج به راحتی می توانند اندازه پنجره ها را تغییر دهند. در حالت Multi Windows در این دو گوشی، کاربر می تواند در حالی که صفحه نمایش گوشی به دو قسمت تقسیم شده است، بیش از پنج پنجره را باز کند. اگر چه در صفحه نمایشگر ۵ اینچی گلکسی اس ۷ و یا نمایشگر ۵٫۵ اینچی گلکسی اس ۷ اج، کاربران حداکثر می توانند از دو اپلیکیشن به صورت همزمان استفاده کنند، اما لازم به ذکر است که در این حالت، امکان اجرای هفت اپلیکیشن به صورت همزمان توسط این دو گوشی وجود دارد.

ویژگی Samsung Pass

این ویژگی واقعاً مفید است و می توانند در مرورگر Samsung به عنوان یک ویژگی کلیدی برای ورود به برخی از سایت ها مورد استفاده قرار گیرد. هم اکنون دو گوشی گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج از این ویژگی پشتیبانی می کنند. کاربران این دو گوشی می توانند با بهره گیری از این ویژگی و با استفاده از اثر انگشت خود، وارد برخی از وب سایت ها شوند و یا از برخی از اپلیکیشن ها استفاده کنند. انتظار می رود به زودی اپلیکیشن بانک همراه (mobile banking app) نیز از این ویژگی پشتیبانی کند.

کنترل آسان دوربین با استفاده از حرکات دستی

نرم افزار دوربین این دو گوشی نیز در جدیدترین نسخه اندروید تغییر کرده است. تعداد میانبرها در نرم افزار دوربین از ۱۲ میانبر به ۴ میانبر کاهش پیدا کرده است. کاربران می توانند با سوایپ کردن به راحتی از این میانبرها استفاده کنند. کاربران می توانند با سوایپ کردن به سمت بالا از دوربین سلفی، با سوایپ کردن به سمت چپ از جلوه های تصویری (افکت ها) و با سوایپ کردن به سمت راست از حالت های مرتبط با عکاسی استفاده کنند.

تغییرات گسترده در بخش تنظیمات

بخش تنظیمات این دو گوشی نیز در اندروید ۷٫۰ کاملا تغییر کرده است. ساختار منوی درختی بخش تنظیمات حذف شده است و بخش تنظیمات به دو قسمت اصلی Settings و advance features تقسیم شده است. تعداد اپلیکیشن ها نیز به حداقل رسیده است، تا مرتب تر به نظر برسند. در ضمن یک سری تنظیمات جداگانه که فقط مختص این دو گوشی است، نیز مشاهده می شود که شامل تنظیم رزولوشن صفحه نمایش می شود.

ارسال نظر