شناسایی جاسوس افزار جدید موسوم به اگزاسپای در گوشی های هوشمند

مرکز تحقیقات اسکای کیور از نرم افزار جاسوسی خبر داد که می تواند به راحتی در تلفن همراه به همه پیام ها و تصاویر، کل تماس ها و در مجموع به همه اطلاعاتی که در تلفن همراه وجود دارد یا از طریق آن انتقال می یابد دسترسی داشته باشد.

شناسایی جاسوس افزار جدید موسوم به اگزاسپای در گوشی های هوشمند

به گزارش کلیک ، این نرم افزار که یک نرم افزار جاسوسی برای تلفن همراه است به تازگی کشف شده است و به گفته مرکز تحقیقات اسکای کیور Skycure این کیت تجاری اندروید با دسترسی به پیام ‌های ام ام اس، اس ام اس، مسنجر فیسبوک ، گوگل، جیمیل، ایمیل‌ های بومی، وایبر، واتس آپ و ... و هم چنین تصاویر، لیست های تماس، تقویم، تاریخچه مرورگر، سابقه تماس‌ های مربوط و ... به مدیران شرکت های بزرگ حمله می کند.
اگزاسپی Exaspy همچنین می ‌تواند تماس ‌های تلفنی و صدا را در پس زمینه تصویربرداری و تصاویر مخفی از دستگاه ضبط کند و بر انتقال فایل های محلی، مانند عکس‌ ها و فیلم ‌های گرفته ‌شده نظارت داشته باشد.
این نرم افزار جاسوسی اجازه می ‌دهد تا برنامه‌ های نصب ‌شده در موبایل برای بالا بردن امتیازات خود با اجرای پوسته یا معکوس دستور، مورد دسترسی‌ های غیر مجاز قرار بگیرند، مجوز هایی که در حالت پیش‌ فرض شامل آن نمی ‌شود.
این جاسوس برای یک شرکت، می تواند آسیب ‌های گسترده و عمیقی در پی داشته باشد. به طوری که با دست آوردن اطلاعات محرمانه یک شرکت مثل اطلاعات مالی، مالکیت معنوی، اطلاعات مربوط به محصولات و ضبط صداها از جلسات به صورت محرمانه و تهدید به افشاگری می تواند آن شرکت را به باج خواهی و دریافت مبالغ زیادی پول تهدید کند.
Exaspy می تواند خود را به عنوان سرویس گوگل که نشان‌ دهنده یک برنامه مشروع تحت عنوان سرویس بازی گوگل Google Play است جا بزند تا کاربر آن را دانلود و نصب کند.
همچنین می ‌تواند به فیشینگ ایمیل ‌ها و روش ‌هایی مانند آن حمله کند. با توجه به بررسی های Skycure، این جاسوس خود را به صورت اجاره‌ ای (پولی) در اختیار گروه‌ های مافیا قرار می ‌دهد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، ما در حال ورود به عصر جدیدی از تهدیدات نرم ‌افزارهای جاسوسی تکامل‌ یافته اندروید در تلفن‌ های همراه هستیم که به سمت تبدیل شدن به یک محصول یا کالا حرکت می‌ کنند‌.
Elisha Eshed الیشا اشد، محقق آزمایشگاه تحقیقات ‌Skycure، در وبلاگ ‌خود می‌ گوید‌: این به این معناست که شما دیگر نیاز به دانش تخصصی و فنی عمیق برای هک دستگاه تلفن همراه دیگران ندارید‌.
نرم‌ افزارهای جاسوسی مهاجمان مثل ابزارهای موجود برای اجرای حملات DDoS در برابر وب ‌سایت ‌ها در حال حاضر به راحتی و به صورت آنلاین برای خرید و استفاده در دسترس قرار دارد.
این یک گام بزرگ در تکامل بد افزارهای تلفن همراه و فرصتی مهم برای کسانی است که می‌ خواهند در زمینه دفاع از تهدید های تلفن همراه در حوزه فناوری اطلاعات کار کنند.

ارسال نظر