معرفی روش های مفید برای یادگیری بهتر دانش آموزان

با نزدیک شدن به فصل مدارس، باید بدانیم که در چه صورت عملکرد و یادگیری ما افزایش پیدا می کند و سعی کنیم آن کار ها را انجام دهیم تا بتوانیم پله های موفقیت را زود تر طی کنیم.

معرفی روش های مفید برای یادگیری بهتر دانش آموزان

به گزارش کلیک، یادگیری هیچوقت به پایان نمی رسد و می توان گفت که یادگیری یک سفر بلند مدت است. اما راه هایی وجود دارند که سرعت یادگیری را افزایش می دهند که به چند تا از این راه ها اشاره می کنیم.

۱- هرچیزی که حواس تان را پرت می کند از خود دور کنید

هنگامی که در حال درس خواندن هستید، تمام چیز هایی که باعث حواس پرتی شما می شوند را از خود دور کنید. مثلا پیام ارسال نکنید، با گوشی خود بازی نکنید، موزیک گوش ندهید، شبکه های اجتماعی را چک نکنید و کار هایی از این قبیل. شما فقط باید بر روی درس خواندن خود و کتابی که جلو روی تان است تمرکز کنید. اگر حین درس خواندن با گوشی خود بازی کنید و به دوستان خود پیام بفرستید و . . .، هیچ چیزی یاد نمی گیرید و مدت زمانی را که به مطالعه اختصاص داده اید به هدر می رود و چیزی یاد نخواهید گرفت.

۲- به دنبال راهی برای تغییر دادن جهان باشید

جوامع امروزی به خوبی به دانش آموزان و جوانان خود فرصت هایی می دهد که بتوانند کار جدید و منحصر به فردی انجام دهند که باعث دگرگونی جهان می شود. با پیشرفته تر شدن تکنولوژی و ارتباطات، ایده ها و محصولات با سرعت بیشتری نسبت به قبل در جهان پخش می شوند. پس با یک طرح خوب و پشتکار کافی، می توان به تعداد زیادی از افراد جهان کمک کرد. پس از خودتان بپرسید که آیا با کاری که می خواهید انجام دهید، به چه تعداد از افراد جهان کمک می کند؟ آیا این پروژه و کار شما اصلا به کسی کمک می کند؟ اگر نه به فکر یک طرح و برنامه بهتری باشید تا بتوانید دنیا را تغییر دهید و به دیگران کمک کنید.

۳- سوالات زیادی بپرسید

سعی کنید هر مساله ای را که متوجه نشدید از معلم خود یا کسانی که دانش بالایی دارند بپرسید و کورکورانه یک مطلب را حفظ نکنید. چون حفظ کردن کورکورانه یک مطلب به درد شما نمی خورد و پس از مدتی آن را فراموش خواهید کرد. پس سعی کنید مطلب یاد گرفته شده را در زندگی خود به کار ببرید تا همیشه در ذهن شما بماند.

۴- منتظر نباشید که کلاس در شما انگیزه ایجاد کند، خودتان به دنبال ایجاد انگیزه بروید

بسیاری از کلاس ها و درس های دانشگاه به این دلیل به وجود آمده اند که در گذشته شخصی فکر می کرده است که فلان درس برای دانشجویان مفید و جذاب است اما استاد کنونی شما همچین فکری نمی کند و اشتیاقی برای تدریس و ایجاد انگیزه در دانشجویان ندارد. پس خودتان دست به کار شوید و برای خود انگیزه ایجاد کنید و به دنبال منابع درسی جذاب و مفید بگردید که هم به درد آینده تان بخورد و هم نیاز یادگیری و حفظ کردن آن راحت باشد که خسته نشوید.

۵- در انتخاب دوست دقت کنید

دوستانی که در مدرسه و دانشگاه انتخاب می کنید بسیار مهم هستند، چون این اشخاص مدیران، پیشگامان، تولید کنندکان و رانندگان آینده هستند. هنگامی که فارغ التحصیل شدید و به دنبال شغلی برای آینده تان بگردید، خواهید فهمید که داشتن دوستانی که به دردتان بخورد چه قدر اهمیت دارد.

۶- خیلی به مدرک تحصیلی خود وابسته نباشید

خیلی به مدرک خود وابسته نباشید و انتظار نداشته باشید که شغل آینده شما دقیقا متناسب با مدرک تحصیلی تان باشد. ممکن است آینده شما در صنعت دیگری گره بخورد که اصلا به رشته تحصیلی شما مربوط نیست. پس به یادگیری انواع فنون و مهارت ها بپردازید و کلاس های زیادی بروید تا آماده باشید. سخت کار کنید و بر روی کار خود تمرکز کنید و وقت تان را تلف نکنید.

۷-خود را با دیگران مقایسه نکنید

هر شخصی منحصر به فرد است و دارای اهداف خاص و ویژه ای برای خود است. هیچوقت زندگی خود را با زندگی دیگران مقایسه نکنید و بهتر است که زندگی کنونی خود را با گذشته تان مقایسه کنید و ببینید چقدر پیشرفت داشته اید و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید.

۸- اهداف خود را مشخص و راه های رسیدن به آن را تعیین کنید

شما باید بدانید که برنامه و هدفتان در آینده چه است و برای رسیدن به آن اهداف، روش ها و راه های ممکن را بررسی و انتخاب کنید. هنگامی که بدانید می خواهید به چه برسید، برای رسیدن به آن برنامه ریزی خواهید کرد و قطعا با برنامه ریزی درست به مقصود خود خواهید رسید

۹- مشتاق یادگیری از دیگران باشید

بی توجه به سن، تحصیلات، جنسیت و تجربه دیگران، سعی کنید از آن ها یاد بگیرید و به معلومات خود بیفزاید.

ارسال نظر