با این فناوری جدید دیگر هواپیماها گم نمی شوند

گروهی از مهندسان سیستمی را ساخته اند که قادر خواهد بود مکان همه هواپیما ها را تحت هر شرایطی تشخیص دهد و از ناپدید شدن آن ها جلوگیری کند.

با این فناوری جدید دیگر هواپیماها گم نمی شوند

به گزارش کلیک، دو شرکت آمریکایی موفق به ساخت سیستم مسیر یاب هواپیما شدند که مانع از ناپدید شدن هواپیما ها می شوند که باعث می شود اتفاق هواپیمای MH370 مالزی دیگر تکرار نشود. شیوه کار این مسیر یاب به این صورت است که سیگنال ها را به ماهواره های هوایی می فرستند. اما قبل تر از این، سیگنال ها به ایستگاه های زمینی فرستاده می شد و اگر هواپیمایی بر روی اقیانوس و یا مکان های دوردست قرار داشت، امکان ارسال سیگنال برایش فراهم نبود. اما این سیستم جدید این مشکل را حل کرده است و هواپیما ها در هر نقطه ای که باشند، قادر خواهند بود سیگنال موقعیت خود را به ماهواره های هوایی ارسال کنند.

به گفته ی یکی از مسئولان شرکت FlightAware که بر روی این سیستم کار کرده اند و تکنولوژی ماهواره ای را راه اندازی کرده اند، مهم نیست که هواپیما بر روی سطح اقیانوس حرکت کند یا در بیابان و یا در قطب شمال. هواپیما در هر نقطه ای که باشد ما مکان آن را ردیابی می کنیم و هرگز شاهد رخ دادن اتفاقاتی همچون هواپیمای MH370 نخواهیم بود.

برای اجرای این سیستم، یک گیرنده ADS-B را بر روی ماهواره های هوایی نصب می کنند که اطلاعات مکانی هواپیما ها را تحت هر شرایطی دریافت خواهد کرد.

این سیستم فعلا در حال آزمایش است و تا سال ۲۰۱۸ در همه ی شرکت های هواپیمایی و هواپیما ها قابل استفاده خواهد بود.

ارسال نظر