اپل عکاسی را به درستی درک نمی‌کند

شما در موارد مختلفی از دوربین گوشی خود استفاده کنید و لازم است همه عکس‌های گرفته شده را به صورتی سازمان یافته دسته بندی کنید. اما شرکت بزرگی مانند اپل در زمینه سازماندهی عکس‌ها ضعف‌هایی دارد که باید به آن‌ها توجه کند و در آینده این ضعف‌ها را برطرف کند.  

اپل عکاسی را به درستی درک نمی‌کند

به گزارش کلیک، مبتکرانه‌ترین کاری که اپل در مورد اپلیکیشن تصویر خود یعنی Apple photo انجام داده است، اضافه کردن بخش سلفی به این اپلیکیشن بود. وقتی که شما پوشه مربوط به این ویژگی را در اپلیکیشن خود پیدا می‌کنید، می‌بینید که عکس‌های سلفی زیادی در این پوشه قرار دارد. جدا از موضوع اپل، تصور می‌شود که عکاسی هنوز به شیوه ۳۰ سال پیش صورت می‌گیرد؛ وقتی که به مسافرت می‌رویم تعداد بسیار زیادی عکس می‌گیریم و پس از آن هم دغدغه ما این است که چگونه تصاویر گرفته شده را به دوستان خود نشان دهیم.

ممکن است تنها یک درصد از کاربران اپل عکاس باشند و بیشتر کاربران زیاد درگیر عکاسی نیستند.

چه مشکلاتی باید برطرف شود؟ موضوع این است که عکاسی در حال تغییر و تحول است. ممکن است نوشته‌های ریز کارت اعتباری خود را به دوستتان نشان دهید و متوجه نشوید که او در حال استفاده از دوربین گوشی خود است و ممکن است از کارت اعتباری شما عکس بگیرد، سپس روی تصویر زوم کند و پس از آن نوشته‌های کارت اعتباری شما را به راحتی بخواند.

همان طور که می‌دانید دوربین‌ گوشی‌ها قابلیت زوم بر روی متون ریز و اشیا را دارد.

ممکن است با فرزندتان در حال دوچرخه سواری باشید. سپس فرزندتان ناگهان پوستر یک حیوان خانگی گمشده شده را ببیند و گوشی خود را در آورد و بدون اینکه دوباره به پوستر نگاه کند، از آن عکس بگیرد. ممکن است به او بگویید کار واقعا هوشمندانه‌ای است و او نیز پاسخ دهد اگر آن حیوان را پیدا کردیم آیا راه دیگری یرای به یاد آوردن مشخصات آن به نظرتان می‌رسد؟

دوربین گوشی شما وسیله‌ای برای ثبت اطلاعات است.

می‌توانید از دوربین گوشی خود به عنوان یک آینه هم استفاده کنید. می‌توانید سریعا ظاهرتان را بررسی کنید و ببینید که آیا چیزی لای دندانتان گیر کرده است یا نه.

ممکن است دوربین گوشی تنها دستیار مالی باشد که حواسش به قبوض و رسیدها باشد. دوربین گوشی می‌تواند همانند یک کتاب آشپزی به روز و پیوسته در حال تغییر باشد که به غذاهایی که در رستوران خورده‌اید و یا سفارش داده‌اید، توجه می‌کند.

phone-photo

می‌توانید به وسیله دوربین گوشی خود، به دیگران نشان دهید که همین الان در حال انجام چه کاری هستید. ممکن است هیچ کدام از عکس‌هایی که در چنین مواقعی می‌گیرید، ذخیره نکنید. ممکن است یک سال دیگر برای دوستانتان مهم نباشد که یک سال پیش ساعت ۹:۳۰ صبح هنگامی در یک کافی شاپ در صف خرید قهوه بودید، چکار می‌کردید. ممکن است یک ساعت بعد از اینکه این عکس‌ها را گرفتید، آن‌ها را پاک کنید. هیچ نیازی نیست که آن‌ها را ذخیره کنید.

همه ما می‌دانیم که برای هر کاری اپلیکیشنی طراحی و ساخته شده است، مثلا باید برای یادداشت برداری می‌توان از اپلیکیشن Evernote استفاده کرد و یا برنامه Snapchat به شما یادآوری می‌کند که عکس‌هایی را که دیگر مورد نیاز نیست، پاک کنید. اما اپلیکیشنی وجود ندارد که چگونگی روند زندگی را مشخص کند. ممکن است پول ناهار خود را بپردازید و سپس از رسید آن عکس بگیرید.

شما همچنین می‌توانید اپلیکیشن مربوط به رسیدها را اجرا کنید و از آن استفاده کنید. برای انجام این کار کافی است قفل گوشی خود را باز کنید، گزینه "Add receipt photo" را انتخاب کنید، عکس بگیرید و به همین صورت مراحل بعدی را دنبال کنید. اما این کار کمی وقت گیر است.

۱۳۰۷۰۲receipi09

ثبت یادداشت‌های مختلف در اپلیکیشن‌های یادداشت برداری همچون Evernote قطعا سخت‌تر از عکس گرفتن از یادداشت‌های مختلف است. اپل این کار را حتی
آسان‌تر کرده است. اگر دوربین گوشی اپل می‌تواند یک چهره را تشخیص دهد، قطعا می‌تواند یک یادداشت را هم تشخیص دهد. اگر اپلیکیشن اپل بتواند عکس سلفی را تشخیص دهد، قطعا می‌تواند عکس‌هایی که در تعطیلات گرفته شده است را از عکس‌های فوری متداول، متمایز کند. در واقع اگر عکسی در آخر هفته، در طول ساعات کاری و یا نزدیک به محل کار یا خانه گرفته شده باشد، ۹۵ درصد احتمال این وجود دارد که این عکس در تعطیلات گرفته نشده است و نیازی نیست که در آلبوم تصاویر وارد شود.

اگر اپل در اپلیکیشن تصویر خود برای مدیریت تصاویر از هوش مصنوعی کمک می‌گرفت، بسیار خوب می‌شد. اگر اپل از چنین رویکردی استفاده می‌کرد، به محض اینکه عکس می‌گرفتید، دوربین گوشی می‌توانست تصاویر را با برچسب رسید، یادداشت و یا هر چیز دیگری دسته بندی کند و یا حتی مشخص کند که تصویر مورد نظر پس از مدتی پاک شود. در صورتی که این کار عملی شود برچسب‌ها حتی می‌توانند روی عکس‌هایی که تازه گرفته شده‌اند، حرکت کنند و شما با انگشت خود آن‌ها را تایید کنید یا تغییر دهید و یا حتی آن‌ها را نادیده بگیرید.

شما به یک آلبوم عکس خسته کننده و بی نظم نیاز ندارید بلکه به راه حلی احتیاج دارید که بی نظمی و هرج و مرج را در آلبوم عکس از بین ببرد.

ارسال نظر