راز ستاره WTF در کهکشان چیست ؟

گروهی از ستاره شناسان از شما می خواهند تا در حل کردن " یکی از بزرگ ترین رازهای تاریخ " به آنها کمک کنید. WTF flux کجاست؟

راز ستاره WTF در کهکشان چیست ؟

به گزارش کلیک، یک ستاره با فاصله ۱۴۸۰ سال نوری است که گاهی اوقات میزان قابل توجهی از نور آن توسط یک شیء ناشناخته مسدود می شود. آیا آن یک طوفان عظیم شهاب سنگ است؟ یا شاید یک ساختار بیگانه است که به دور ستاره در حال چرخش است؟ هیچ کس نمی داند، اما این ستاره شناسان قصد دارند تا با کمک یک سرمایه گذاری عمومی به آن پی ببرند.

سال گذشته ستاره شناسان کشف ستاره KIC 8462852 را اعلام کردند - با نام مستعار ستاره WTF یا " مرموزترین ستاره در کهکشان ما ". ستاره WTF از ۱۵۰ هزار ستاره کهکشانی مشاهده شده در مجاورت آن برجسته تر است. تلسکوپ کپلر سازمان ناسا در فواصل نامنظم کاهش نور قابل ملاحظه و غیر معمولی از این ستاره را ثبت کرده است، که گروه علمی شهروندی شکارچیان سیاره آن را تشخیص داده و گزارش کرده اند.
کپلر نور ستارگان را در طول زمان اندازه گیری می کند تا این که به ستاره شناسان کمک کند تا سیارات دور را شناسایی کنند. سیاره ها با عبور از بین زمین و ستاره ها، به صورت دوره ای درصد کوچکی از نور ستاره ها را مسدود می کنند و می توانند یک الگوی مداری را برای ما آشکار کنند. ستاره شناسان با بررسی داده های تلسکوپ کپلر می توانند سیارات را شناسایی کنند و مشخصاتی مانند فاصله و اندازه آنها را تخمین بزنند.

اما نور ستاره WTF به صورت دوره ای تا ۲۰ درصد کاهش می یابد، که حاکی از این است که آن یک شیء بسیار بزرگ تر از یک سیاره عادی است. وقتی گروه شکارچیان سیاره این تغییر شدید و عجیب را در ستاره flux مشاهده کردند پی بردند که چیزی منحصر بفرد را کشف کرده اند، اما نمی توانستند توضیح دهند که آن چیست. دانشمندان شهروند یافته های خود را برای ستاره شناسان حرفه ای ارسال کردند تا آنها را نیز در هیجان، شگفتی و سردرگمی خود شریک کنند.

ستاره شناسان برای مطالعه و رمزگشایی از ستاره WTF باید برای استفاده از این تلسکوپ نوبت خریداری کنند، که بسیار رقابتی و پر هزینه است. تابتا بویاجیان، پژوهشگر دانشگاه Yale و تیم او امیدوار هستند تا بودجه ۱۰۰ هزار دلاری برای اجاره یک ساله این تلسکوپ را جمع آوری کنند. قرارداد اخیر آنها تا پایان این تابستان به پایان می رسد، پس وقت طلاست.

منبع : digitaltrends