اختراعات محبوب تاریخ که با ناکامی مواجه شدند

شکست همواره خود به عنوان یک معلم در طول زندگی بشر بوده است. شکست باعث می شود که انسان ها گام های بعدی را بزرگتر و محکم تر بردارند. با وجود همه منافع و مزایای شکست، اختراعاتی نیز در گذشته وجود داشته که به جهاتی با شکست مواجه شدند.

اختراعات محبوب تاریخ که با ناکامی مواجه شدند

به گزارش کلیک، در طول تاریخ بشر همواره در پی کشف اختراعات جدید بوده است اما گاهی این اختراعات با سرانجام خوشی همراه نبوده اند. در اینجا به معرفی نه مورد از اختراعات جالب بشر در گذشته که با شکست مواجه شده اند خواهیم پرداخت.

محصولات بهداشتی رادیو آکتیوی
وقتی رادیوم برای اولین بار اختراع شد.مردم به طور کلی از تاثیرات مضر آن بی خبر بودند و آن را یک ماده جادویی میدانستند. پزشک ها و شرکت ها از رادیوم در همه محصولاتی که باعث بهبود سلامت می شود از آب گرفته تا خمیردندان استفاده میکردند. جذابیت بیشتر یا حتی باعث شور جنسی بیشتر در شما میشود. تا اینکه مردی برای افزایش قوای جنسی اش پودر سورردیا را مصرف کرد. و جنجال هایی به وجود آمد. در آخر او ۱۴۰۰ بطری مشروب مصرف کرد (به نظر می امد که احتیاج به کمک داشت).آرواره اش آویزان شده بود. در این حد که مردم به این نتیجه رسیدند که شاید رادیواکتیو برای سلامتی مضر است.
۱
مخازن بالدار
استفاده از این مخزن ها آنگونه نیست که شما فکر می کنید. اما همچنان ثابت کردند که بی مصرف و غیرضروری هستند. طرح اصلی این بود که سربازان این مخازن با طناب به دنبال هواپیما کشیده شوند و بعد آن ها را در میدان جنگ برای دفاع از سربازان رها کنند. نقشه از این قرار بود که سربازان از هواپیما به پایین بپرند و بعد از آن ها مخزن ها را رها کنند. اما به دلیل اینکه هواپیماها به اندازه کافی برای حمل مخزن ها قدرتمند نبودند و همچنین تلاش لازم برای فرود مخزن انجام نگرفت، طرح مورد نظر عملیاتی نشد.
flying-tanks
کلاه خشک کننده مو
این اختراع با شکست مواجه نشد. چرا که شرکت آمازون همچنان مدلی از آن را به قیمت ۲۴٫۹۹ دلار برای فروش دارد. اما این اختراع در دهه ۵۰ همه مردم را دیوانه خود کرده بود.همه به دنبال این بودند که راههایی برای به سرعت بخشیدن زندگی روزانه خود پیدا کنند یا شاید این احساس را به آنها بدهد که در آینده زندگی می کنند.
bonnet-hair-dryer
خانه دایره شکل دایمکس
این خانه عجیب به وسیله معمار باکمینستر فولر در دهه ۳۰ اختراع شد. هدف این بود که خانه ای سریع و آسان برای همه مردم دنیا ساخته شود. خانه دایمکس می توانست در یک کامیون جا شود و کمتر از ۲ روز ساخته شود. این خانه به این منظور انتخاب شده بود که باوجود این که می توانستید سریع آن را بسازید ازاستحکام بالایی نیز برخوردار بود. اما سرانجام ساخت این خانه با شکست مواجه شد. زیرا داخل خانه قابل گسترش نبود و فقط ۲ اتاق و یک حموم کوچک در آن جا میگرفت. اما قابل ذکر است که که این بدان معنا نبود که امکان جا دادن وسایل در این خانه گرد وجود نداشت.
dymaxion-house
اتومبیل های قایقی/ قایق های اتومبیلی
اتومبیل های قایقی امروزه نیز وجود دارند. اما افراد بسیاری در اواسط قرن نوزدهم فکر می کردند که این اتفاق درآینده خواهد افتاد و دیگر اثر از اتومبیل های فعلی در جاده ها نخواهد بود.. به نظر نمیامد که این اتفاق افتاده باشد. امروزه این اختراع به کسانی که به دنبال نوظهوری ویا کسانی که فقط میخواهند پول اضافه خود را صرف اتومبیل های قایقی کنند واگذار شده است.
car-boat
فیلم های سینراما
سینراما نام اسبق صفحه تلویزیونی آی مکس امروزی بسیار پیچیده تر است. برای نشان دادن فیلم سه پروژکتور کامل به طور همزمان باید در راستای یکدیگر قرار گیرند. این قبل از دوره فناوری دیجیتال بود. پس یعنی این که سه پروژاکتوریست بسیار ماهر باید در اطاقک پروژاکتور می نشستند و فیلم را راه می انداختند. بیشتر تماشاخانه ها تمایلی نداشتند برای بهبود امکاناتشان و همچنین کارکنان بیشتر هزینه کنند. سرانجام معدود فیلم هایی به این شکل ضبط شد و این اختراع با شکست مواجه شد.
cinerama
اینتلویزیون
بازی متل اینتلویزیون در سال ۱۹۷۹ برای ایجاد کنسول در رقابت با آتاری ۲۶۰۰ وارد بازار شد. کنسول در دنیا بدترین نبود ولی در آخر با شکست مواجه شد و شرکت را تا سرحد ورشکستگی برد.
intellivision
ضبط صوت قابل حمل
در گذشته وقتی ضبط صوت های موسیقی به اوج خود رسیدند شرکت ها سعی کردند ضبط صوت های قابل حمل را وارد بازار کنند تا مردم بتوانند هر جا که هستند به موسیقی گوش کنند. اگر شما درباره عملکرد ضبط صوت ها اطلاعات داشته باشید از مشکلات آن نیز باخبر هستید. اگر بخواهید موسیقی را پخش کنید باید محل میزان صدا را برای پخش موسیقی پیدا کنید و باید مطمئن شوید که چیزی به آن ضربه وارد نکند. در غیر این صورت باید با آن آلبوم جدید خداحافظی کنید. امروزه دوباره فروش ضبط صوت به اوج خود رسیده است. اما این اختراع به هیچ وجه باز نخواهد گشت.
portable-record-player
ربات تند خوان
این اختراع در سال ۱۹۶۶ به ثبت رسید. این وسیله راه حلی برای کمک به دانش آموزان و حتی بزرگسالان برای سریع خواندن بود. یک بشقاب مکانیکی باید در پایین صفحه قرار میگرفت و اجازه میداد که کجا را بخوانید و سرعت خاصی به روخوانی شما می بخشید. مشکل اینجا بود که صدای وسیله بسیار بلند بود و صفحه فلزی مانند یک گچ بر روی تخته سیاه خراش برمی داشت. سرانجام این حواس پرتی باعث شکست در اختراع این وسیله شد.
readamatic
منبع:interestingengineering

ارسال نظر