ویدئوی اپل برای روز جهانی اوتیسم

اپل ویدئوهایی منتشر کرد که در آن یک پسر نوجوان اوتیسمی از تکنولوژی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند.

ویدئوی اپل برای روز جهانی اوتیسم

به گزارش کلیک، آوریل ماه پذیرش اوتیسم و امروز هشتمین سالگرد جهانی آگاهی از اوتیسم است. این کمپین‌ها برای آگاه سازی ارتقای اطلاعات عموم مردم در مورد افراد جوانی است که با این اختلال عصبی در حال جدال هستند. امروز صبح شرکت اپل تعدادی ویدئو بر روی یوتیوب گذاشت که نشان می‌داد چگونه فناوری می‌تواند نیازهای خاص این افراد را برآورده کند.

فیلم‌های کوتاه در باره یک نوجوان به نام دیلون است، که از آی پد خود برای برقراری ارتباط با جهان اطراف استفاده می‌کند. اپل در صفحه مخصوص اوتیسم وبسایت رسمی خود اعلام کرد: "در ماه پذیرش اوتیسم، او به ما یادآوری می‌کند که صدای هرکس قابل شنیدن است."

دیلون نیز همانند همسالان خود آرزوهایی دارد اما قادر نیست آن‌ها را مثل دیگران بیان کند. از طریق فناوری که ارتباطات جایگزین و متراکم(AAC)، دیلون اکنون قادر است افکار و احساساتش را به اشتراک بگذارد. AAC شامل هر نوع ارتباط علاوه بر ارتباط شفاهی است. هنگامی که شما تایپ می‌کنید و یا حتی لبخند می‌زنید، در حال انتقال احساسات، افکار و آرزوهایتان از طریق AAC هستید. افرادی با مشکل گفتاری یا زبانی متکی بر AAC هستند که مکمل یا جایگزین گفتار باشد. در مورد دیلون این یک ابزار در قالب برنامه بر روی یک دستگاه است.

یک ویدئو با نام "صدای دیلون" تلاش‌های یک پسر جوان برای سخنرانی را به تصویر می‌کشد. وی یک زندگی فعال دارد و به مدرسه می‌رود اما از بیان افکار خود عاجز است. دیلون کلمات خود را در تبلت ثبت کرده و سپس برنامه به جای وی صحبت می‌کند. دیلون می‌گوید: "تمام زندگی‌ام عمیقا می‌خواستم با دیگران ارتباط برقرار کنم اما آن‌ها درک نمی‌کردند زیرا من راه دیگری برای برقراری ارتباط نداشتم. من دنیا را به نحو خاصی تجربه می‌کنم. من قادرم باد را ببینم و صدای گل‌ها را بشنوم."

dilon

این برنامه به جز اینکه برای دیلون یک صدا فراهم می‌کند، به او در تمرین گفتار واقعی نیز کمک می‌کند که این اتفاق با دیدن کلمات بر روی صفحه و شنیدن صدای آن رخ می‌دهد.

در ویدئویی دیگر با عنوان "راه دیلون" مادر وی توضیح می‌دهد که از سن دوسالگی مشکلات دیلون آشکار شده است. درمانگر دیلون، وی را با عنوان یک کودک پرچالش می‌نامد. هردوی آن‌ها این واقعیت تلخ را می‌شناسند که مردم اغلب تصور می‌کنند اگر فردی حرف نزند و ارتباط چشمی برقرار نکند، پس به چیزی فکر نمی‌کند.

مادر دیلون این اتفاق که عاقبت صدای پسرش را می‌شنود را یک رویداد بی‌نظیر توصیف می‌کند. وی می‌گوید فناوری در پیشرفت بهبودی فرزندش تاثیر زیادی داشته است. به جز آن نیز به این فرد نوجوان کمک کرده است تا بیشتر دنیای خود و اطرافش را درک کند.

دیلون در یک خط می‌نویسد: "داشتن یک صدا همه چیز را در زندگی من تغییر داده است."

منبع: digitaltrends

ارسال نظر