عرضه جهانی گوشی ال‌جی جی ۵ از روز سی و یکم مارس آغاز می‌شود

کمپانی کره‌ای ال‌جی ساعاتی پیش به طور رسمی اعلام کرد که عرضه جهانی پرچمدار سال ۲۰۱۶ این شرکت یعنی گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ (LG G5) از روز سی و کم ماه مارس آغاز می‌شود. 

عرضه جهانی گوشی ال‌جی جی ۵ از روز سی و یکم مارس آغاز می‌شود

ماه گذشته و در جریان رویداد MWC 2016 یا کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۶ کمپانی ال‌جی به طور رسمی پرچمدار جدیدش را معرفی کرد. گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ که پرچمدار سال ۲۰۱۶ شرکت ال‌جی محسوب می‌شود از نظر طراحی محصولی منحصر به فرد بوده و بدنه آن به شکل ماژولار طراحی شده است. بخش زیرین بدنه این گوشی قابل جداسازی بوده و بدین صورت دسترسی به باتری دستگاه امکان‌پذیر می‌شود. همچنین با استفاده از سوکت‌های ارتباطی این بخش، می‌تواند لوازم جانبی اختصاصی را به آن متصل کرده و کارایی بیشتری را از دستگاه نمود.

این طراحی منحصر به فرد منجر شد که به عقیده بسیاری از کارشناسان گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ از نظر طراحی منحصر به فردترین و بهترین گوشی معرفی شده در رویداد MWC 2016 محسوب گردد. هم اکنون بسیاری از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی در سراسر دنیا پیش فروش این گوشی هوشمند را تحت قرارداد با خود آغاز کرده‌اند، اما تاکنون اشاره دقیقی به زمان عرضه رسمی آن در بازارهای جهانی نشده بود. حال کمپانی ال‌جی به طور رسمی خبر از عرضه این گوشی هوشمند ظرف چند ساعت آینده داده است!

به گزارش کلیک، کمپانی ال‌جی به طور رسمی اعلام کرده که عرضه گسترده و جهانی گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ از روز سی و یکم ماه مارس یعنی فردا آغاز می‌شود. اولین کشوری که شاهد عرضه گوشی جی ۵ خواهد بود، کشور کره جنوبی است. پس از کشور کره جنوبی، گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ در روز یکم ماه آوریل وارد بازارهای ایالات متحده می‌شود. به بیان دیگر عرضه این گوشی در ایالات متحده از روز یکم ماه آوریل آغاز خواهد شد. ال‌جی اعلام کرده که پس از عرضه گوشی جی ۵ در بازارهای ایالات متحده، عرضه این محصول در بازارهای اروپایی، آسیایی و شرق میانه نیز آغاز می‌شود. متأسفانه ال‌جی برای این سه منطقه تاریخ دقیقی را منتشر نکرده، اما انتظار داریم که نهایتا اختلاف مابین عرضه گوشی جی ۵ در ایالات متحده و سایر مناطق نامبرده شده چیزی در حدود یک هفته باشد.

۱

ظاهرا ال‌جی مشکلات مربوط به بدنه ماژولار گوشی جی ۵ را حل کرده است. گفته می‌شد که نمونه اولیه این گوشی که در جریان کنگره جهانی موبایل به معرض نمایش قرار داده شده بود، در حین جداسازی بخش زیرین بدنه و اتصال ماژول‌هایی همچون LG Cam Plus و ... با مشکلاتی همراه بوده و به نوعی فرآیند جداسازی بخش زیرین بدنه و نصب این ماژول‌ها برای هر فردی به سادگی امکان‌پذیر نبود. ال‌جی قصد داشت تا پیش از آغاز عرضه رسمی و گسترده گوشی جی ۵ برای این موضوع چاره‌ای بیاندیشد و ظاهرا موفق به انجام این کار هم شده است. بنابراین هم اکنون جداسازی بخش زیرین بدنه گوشی ال‌جی جی ۵ و نصب ماژول‌های اختصاصی آن به سادگی برای هر فردی قابل انجام خواهد بود.

همچنین فراموش نکنیم که ال‌جی چندی پیش از نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی خود با نام LG UX 5.0 رونمایی کرد. این رابط کاربری با سیستم عامل اندروید مارشمالو همگام‌سازی شده و قابلیت‌های ویژه‌ای را برای گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ به همراه می‌آورد. اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر مربوط به این نسخه جدید از رابط کاربری اختصاصی کمپانی ال‌جی را می‌توانید از مقاله با عنوان "رابط کاربری LG UX 5.0 سازگار با اندروید مارشمالو توسط کمپانی ال‌جی معرفی شد" مطالعه کنید.

۲

بنابراین عرضه گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ از فردا آغاز می‌شود. شاید بد نباشد که نگاهی کوتاه به خصوصیات و ویژگی‌های فنی این گوشی هوشمند نیز داشته باشیم. صفحه نمایش گوشی ال‌جی جی ۵ از نمایشگری ۵٫۳ اینچی با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا اصطلاحا QHD تشکیل شده و از قابلیت Always On Display پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی آن از سنسوری دوگانه تشکیل شده که یکی از آن‌ها زاویه دید ۷۸ درجه‌ای داشته و دیگری زاویه دید ۱۳۵ درجه‌ای را ارائه می‌کند. یکی از این دو دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بوده و دوربین دیگر ۸ مگاپیکسلی است. سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون ۸۲۰ در این گوشی مورد استفاده قرار داده شده و رم آن ۴ گیگابایتی است. حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی قابل ارتقاء نیز برای گوشی جی ۵ در نظر گرفته شده و باتری آن نیز ظرفیت ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر