رفع باگ تاریخ پر دردسر اپل

شرکت اپل یک راه حل برای گوشی های آیفونی که با تنظیم تاریخ آنها به سال 1970 توسط کاربران از کار افتاده است، منتشر کرده است.

رفع باگ تاریخ پر دردسر اپل

به گزارش کلیک، آخرین به روز رسانی منتشر شده ios 9.3 beta 4، که بخشی از برنامه بتای عمومی اپل است، یک ساخت آزمایشی است که برای استفاده علاقه مندان طراحی شده و یک آیفون 5S یا مدل جدیدتر را که با یک باگ تاریخ 1970 غیر قابل استفاده شده را بازیابی می کند.
این باگ تاریخ مانع بوت شدن دستگاه های ios 64 بیتی می شود، به طوری که آنها را غیر قابل استفاده می کند، حتی با استفاده از روش های بازیابی خرابی امن پیشرفته نیز درست نمی شود.

طبق گفته کاربران بازیابی آیفون با استفاده از نرم افزار بتا توسط iTunes باعث می شود تا بتوان از آن گوشی دوباره استفاده کرد. یکی از کاربران انجمن MacRumours نیز تایید کرده است که بروز رسانی ios 9.3 beta 4، آیفون هایی که توسط نرم افزارهای مخرب در فروشگاه اپل قفل شده اند را بازیابی کرده است.
کاربر دیگری تایید کرده که این بروز رسانی مانع از این می شود که کاربران تاریخ گوشی خود را به قبل تر از 1 ژانویه 2001 تنظیم کنند.
هکرها با فریب دادن کاربران برای تنظیم تاریخ گوشی به تاریخ 1 ژانویه 1970 با استفاده از عملکرد تنظیم زمان اتوماتیک داخلی گوشی هوشمند که وانمود می کند یک سرور تنظیم زمان است، به طور عمدی آیفون های کاربران را از کار می اندازند، اما این به روز رسانی مانع از این کار می شود.
این به روز رسانی برای تمام کاربران آیفون 4S یا iPad mini یا مدل های جدیدتر در آینده نزدیک در دسترس خواهد بود.
افرادی که آیفون های خود را عمداً با استفاده از باگ تاریخ 1970 از کار انداخته اند، می توانند در برنامه تست بتای اپل ثبت نام کنند تا به زودی به روز رسانی نرم افزار را دریافت کنند.

ارسال نظر