لنزهای جدید کانن در راه عرضه به بازار

رسانه کلیک - از آنجا که تنوع لنزهای کانن با فاصله های کانونی مختلف در دنیا بی‌نظیر است، عکاسان تا مدتها فقط شاهد به روز رسانی لنز های این شرکت بودند. اما این بار کانن به تکاپو افتاده و قصد دارد ۴ لنز جدید و یک فلش را به طور همزمان به خط تولید خود اضافه کند.

لنزهای جدید کانن در راه عرضه به بازار

لنز EF 85mm f/1.4 IS USM، اولین لنز ۸۵ میلی متری این شرکت است که در آن از لرزش‌گیر تصویر استفاده می شود. البته انواع لنز های ۸۵ میلی متری که بیشتر در بین عکاسان پرتره محبوب است، سالهاست که با قیمتهای متنوع توسط کانن تولید می شود؛ اما این محصول، جدید ترین لنز این کمپانی است که برای تثبیت تصویر و عکاسی پرتره در نور کم بی‌نظیر است. گفتنی است که عکاسی پرتره یکی از مشهورترین شاخه های عکاسی است که در آن از چهره انسان عکس برداری می‌شود.

این لنز جدید که گویا از قدرت ارائه دیافراگم f/1.2 نیز بهره مند است، علاوه بر عکاسی قدرتمند در نور کم، برای ایجاد پس زمینه ای تار و نرم و بوکه ای منحصر به فرد نیز بسیار مناسب است. بوکه یکی از موضوعات پرطرفدار در عکاسی است که به عکس ها جذابیت بصری می بخشد و ما را وادار می کند روی یک ناحیه خاص از تصویر تمرکز کنیم.

سه لنز جدید دیگر که از نوع ماکرو هستند و برای بزرگ نمایی و فوکوس هر چه بیشتر اشیاء به کار می‌روند، طبق ادعای کانن از پوششهای ضد انعکاسی بهره می‌برند که اثرات مخرب شعله و انفجار را به حداقل می‌رساند. گفته می‌شود قیمت این سه لنز که به ترتیب دارای فاصله های کانونی ۵۰، ۹۰ و ۱۳۵ میلی‌متر و گشودی دریچه دیافراگم ۲٫۸، ۲٫۸ و ۴ هستند، حدود ۲۱۹۹ دلار است و لنز اول که در ابتدا به آن اشاره شد نیز برچسب قیمتی ۱۵۹۹ دلار به خود گرفته است.

در پایان، فلش جدید و بدون آینه کانن هم برای هماهنگی بیش تر با ۴ لنز جدید به قیمت ۹۹۰ دلار طراحی شده و طبق گمانه زنی های موجود، فروش همه آنها از نوامبر امسال آغاز خواهد شد.

ارسال نظر