آیا نوت ۸ سامسونگ رقیب آیفون ۸ خواهد بود؟

نوت ۸ گوشی هوشمند بعدی کمپانی سامسونگ است و خبرهای درز کرده در رابطه با این گوشی هوشمند این روزها در بسیاری از وب سایت ها و منابع وابسته دیده می شود. در آخرین خبر های درز کرده به این نکته اشاره شده است که نوت ۸ دارای دوربین دوگانه خواهد بود.

آیا نوت ۸ سامسونگ رقیب آیفون ۸ خواهد بود؟

به گزارش کلیک ، در زمان عرضه گلکسی S8 پلاس خبرهایی در این رابطه منتشر شد که این گوشی هوشمند با دوربین دوگانه عرضه می شود ولی پس از عرضه این گوشی هوشمند خبری از دوربین دوگانه نبود. حالا بسیاری از منابع بر این باور هستند که عکس منتشر شده در واقع پیش نمونه و پیش طرحی برای نوت ۸ بوده است و این گوشی هوشمند با دوربین دوگانه عرضه می شود.

هم‌زمان با زمزمه های عرضه نوت ۸ خبری هایی نیز مبنی بر عرضه آیفون ۸ به گوش می رسد که آیفون ۸ نیز با دوربین دوگانه عرضه می شود و دوربین دوگانه در آیفون ۸ مانند آیفون ۷ افقی نیست و در حالت عمودی در پشت گوشی هوشمند قرار می گیرد. جالب است که در عکس های لو رفته مبنی بر دوربین دوگانه نوت ۸ نیز دوربین دوگانه به صورت عمودی قرار گرفته است.

براساس اظهارات سخنگوی کمپانی سامسونگ، نوت ۸ در سال ۲۰۱۷ فروش خوبی خواهد داشت و حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون دستگاه گلکسی S8 و S8 پلاس ساخته می شود و به فروش می رسد و حتی تخمین هایی نیز زده شده است که اگر استقبال از این گوشی های هوشمند بالا باشد این عدد به ۵۰ تا ۵۵ میلیون نیز می رسد. اگر نوت ۸ را رقیب آیفون ۸ ندانیم و رقیب جدی این گوشی هوشمند را S8 بشماریم، باید بگوییم سامسونگ توانسته است از تمام قابلیت‌های خود استفاده کند و صفحه نمایشی بسیار بی نقص تولید کند و اگر نقطه اصلی آیفون در مانور، بر روی صفحه نمایش باید، نمی توان گفت آیفون ۸ برنده این میدان باشد.

آیا نوت 8 رقیب آیفون 8 خواهد بود؟

براساس آخرین اظهارات کمپانی سامسونگ بازار بسیار خوب از S8 و S8 پلاس استقبال کرده است و حتی این استقبال از پیش‌بینی‌ها نیز بهتر بوده است. شاید بتوان دلیل موفقیت این گوشی های هوشمند را صفحه نمایش لبه به لبه دانست ولی در هر صورت این گوشی های هوشمند بسیار محبوب واقع شده اند. صفحه نمایش بزرگ علاوه بر زیبایی و کیفیت بسیار خوب به کاربر این اجازه را نیز می دهد که کارهایی را با گوشی هوشمند خود انجام دهد که تاکنون قادر به انجام آن نبوده است و انتظار می رود اپلیکیشن های خاصی نیز برای S8 و S8 پلاس عرضه شود.

و اما پرچم دار بالا رده بعدی سامسونگ نوت ۸ خواهد بود که در واقع یک فبلت بالا رده است و بدون شک بعد از نوت ۷ می تواند پیشرفت های زیادی را به کاربران نشان دهد و خاطره تلخ نوت ۷ را از بین ببرد. نوت ۸ دارای دوربین دوگانه پشت خواهد بود که یکی از این دوربین‌ها ۱۲ مگا پیکسلی و دیگری ۱۳ مگا پیکسلی خواهد بود. درواقع یکی از لنز ها واید یا زاویه باز و لنز دیگر زاویه بسته خواهد بود. این دوربین دارای زوم ۳X است و از ۶ عدسی تشکیل شده است و هم چنین دارای لرزش گیر OIS نیز است. این در حالی است که آیفون ۸ نیز به احتمال بسیار زیاد با صفحه نمایش لبه به لبه و OLED عرضه می شود.

خبر هایی نیز مبنی بر ابعاد نوت ۸ عرضه شده است که براساس خبر های درز کرده انتظار می رود این گوشی هوشمند ۶٫۴ اینچی باشد و هم چنین صفحه نمایش آن نیز Super AMOLED خواهد بود و رزولوشن تصویر آن نیز ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ و QHD+ خواهد بود. هم چنین انتظار می رود که این گوشی هوشمند با یکی از دو پردازنده Exynos 8995 و یا Snapdragon 835 SoC عرضه شود. البته این موضوع به محل عرضه این گوشی هوشمند نیز بستگی دارد.

ارسال نظر