اولین حضور نمایندگان اپراتورهای مجازی دنیا در کیش

اپراتورهای مجازی تلفن همراه یا Mobile Virtual Network Operator یک نوع اپراتور تلفنی است، که خود عملأ دارای امکانات فیزیکی برای ارسال مکالمات و داده ‌ها نمی‌ باشد.

اولین حضور نمایندگان اپراتورهای مجازی دنیا در کیش

به گزارش کلیک، این نوع اپراتور با بستن قرارداد با یک اپراتور دیگر که دارای امکانات فیزیکی برای ارسال مکالمات و داده ‌ها است، این خدمات را بصورت عمده خریداری می‌کند، سپس با نشان تجاری و برند خود اقدام به فروش خدمات تلفن همراه، در بازار خرده ‌فروشی می ‌نماید. تاکنون نزدیک به بیست شرکت موافقت اصولی دریافت مجوز MVNO اپراتور مجازی تلفن همراه، را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرده ‌اند و باید در گام بعدی مذاکرات خود را با اپراتورهای تلفن همراه در زمینه انعقاد قراردادهای عمده‌ فروشی به انجام برسانند.

در این راستا گروه علمی ـ تحلیلی طیف از نماینده انجمن بین ‌المللی MVNOها دعوت کرده است تا با حضور در همایش ITC 2016 که پنجم خردادماه در جزیره کیش برگزار می‌ شود، خدمات قابل ارایه توسط این انجمن را به شرکت ‌های ایرانی تبیین نماید.

مدیران ارشد سازمان تنظیم مقررات، اپراتورهای تلفن همراه، مدیران تعدادی از شرکت ‌های ایرانی فعال در موضوع MVNO و همچنین تعدادی از مشاورین برجسته بین ‌المللی از جمله سخنرانان و شرکت ‌کنندگان در این رویداد بین ‌المللی خواهند بود.

شرکت ‌های دارای موافقت اصولی MVNO که علاقه مند به حضور در این سمینار هستند، می‌ توانند با دبیرخانه این همایش از طریق شماره ۸۸۵۱۳۸۱۰ تماس حاصل نمایند.

البته باید گفت اپراتورهای مجازی موبایل نمی ‌توانند خودشان شبکه و زیرساخت فیزیکی جدا داشته باشند. آن ها نمی توانند شبکه خود را گسترش دهند. تعرفه اپراتورهای مجازی باید بر اساس قوانین رگولاتوری و با توافق اپراتور اصلی تعیین گردد. این تعرفه‌ ها در برخی مواقع کمتر از اپراتورهای اصلی و در برخی مواقع بیشتر است. اپراتورهای مجازی تلفن همراه برای ارائه هر خدمت که در مجوزشان ذکر شده باید با اپراتور اصلی به توافق برسند.

ارسال نظر