چرا برای برنامه نویسی به مدرک دانشگاهی نیاز ندارید؟

کدنویسی یکی از شاخه های علوم کامپیوتر است که طی سال های اخیر به دلیل تقاضای بالا، محبوبیت بسیار زیادی به ویژه در نسل جوان پیدا کرده است. بارها شنیده ایم که کدنویسی نیازی به مدرک دانشگاهی ندارد، اما چرا؟

چرا برای برنامه نویسی به مدرک دانشگاهی نیاز ندارید؟

به گزارش کلیک، دنیای فناوری و به ویژه علوم کامپیوتر، تا حدی مانند فلسفه می ماند؛ شما یا می توانید کد بنویسید یا نمی توانید! پس صرف این که مدرک دانشگاهی داشته باشید، به معنی این نیست که کدنویس خوبی می شوید و بالعکس! کدنویسی یک تکنیک است و توانایی پیاده کردن آن لزوما نیازمند داشتن مدرک دانشگاهی نیست.

به همین دلیل است که آموزش دادن مهارت هایی مثل برنامه نویسی به زبان جاوا به تازه واردها به تنهایی کافی نیست. کمپ کدنویسی Tech Elevator LLC نوعی آموزشگاه آزاد برای آموزش کدنویسی است که در ازای آموزشی که در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد، از کدهای آن ها برای ساخت پروفایل های لینکدین، رزومه و برندهای شخصی استفاده می کند.

این شرکت که در کلیولند واقع است، برنامه ای ۱۴ هفته ای دارد که اولین کلاس "کلمب" (Columbus) خود را در ماه آینده به پایان می رساند و دوره بعدی را در ماه ژانویه شروع می کند.

به تازگی در یک رویداد مسابقه ای برگزار شده توسط "تک الویتور" حدود ۳۰ دانشجو در ملاقات های ۳۰ دقیقه ای با دوازده نفر از صاحبان مشاغل بزرگ در اوهایو مرکزی دیدن کردند. یکی از دانشجویان منتخب به نام مایکل پالینز گفته بود که دلیل انتخاب Tech Elevator برای آموزش کدنویسی این بود که این دوره ها تاکید زیادی بر روی قابلیت خوانده شدن و موقعیت شغلی دارند. او اضافه کرده بود که قبل از پیوستن به این دوره ها سعی می کرده است که به صورت آنلاین آموزش دیده و خودش کدنویسی را تمرین کند، در حالی که به عنوان یک فروشنده در انبار مشغول کار بوده است.

ارسال نظر