تکنولوژی جدید برای سنجش برد تیراندازی اسلحه‌ها

کلیک - فناوری جدیدی برای سنجش برد تیراندازی اسلحه‌ها راه‌اندازی شده‌است که امکان تشخیص برد و همچنین مکان‌یابی انها را برای ماموران پلیس فراهم می‌سازد.terrel Ortiz زمانی که در صندلی مسافرتی خود در محوطه Bushwick بروکلین، نیویورک نشسته بود،مورد اصابت یک مرد مظنون به عضو گروه باند قرار گرفت که بعد چندین بار شلیک کردن فرار کرد.

تکنولوژی جدید برای سنجش برد تیراندازی اسلحه‌ها

terrel Ortiz زمانی که در صندلی مسافرتی خود در محوطه Bushwick بروکلین، نیویورک نشسته بود،مورد اصابت یک مرد مظنون به عضو گروه باند قرار گرفت که بعد چندین بار شلیک کردن فرار کرد.

در همان لحظه، سه میکروفن پشت بام، صدای عکس ها را ضبط کرد و آنها را به یک سیستم کامپیوتری در اداره‌ی پلیس نیویورک و یک فرد در کالیفرنیا فرستاد. آنها صدا را تایید کرده، محل سکونتشان را مورد شناسایی قرار دادند و در عرض چند دقیقه پلیس را به محل جرم فرستادند.

فرد مصدوم ۲۶ ساله، به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شد و بعدها جان خود را از دست داد .فرد تیرانداز هرگز پیدا نشد.

فاصله‌ی ۱۱ فوتی

تکنولوژی مسئول هشدار به تیراندازی NYPD به Ortiz به نام ShotSpotter شناخته می شود، که شرکت اصلی خانوادگی ۱۶ ساله‌ی ان در روز ۷ ژوئن عمومی شده‌است. در بیش از ۹۰ شهر در سراسر ایالات متحده از جمله نیویورک، میکروفون‌ها از طریق تعبیه‌سازی به طور استراتژیک در اطراف مناطق جرم و جنایت که از طریق مکان‌یابی و ضبط صدای شلیک به همراه نقطه‌یابی در نقشه‌ی شهر,پلیس را به محل جرم هدایت می‌کند.

این تکنولوژی بر اساس ابزارهای نظارتی موجود پایه‌گذاری شده‌است.بسیاری از آنها دوربین های فیلم‌برداری قدیمی هستند که صدا را ضبط نمی کنند و افسران را تنها پس از ارتکاب جرم اگاه می‌سازند. ShotSpotter همچنین هشدارها را به برنامه‌های موجود در تلفن‌های پلیس ارسال می‌کند.

David Salazar از اداره‌ی پلیس میلواکی،در این مورد میگوید: ما به نقطه‌ی موردنظر رفته ایم و براساس مکان‌یابی GPS تا ۱۱ فوتی ان نقطه را مورد بررسی قرار دادیم. "بنابراین این فناوری فوق‌العاده برای نجات زندگی مردم موثر می‌باشد."

هنگام ضبط صدای شلیک گلوله، ShotSpotter از جایی که صدا از آن خارج می‌شود، مشخص می‌شود. تحلیلگران انسانی در نیوارک، کالیفرنیا(دفتر مرکزی)تایید می‌کنند که سر و صدا ناشی از شلیک اسلحه است (نه یک عامل مزاحم یا یک منبع دیگر). پلیس می‌تواند تیر موردنظر را بر روی یک نقشه قرار دهد و صحنه را بررسی کند. سالازار گفت; که کل روند این تحقیقات بسیار سریعتر از شماره گیری ۹۱۱ اتفاق می افتد، اما زمان دقیق مبهم است.

1TH PIC

بازی "Moneyball" با جرم و جنایت

در این تئوری، این اجازه داده می‌شود تا ادارات دو نکته را به انجام برسانند. از یک طرف، به آنها اجازه می‌دهد تا سریعتر به حوادث جداگانه پاسخ دهند. طبق گفته رالف کلارک، مدیر عامل شرکت ShotSpotter، این امر همچنین به آنها اجازه می‌دهد تا منابع بیشتری را در مناطق با "تیراندازهای با سریال" یا گروه‌های کوچکی از جنایتکاران که اکثریت جرایم یک منطقه را تشکیل می دهند,گسترش دهند.

اما همانطور که مرگ اورتیز و مهاجم او در سایه‌ی ابهام است، این شرکت همچنان تلاش می‌کند ارزش و اعتبار خود را در شرایط خاصی به فروش برساند.در نتیجه به بخش‌های مختلف برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات خود نیاز دارند، و نه همه سازمان‌ها ابتکار عمل را به عنوان MPD به همان اندازه افزایش می‌دهند.

بعضی از داده‌ها نشان می‌دهد که هنوز این تکنولوژی نیاز به تنظیم دقیق دارد. سال گذشته فوربس از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات از بیش از ۲۴ شهر و با استفاده از برنامه‌ی موجود به این نتیجه رسید ،همان‌طور که در ۳۰ تا ۷۰ درصد موارد پلیس هیچ مدرکی از شلیک هوایی در هنگام ورود و بازبینی پیدا نکرد.

با این حال،طبق گفته‌ی کلارک بیشترین ارزش و بازدهی این برنامه در توانایی ان برای جلوگیری از اعمال خشونت‌امیز اسلحه در آینده معین می‌شود.در پست اخیر وبلاگ، او ShotSpotter را با داستان "Moneyball" مقایسه کرد، که یک تیم بیسبال است که به طور سیستماتیک ویژگی‌های خاصی را در بازیکنان خود به طور مرتب ارزیابی می‌کرد. در ارزیابی کلارک،پدیده‌ی قتل در خانه (با ارزش) و بازدارندگی جنایی بر اساس درصد پایه (کم ارزش)است.

کلارک نوشت: "دیدگاه ما این است که وقتی پلیس به سرعت و دقیق به هر رویداد تیراندازی بپردازد، یک سیگنال قدرتمندی را برای آن دسته از افراد مجروح ‌ارسال می‌کند. "هر بار که پلیس به یک حادثه‌ی تیراندازی واکنش نشان می‌دهد، این که آیا آنها عملیات دستگیری را انجام می‌دهند یا نه،درصد پایه‌ی خود را افزایش می دهند."

نجات زندگی مردم ارزش میلیونی دارد

2TH PIC

کلارک می‌گوید; این رویکرد به اندازه‌ی کافی برای ادارات به منظور تجدید قرارداد با این شرکت موثر است.

کلارک به Insider بیلیارد گفت: "آنها ارزشش را از دست می‌دهند. "این عامل نیز باعث تحقیقات معین می‌شود تا آنها بتوانند به بهتر شدن جوامع خدمت کنند."

سالازار از سال ۲۰۱۰ برنامه‌ی ShotSpotter را در میلواکی استفاده کرده‌است. پیش از این،دپارتمان او عنوان کرد که تنها ۱۶ درصد موارد شلیک گلوله از طریق تماس ۹۱۱ بوده‌است. او می‌دانست که به یک راه بهتر برای تعیین منشا گلوله نیاز است.

او می‌گوید;شما نمی‌توانید عملی را در مورد چیزهایی که نمی‌دانید، انجام دهید. "ما متوجه شدیم که ما در مورد خیلی چیزها بی‌اطلاع هستیم."

سالازار می گوید ShotSpotter به پلیس میلووایی برای نجات زندگی مردم کمک کرده‌است، اما مزیت واقعی این است که به افسران در زمان و مکان مناسب کمک کند. او می‌گوید، این عاملی است که باعث شده میلیون ها دلار در هزینه‌های مالیات دهندگان هزینه شود.

سالازار گفت: "همه می‌خواهند تا قله را فتح کنند و انتقام شلیک گلوله را بگیرند." "اما با رفتن به محل حادثه و صحبت با مردمی که در طول ۱۵ سال گذشته در انجا زندگی کرده اند مشخص می‌شود که اینجا جایی است که شما واقعا می توانید تفاوت ایجاد کنید و هدف را مشخص کنید . "

برادر بزرگتر

سالازار می گوید بعضی افراد ممکن است هزینه‌های بالا را به عنوان اتلاف منابع مالی برای آنچه که به آنها می‌رسد، به عنوان یک اسباب بازی با نقطه‌های تنها بر روی یک صفحه نمایش نشان می‌دهد. اما برای دریافت ارزش واقعی از آن،سازمان باید مایل باشد از داده‌ها استفاده کند نه فقط آن را جمع آوری کند. تکنولوژی به تنهایی نمی‌تواند در مورد نجات زندگی مردم اگاهی داشته‌باشد.

کلارک در این مورد می‌گوید; درهر حال طراحی ان نامشخص است.

کلارک اذعان کرد: "شما هرگز نمی‌شنوید که من بگویم ShotSpotter تنها مسئول کاهش خشونت اسلحه است." "ما نمی‌توانیم این ادعا را داشته‌باشیم.عوامل زیادی در استراتژی موفقیت‌امیز کاهش حوادث اسلحه دخیل هستند."

ساکنان محله نیویورک که Terrell Ortizدر ان محل مورد اصابت گلوله قرار گرفت, با بیان احساسات مبهم خود نشان دادند که یک تکنولوژی مانند ShotSpotter ابزاری موثر برای مقابله با جرایم است. در حالی که خوزه رودریگز، مدیر عامل ۴۶ ساله‌ی املاک, و فلیکس پیزارو، ۶۰ ساله که خود را "شهردار" بلوک خود خواند مدعی هستند که همسایگان با ایجاد صمیمیت بیشتر محیط امن‌تری نسبت به میکروفن‌های موجود درپشت‌بام ایجاد می‌کنند.

پیزارو گفت: "من برادر بزرگ را در تمام فعالیت هایم دوست ندارم."

ارسال نظر