قانون ارزهای دیجیتال اوکراین تصویب شد

اوکراین امیدوار است که قوانین جدید، صرافی‌های ارزهای دیجیتال خارجی را به این کشور اروپای شرقی جذب کند.

قانون ارزهای دیجیتال اوکراین تصویب شد

پارلمان اوکراین قانونی را تصویب کرد که صرافی‌های ارزهای دیجیتال داخلی و خارجی که در این کشور فعالیت می‌کنند را تنظیم خواهد کرد.

روز گذشته، قانون‌گذاران اوکراین پیش‌نویس قانون "دارایی‌های مجازی" را تصویب کردند که برای اولین‌بار به طور قانونی ارزهای دیجیتال را در این کشور به رسمیت شناخت. این قانون بر اساس استانداردهای موجود تدوین شده توسط سازمان سیاست‌گذاری میان دولتی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تدوین شده است.

وزارت تحول دیجیتالی اوکراین وظیفه نظارت بر اجرای مقررات جدید دارایی‌های مجازی و هدایت رشد صنعت را با رعایت استانداردهای بین‌المللی بر عهده خواهد داشت.

آناستازیا براتکو از وزارت تحول دیجیتال گفت که این قانون به شرکت‌ها اجازه می‌دهد بازارهای دارایی مجازی خود را در اوکراین راه‌اندازی کنند و به بانک‌ها این امکان را می‌دهد که برای شرکت‌های فعال در این حوزه حساب باز کنند.

او گفت: «اوکراینی‌ها همچنین می‌توانند درآمد خود را از دارایی‌های مجازی اعلام کنند» و اضافه کرد که این قانون «حمایت قضایی از حقوق صاحبان دارایی‌های مجازی را تضمین می‌کند.»

در بیانیه این وزارتخانه تأکید شده است که دولت از درآمد شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال مالیات دریافت خواهد کرد و این مبالغ به بودجه افزوده خواهد شد.

ماه گذشته، میخائیل فدوروف، معاون نخست‌وزیر اوکراین و سرپرست وزارت تحول دیجیتالی این کشور فاش کرد که وزارتخانه او در حال بررسی استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای پرداخت حقوق در طرح آزمایش اولیه این فناوری است.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز در ماه جولای قانونی را تصویب کرد که به بانک مرکزی این کشور اجازه می‌دهد CBDC صادر کند.

بیشتر بخوانید: قانونی شدن پرداخت با ارزهای دیجیتال در اوکراین

ارسال نظر