نوسان قیمت لایت کوین در نزدیکی 140 دلار

تجزیه‌وتحلیل قیمت لایت کوین با اولین پشتیبانی عمده در 136 دلار خنثی است. در حالی که لایت کوین در 147 دلار با مقاومت سنگین روبرو شده است.

نوسان قیمت لایت کوین در نزدیکی 140 دلار

نوسانات لایت کوین در سطح 140 دلاری

لایت کوین دیروز شروع متفاوتی داشت. این ارز دیجیتال در ابتدا به بالاترین سطح روزانه خود یعنی 149.87 دلار رسید و سپس با کاهش قیمت مواجه شد. لایت کوین طی دو روز گذشته، موفق شده است دو سطح اصلی مقاومت را در 147 دلار و 149 دلار بشکند. تغییر روند نیز باعث شد لایت کوین به پایین‌ترین سطح روزانه خود یعنی 138.14 دلار برسد.

نمودار یک روزه قیمت لایت کوین نمودار یک روزه قیمت لایت کوین

لایت کوین در بازار خوب عمل کرده است و معاملات جفت ارز لایت کوین - دلار بالاتر از میانگین متحرک 9 و 21 روزه بوده است که رشد 1.8 درصدی روزانه را نشان می‌دهد. شمع‌های چند روز گذشته نیز مطابق حرکت صعودی فعلی بوده‌اند. پایین آمدن قیمت به زیر میانگین متحرک 9 روزه ممکن است قیمت لایت کوین را بر اساس تحلیل بازار کاهش دهد.

در همین حال، سطح پشتیبانی نیز در میانگین متحرک 21 روزه یعنی 130 دلار قرار دارد. یک موج صعودی ممکن است حرکت بالای مرز فوقانی کانال را تسریع کند.

بر اساس تجزیه‌وتحلیل قیمت لایت کوین، به نظر می‌رسد قیمت این ارز دیجیتال به‌موازات کانال صعودی در حال حرکت است.

قیمت لایت کوین از بالاترین سطح روزانه خود در اوایل امروز عقب‌نشینی می‌کند. درعین‌حال، حتی اگر قیمت کمتر از پیش‌بینی ما باشد، باز هم می‌تواند باعث خرید شدید در سطح مقاومت 170، 180 و 190 دلار شود.

انباشت پیش از صعود؟

نمودار چهار ساعته قیمت لایت کوین نمودار چهار ساعته قیمت لایت کوین

از سوی دیگر، قیمت لایت کوین ممکن است در نزدیکی سطح پشتیبانی در 138 دلاری معلق باشد. این پایین‌ترین سطح فعلی است و اگر قیمت به پایین‌تر از سطح پشتیبانی 138 دلاری برسد، به‌احتمال زیاد به نزدیک‌ترین نقطه پشتیبانی بعدی خود یعنی 125 دلار کاهش می‌یابد.

درعین‌حال، پشتیبانی در میانگین متحرک نمایی 21 روزه قرار دارد و ممکن است قیمت به طور بالقوه به زیر 120 دلار، 110 دلار یا حتی در صورت وجود حجم فروش بسیار زیاد تا 100 دلار نیز کاهش یابد.

مهم‌تر از همه، شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می‌دهد که اگر روند صعودی خط سیگنال ادامه یابد، این شاخص بازار ممکن است از 60 عبور کند.

تجزیه‌وتحلیل قیمت لایت کوین نشان می‌دهد که این رمزارز برای شروع حرکت به‌سوی مقاومت 147 دلاری باید از محور اصلی 143 دلاری عبور کند. حمایت گسترده‌تر از بازار نقش عمده‌ای در شکستن سطح بالای 145 دلار ایفا می‌کند. درصورتی‌که بیت کوین صعود نکند، مقاومت بالا در برابر هر حرکت قابل‌توجهی، سنگین‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تحلیل قیمت بیت کوین 11 مرداد 1400

ارسال نظر