استیبل کوین فایل کوین به نام oneFIL راه‌اندازی شد

رسانه کلیک - فایل کوین یک استیبل کوین جدید به نام oneFIL را برای پرداخت در شبکه‌اش راه‌اندازی کرده است. پشتوانه oneFIL یو اس دی کوین و ارز دیجیتال بومی شبکه فایل کوین، FIL است.

استیبل کوین فایل کوین به نام oneFIL راه‌اندازی شد

پروتکل ساخت شبکه‌های غیرمتمرکز، ICHI، اخیرا oneFIL، استیبل کوین جامعه فایل کوین (Filecoin) را معرفی کرده است. فایل کوین یک پروژه غیرمتمرکز است که به کاربران فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد. این پروژه اکنون همکاری خود را با ConsenSys برای گسترش بازار دیجیتال خود در شبکه اتریوم آغاز کرده است.

ConsenSys پیش‌ازاین اعلام کرده بود که قصد دارد با Protocol Labs، تیم پشتیبان شبکه فایل کوین، برای ادغام فایل کوین با اتریوم و جستجوی تعامل بیشتر همکاری کند.

به نظر می‌رسد مرحله بعدی در این برنامه oneFIL باشد. هدف این پروژه تهیه یک استیبل کوین برای معاملات موردنیاز برای پشتیبانی از توسعه برنامه‌ها در شبکه است. همچنین هدف دیگر ایجاد آن ارائه تخفیف و مشوق‌های بهتر برای خریداران و ارائه‌دهندگان ذخیره‌سازی در فایل کوین است.

استیبل کوین نوعی ارز دیجیتال است که به طور معمول به یک واحد پول فیات مرتبط می‌شود (بسیاری از آنها همچنین ادعا می‌کنند که توسط فیات پشتیبانی نیز می‌شوند) و برای داشتن نوسان کمتر نسبت به ارزهای دیجیتال معمولی مانند بیت کوین طراحی شد است.

oneFIL کمی با استیبل کوین‌های معمولی مانند تتر (USDT) یا یو اس دی کوین (USDC) تفاوت دارد؛ زیرا خود آن توسط استیبل کوین‌های دیگر پشتیبانی شده است. استیبل کوین oneFIL قرار است توسط ترکیبی از فایل کوین و یو اس دی کوین «بیش از حد وثیقه‌گذاری» شود.

یکی از سخنگویان این پروژه در مصاحبه‌ای اظهار داشت: «هر استیبل کوین ICHI تا امروز توسط یو اس دی کوین به‌علاوه مقداری ارز دیجیتال کمیاب یک جامعه خاص برای ساده نگه‌داشتن مسائل در روزهای اولیه پشتیبانی می‌شود.»

هدف استیبل کوین فایل کوین چیست؟

هدف ICHI با oneFIL، شاید جسورانه باشد، اما همان چیزی است که بیت کوین همیشه وعده داده بود است: «یک سیستم پول نقد الکترونیکی نظیر به نظیر»

اینکه آیا بیت کوین به اهداف والای ناکاموتو برای ارزهای دیجیتال رسیده است یا خیر، جای بحث دارد. هفته گذشته، بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی به دلیل داشتن «ویژگی‌های کم منافع عمومی»، از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال انتقاد کرد و آن‌ها را به‌جای «پول واقعی»، «دارایی گمان پردازانه» خواند.

استیبل کوین‌هایی مانند تتر همیشه سعی کرده‌اند پاسخی برای نوسانات بازار ارزهای دیجیتال ارائه دهند و oneFIL اولین تلاش برای ایجاد یک استیبل کوین برای تراکنش‌های کاربران این شبکه است.

به گفته یک سخنگوی نزدیک به موضوع، استیبل کوین oneFIL حتی ممکن است پیامدهایی برای دیفای در فایل کوین داشته باشد. دیفای (DeFi) مختصر برای امور مالی غیرمتمرکز (Decentralized Finance) است. دیفای طیف وسیعی از محصولات مالی (که معمولاً در شبکه Ethereum اجرا می‌شوند) را که نیاز به واسطه‌های شخص ثالث را حذف می‌کند، ارائه می‌دهد.

طراحان oneFIL معتقدند که این استیبل کوین می‌تواند به چنین توسعه‌ای در شبکه فایل کوین کمک شایانی کند. این سخنگو گفت: «اکنون می‌توان از oneFIL برای پرداخت هزینه سخت‌افزار، پرداخت هزینه ذخیره‌سازی، کسب بازده در دیفای و موارد دیگر استفاده کرد.»

کوربین پیچ (Corbin Page)، رئیس بخش محصولات در ConsenSys Codefi، گفت: «به طور خلاصه، oneFIL می‌تواند به‌عنوان یک ابزار پایدار مبادله برای جامعه فایل کوین استفاده شود.»

ارسال نظر