چگونه تصویر یک کامپیوتر را بر روی چند مانیتور نمایش دهیم؟

شما می توانید چند تصویر از خروجی کامپیوترتان بر روی مانیتورهای متعدد داشته باشید، اما برای به دست آوردن این خواسته به تجهیزات یا نرم افزار خاصی نیاز ندارید.

چگونه تصویر یک کامپیوتر را بر روی چند مانیتور نمایش دهیم؟

کلیک - اگر می خواهید تصویر کامپیوترتان را بر روی چند مانیتور داشته باشید به ابزار زیاد یا نرم افزار خاصی نیاز ندارید، شما می توانید از طریق کابل VGA یا HDMI عمل کنید. اگر نگاهی به خروجی های کارت گرافیک کنید می بینید که از سه رابط DVI ، Display Port و HDMI تشکیل شده اند. معمولا این سه پورت بر روی تمام کارت گرافیک های جدید وجود دارد. شما همچنین می توانید یک تصویر را بسته به پورت های خروجی بر روی مانیتورهای دیگر نیز نمایش بدهید برای انجام این کارهمانطور که گفتیم به نرم افزار خاصی ندارید.

به محض اتصال تصویر به صورت Extend بر روی صفحه مانیتور دوم نمایش داده می شود که با فشردن کلیدهای پنجره به P تصویر را Duplicate کنید و هرچی که بر روی مانیتور اول نمایش داده می شود را بر روی صفحه نمایش دوم نیز قرار بدهید.

در صورتی که گرافیک شما یک خروجی داشته باشد، شما می توانید از تبدیل ۱ به ۲ VGA کمک بگیرید . هزینه ی این کابل ۶ هزار تومان می باشد. البته این کابل فقط برای متراژ های پایین جوابگو می باشد و اگر بخواهید در متراژهای طولانی تر از این روش استفاده کنید نیاز به سوئیچ و اسپلیتر دارید خواهید داشت. شما با استفاده از این کابل فقط می توانید ۲ تصویر همزمان انتقال بدهید در صورتی که می خواهید تعداد مانیتورهای بیشتری را پوشش بدهید باید از اسپلیتر استفاده کنید .

با یک اسپلیتر این قابلیت را در اختیار قرار خواهید داشت که از طریق رابط HDMI با VGA تا حداکثر ۳۲ تصویر را به صورت همزمان بر روی نمایشگرهای مختلف پخش کنید . به صورت پیش فرض اگر کارت گرافیک شما دارای چند خروجی باشد می توانید بسته به رزولوشن تصویر همزمان بگیرید .
Only a computer with a splitter image on multiple monitors display

و در صورتی که بخواهید خروجی تصویرهای شما متفاوت باشد باید از سوئیچ استفاده کنید . اما در صورتی که که می خواهید با کنار هم قرار دادن صفحه نمایش های بزرگ یک تصویر کلی ایجاد کنید این موضوع به لوازم جانبی دیگر نیاز دارد و این امر تنها برای خروجی تصویرهای یکسان جوابگو خواهد بود.

ارسال نظر