آموزش دریافت مجوز تردد بین استانی به صورت اینترنتی از سایت فرمانداری
بنا به اعلام فرمانداری تهران، زین پس دریافت مجوز تردد بین استانی فقط به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت صورت میگیرد.
با گذشت تقریباً دو سال از شیوع همهگیری کرونا و محدودیتهای مختلفی که جهت عبور و مرور در جادههای کشور و تردد بین استانی هموطنان صورت گرفت، فرمانداری استان تهران بالاخره این هفته از وبسایت اینترنتی خود برای دریافت مجوز تردد بین استانی به صورت بین حضوری خبر داد.
این سایت قرار است هر نوع اخذ مجوز تردد را (برای کسانی که شامل دریافت آن میشوند) به صورت اینترنتی انجام داده تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری به فرمانداری نباشد.
آموزش دریافت مجوز تردد بین استانی؛ ورود به سایت فرمانداری
برای آموزش دریافت مجوز تردد بین استانی، باید ابتدا به سایت در نظر گرفته شده توسط فرمانداری استان تهران به آدرس taradodtehran.com مراجعه کنید.
در صفحه اول این سایت اطلاعات مورد نیاز برای اخذ مجوز تردد ذکر شده است. برای مثال مهمترین شرطی که در نظر گرفته شده این است که ثبت درخواست از طریق سامانه فقط از ساعت 7 صبح تا ساعت 11 صبح هر روز باز است و پس از آن امکان دریافت مجوز در آن روز را از دست میدهید.
همچنین چنانچه محل کار یا اسکان شما در دو شهرستان مختلف است و به این دلیل میخواهید مجوز تردد بین استانی بگیرید، برای بارگذاری مدارک مورد نیاز به اطلاعاتی چون تصویر کارت شناسایی وسیله نقلیه یا برگ سبز خودرو، تصویر سند مالکیت منزل یا اجارهنامه، تصویر گواهی محل کار (مثل صفحه اول دفترچه بیمه، کارت شناسایی محل کار یا معرفینامه با مهر محل کار) و تصویر یکی از قبوض آب، برق یا گاز نیاز دارید.
پیشنهاد میکنیم قبل از شروع فرآیند درخواست مجوز، اطلاعات این صفحه را بخوانید و یا به این مطلب مراجعه کنید: شرایط درخواست مجوز تردد در سامانه فرمانداری تهران چیست؟
آموزش دریافت مجوز تردد بین استانی؛ ثبتنام در سایت
پس از خواندن شرایط اولیه، لازم است در سایت ثبتنام کرده و به آن وارد شوید. برای این کار در پایین صفحه روی گزینه ثبتنام در سامانه کلیک کنید.
در صفحهای که میبینید، باید این اطلاعات را وارد کنید:
- نام
- نام خانوادگی
- کدملی
- تلفن همراه
- رمز عبور
- تکرار رمز عبور
- کدپستی
- عبارت امنیتی
همچنین در نظر داشته باشید که پس از ثبتنام، نام کاربری شما همان شماره تلفن همراه شما خواهد بود
پس از این مرحله چنانچه مدارک بارگذاری شده توسط شما از کیفیت مناسب دارا بوده و خوانا باشد، توسط کارشناسان مورد بررسی قرار میگیرد.
همچنین بعد از ثبتنام در سایت یک پیامک دریافت میکنید که صحت اطلاعات و همچنین ثبتنام شما را در سایت تأیید میکند. از این مرحله به بعد دیگر پس از ورود به سایت نیازی به استفاده از گزینه ثبتنام در سامانه ندارید و در عوض باید از گزینه ورود به سامانه استفاده کنید.
مراحل بعد از ورود به سایت؛ ثبت خودرو، ثبت درخواست و پیگیری
پس از ورود موفق به سایت، برای اقدامات بعدی و درخواست مجوز تردد بین استانی نیاز به ثبت مشخصات خودرویتان دارید که باید این کار را از طریق نوار بالای صفحه و کلیک روی گزینه ثبت خودرو انجام دهید.
برای ثبت اطلاعات خودرو هم این اطلاعات را نیاز خواهید داشت:
- شماره پلاک
- نوع خودرو
- شماره VIN پشت کارت خودرو
- تصویر روی کارت خودرو
- تصویر پشت کارت خودرو
مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست تردد:
- انتخاب خودرو (بر اساس اطلاعات خودرو که در مرحله قبل وارد کردهاید)
- علت سفر
- توضیح درباره سفر
- تصویر مستندات سفر
- تاریخ رفت
- تاریخ برگشت
- استان مقصد
- شهر مقصد
همچنین این نکته را هم در نظر داشته باشید که درخواست مجوز تردد برای استانهای شمالی کشور حداکثر ۷۲ ساعت صادر خواهد شد و درخواستهای بیشتر از این محدوده زمانی رد خواهند شد. همچنین عمر اعتبار مجوزهای این سامانه تنها به مدت یک هفته است و پس از آن چنانچه نسبت به تمدید آن اقدام نکنید، مشمول جریمه خواهید شد.
آیا مطلب آموزش دریافت مجوز تردد بین استانی کلیک برایتان مفید بود؟ چنانچه سؤالی دارید در قسمت نظرات حتماً برایمان بنویسید.