امضای ۱۰ تفاهم‌نامه کاری ایرانسل با تولیدکنندگان ایرانی

رسانه کلیک - ایرانسل هم‌زمان با برگزاری «میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات»، با هدف حمایت از تولید ملی، ۱۰ قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری با تولیدکنندگان ایرانی امضا کرد.

امضای ۱۰ تفاهم‌نامه کاری ایرانسل با تولیدکنندگان ایرانی

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این مراسم با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و نیز تولیدکنندگان و فعالان صنعت مخابرات ایران در ساختمان مرکزی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) برگزار شد .

بر این اساس، ایرانسل با شرکت‌های «اتصال صنعت میانه»، «صبا باتری»، «صنایع مخابرات ایران»، «فراز ارتباط»، «گرد الکتریک»، «نور بهینه گستر»، «نیان الکترونیک» و «صنایع قطعات الکترونیک ایران» در زمینه تولید مودم ۴ G ، باتری ساکن مخابراتی، آنتن مخابراتی، ریپیتر رادیویی، آنتن FD تک باندی، دکل مخابراتی، میکرو داکت نوری و سیمکارت همکاری خواهد کرد .

در این مراسم، رضا رحمانی وزیر صمت با تأکید بر ضرورت همکاری هر چه بیشتر برای ارتقای توان شرکت‌های داخلی، از ایرانسل و همراه اول برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی حمایت از تولید داخلی قدردانی کرد .

وی همچنین با اشاره به «نهضت ساخت داخل»، ضمن تقدیر از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پیگیری آن، ابراز امیدواری کرد که با تقویت تولید داخل امکان گسترش فعالیت شرکت‌های ایرانی در حوزه بین‌المللی و افزایش صادرات نیز فراهم شود .

همچنین بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل در این مراسم طی سخنانی با تبریک هفته بسیج، با اشاره به این که با حمایت‌های انجام شده در سال‌ ‎ های اخیر، بخش عمده قطعات مورد نیاز در صنعت مخابرات ایران بومی‌سازی شده است، این روز را با توجه به برگزاری مراسم، روز مبارکی دانست و بر پایبندی ایرانسل به عنوان یکی از بازیگران بزرگ صنعت مخابرات ایران به توسعه تولید داخلی و بومی‌سازی تاکید کرد .

وی همچنین با اشاره به شراکت اپراتور بین‌المللی MTN در پروژه ایرانسل و حضور این اپراتور در کشورهای مختلف، گفت: «تلاش داریم تا تولیدکنندگان ایرانی بتوانند از طریق MTN محصولات و خدمات خود را در کشورهای دیگر نیز عرضه کنند.»

پیش از این و هم‌زمان با سال رونق تولید و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از کالای ایرانی و نیز با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت صمت، نمایشگاه دائمی حمایت از تولیدات داخلی در ساختمان مرکزی ایرانسل افتتاح شده بود .

در این نمایشگاه به حوزه‌های فعالیتی نظیر تجهیزات مراکز سوئیچ و دیتا سنتر، تجهیزات شبکه، انتقال، پسیو، فیبر و متعلقات آن، خدمات طراحی، نرم‌افزارها، ساخت ‌سایت‌های مخابراتی و ... پرداخته شده و اقلامی مانند آنتن اکتابند، روتر، ریپیتر، مودم، ODU ، تجهیزات مورد نیاز شبکه فیبر و... در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

ارسال نظر