دعوت از استارتآپها برای کمک به صنعت گردشگری
رسانه کلیک - رئیس جامعه گردشگری الکترونیک از استارتآپها برای کمک به صنعت گردشگری کشور دعوت کرد و گفت: «ابزارهای معرفی مقاصد گردشگری در حال تغییر است. مردم از اطلاعات فضای مجازی برای انتخاب سفر استفاده میکنند، پس باید از پارکهای گردشگری و علاقهمندان استارتآپ برای معرفی مقصد بهرهمند شد.»
حسن تقیزاده انصاری در نشست خبری نخستین سمپوزیوم ملی صد سال گردشگری ایران که امروز در پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی برگزار شده بود، افزود: «فرصتهای مختلفی در صنعت گردشگری به واسطه پارک علم و فناوری ایجاد شده است، اما به کمک بخشهای مختلف مانند بهداشت و غیره نیز نیاز است.»
وی عنوان کرد: در دوران کرونا از فضای مجازی برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده شده است. در فضای مجازی تورهای مجازی به نقاط مختلف کشور گذشته شده است که فرصت گردشگری در این مدت از دست نرود.»
رئیس جامعه گردشگری الکترونیک خاطرنشان کرد: «باید در دوران بازآفرینی و بررسی اطلاعات سفر به مقاصد گردشگران توجه کرد و با توجه به بازار مخاطب تغییرات لازم صورت گرفته و نسبت به معرفی مقاصد بهتر عمل کرد.»
گفتنی است رشد و توجه بیشتر به فضای مجازی و گسترش ابزار و امکانات مختلف، شکل گردشگری را در بسیاری از نقاط دنیا تغییر داده و عادات رفتاری گردشگران را دگرگون کرده است. امکاناتی چون نقشههای آنلاین با قابلیت به نمایش گذاشتن مکانهای تاریخی و جاذبههای گردشگری ناشناخته، امکانات رزرو آسان بلیط و اقامتگاه و هتل به صورت اینترنتی و نیز اپلیکیشنهای اختصاصی سفرگردی و معرفی جاذبههای گردشگری نقاط گوناگون از جمله این پیشرفتها هستند.
در شرایطی که صنعت گردشگری تقریباً در تمام نقاط دنیا آسیبهای جدی دید، متفکران و صاحبنظران رسانههای جدید میتواند بسترهای تازهای برای انجام سفر در روزهای پس از کرونا ایجاد کرده و از این طریق سهمشان را در کمک به صنعت گردشگری ادا کنند.