28 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند
رسانه کلیک - معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: تلگرام یکی از شبکه های اجتماعی پرنفوذ با 180 میلیون کاربر است که کاربران ایرانی در تلگرام 50 میلیون آن را تشکیل می دهند.
![28 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند](https://static3.click.ir/thumbnail/MjViMWUriHUP/UR0XPo4ro1yRtzdc0MwRBzlsbKYyXOPwWLXdwSjAcBi7XPcEHLp9DX50kH6azi3E9B4Sbt2dVatr898JT6v2TMB8XpcgLb89/MjViMWUriHUP.jpg)
به گزارش کلیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حمید ضیایی پرور معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در همایش فعالان شبکه های اجتماعی در قزوین با اشاره به اینکه 80 درصد کاربران اینترنت کشور عضو شبکه های اجتماعی عمدتا شامل تلگرام و اینستاگرام هستند، عنوان کرد: کاربران ایرانی در تلگرام روزانه 2.7 میلیارد بازدید از شبکه اجتماعی تلگرام دارند و 750 هزار کانال فارسی در آن تشکیل شده است ( کاربران ایرانی تلگرام تنها در یک روز 2.3 میلیارد بار از کانال های فارسی دیدن کردند! ) .
ضیایی پرور، نبود فیلتر، سرعت و امنیت داده ها را از جمله مزایا و در مقابل سرعت ایجاد کانال های مخالف با ارزش ها و حاکمیت نظام و جستجو ناپذیری، آرشیو ناپذیری و پروتکل های غیربومی را از معایب تلگرام برشمرد.
وی اظهار داشت: افراد 25 تا 37 سال بیشترین فراوانی سنی را در بین کاربران اینترنت کشور دارند.
به گفته ضیایی پرور، کاربران ایرانی در تلگرام بیشتر به دنبال محتواهای تفریحی و خبری هستند.
معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی از کارکردهای رسانه، تفریح و سرگرمی است که در رسانه رسمی به آن چندان توجه نمی شود هرچند اخیرا 2 برنامه دورهمی و خندوانه به این موضوع پرداخته اند که اتفاقا جزو پربازدیدترین برنامه ها محسوب می شوند.
ضیایی پرور بیان کرد: شبکه های اجتماعی به این دلیل موفق شده اند که در زمینه امکان اشتراک گذاری تصویر، ویدیو و همچنین تفریح و سرگرمی فعال هستند.
وی افزود: شبکه های اجتماعی موبایلی به علت امکان اشتراک گذاری دیتا، امکان مکان یایی، سادگی دسترسی و امکانات تلفن جذابیت زیادی بین کاربران اینترنتی دارند.
معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به فرصت ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی اشاره کرد و عنوان کرد: واگرایی ادیان، نقض حریم خصوصی افراد، امکانات فناورانه برای جاسوسی مدرن، اعتماد عمومی به شبکه های خارجی و تضعیف مبانی دینی و اعتقادی ایرانیان، اخبار شایعات و نادرست که کاربر نمی تواند اطلاعات درست را از نادرست تشخیص دهد از جمله معایب و تهدیدهای این حوزه به شمار می رود.
ضیایی پرور تصریح کرد: گسترش زبان فارسی، ارتباطات بین نسلی میان ایرانیان و حوزه تمدن فارسی زبانان، دفاع از حقوق بشر، تغییر تصویر عمومی ایران در دنیا و ترویج مبانی دینی،اشتغال و کارآفرینی از فرصت های شبکه های اجتماعی است.
وی به مصادیق موفق استفاده گسترده کاربران از شبکه های اجتماعی هم پرداخت و یادآور شد: مقابله با تحریف نام خلیج فارس اولین پویش (کمپین) تاثیرگذار ایرانی ها در فضای مجازی بود و می توان اذعان کرد دشمنان امروز از فضای مجازی می ترسند.