گام های عملی برای تبدیل شدن به یک کپی تریدر موفق

کپی ترید یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌ها برای کسب سود از بازار فارکس است که به شما اجازه می‌دهد بدون صرف زمان زیاد یا بدون اطلاع از تمام جزئیات بازار فارکس از این بازار به سود برسید.

گام های عملی برای تبدیل شدن به یک کپی تریدر موفق

کپی تریدینگ را می‌توان به عنوان یک استراتژی معاملاتی انتخاب کرد یا آن را در کنار ترید به کار گرفت و سود مازادی را به حساب خود اضافه کرد. اگر با این استراتژی آشنا نیستید و نمی‌دانید که کپی تریدینگ چطور می‌تواند به موفقیت شما در بازار فارکس کمک کند باید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

اگر تازه کار هستید و به تازگی برای معامله در بازار فارکس تصمیم گرفته‌اید باز هم باید این مقاله را مطالعه کنید زیرا شروع برای یک تازه کار با ریسک‌های فراوانی همراه است و با کپی ترید می‌توانید بخش زیادی از این ریسک‌ها را به حداقل برسانید.

کپی تریدینگ چیست؟

 قبل از اینکه بیاموزیم چطور باید کپی ترید را انجام دهید بهتر است بدانیم این مفهوم اصلاً یعنی چه؟ Copy trading همانطور که از نام آن پیداست به معنای کپی کردن ترید است. حال این کپی کردن چطور انجام می‌شود و چه کسانی باید این کار را انجام دهند و ترید چه کسانی را باید کپی کنید ماجرای اصلی کپی ترید است. برخی از تریدرها در بازار فارکس زمان زیادی را صرف تحلیل قیمت‌ها و بررسی روند بازار می‌کنند و اطلاعات بسیار ارزشمندی به دست می‌آورند اطلاعاتی که تنها با تجربه و تحلیل بازار به دست می‌آید. از سوی دیگر گروهی از تریدرها زمان کافی برای بررسی ریز به ریز بازار را ندارند و از طرفی ممکن است دانش لازم برای انجام این کار را نداشته باشند در چنین مواردی این دسته از سرمایه‌گذاران می‌توانند از تریدرهای حرفه‌ای تبعیت کنند.

در همین راستا آنها می‌توانند معاملات یک تریدر حرفه‌ای را کپی کرده و استراتژی او را دنبال کنند. 

 

چگونه کپی تریدر شویم؟

کپی کردن ترید معامله‌گران موفق عملیاتی است که به صورت خودکار و در سیستم‌های معاملاتی مانند متاتریدر انجام می‌شود و شما می‌توانید با دنبال کردن یک تریدر موفق در سود و زیان او شریک شوید. برای انجام این فرایند اتوماسیون باید اقداماتی را انجام دهید:

 یک بروکر انتخاب کنید

 قبل از هر چیز باید یک بروکر مناسب را انتخاب کنید که اولاً به فارسی زبان‌ها خدمات بدهد دوماً در پلتفرم معاملاتی خود از کپی ترید پشتیبانی کند. ین آغاز ماجراست پس از یافتن چنین بروکری باید به کیفیت ارائه خدمات آن توجه کنید و مطمئن شوید که بروکر بر اساس قوانین مشخص خدمات می‌دهد. پیدا کردن یک بروکر مهم‌ترین قدم شما در راستای تبدیل شدن به یک کپی تریدر موفق است. زیرا امکانات یک بروکر تعیین می‌کند که شما تا چه اندازه می‌توانید در کپی تریدینگ موفق باشید.

 یک حساب معاملاتی بسازید

 پس از پیدا کردن بروکر مورد نظر باید یک حساب کپی تریدینگ ایجاد کنید و به اطلاعات لازم دست پیدا کنید. با توجه به قوانین بروکر باید اطلاعاتی مانند اطلاعات فردی و آدرس محل سکونت و غیره را تهیه کنید و سپس حساب خود را ایجاد کنید.

 تایید هویت

 در مرحله بعدی اگر بروکر قابل اعتمادی را انتخاب کرده باشید باید هویت خود را تایید کنید و این کار به سادگی انجام می‌شود کافی است شما اسناد مورد نیاز را آماده و هویت خود را تایید کنید.

 یک اینوستر انتخاب کنید

به فردی که در بازار فارکس حرفه‌ای عمل می‌کند و به دیگران اجازه می‌دهد عاملات او را کپی کنند اینوستر گفته می‌شود. برای اینکه در کپی ترید موفق باشید باید یک اینوستر قابل اعتماد پیدا کنید و این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای این منظور باید عملکرد تریدر را مطالعه کنید و راهکارها و میزان ریسکی که او در معاملات متحمل می‌شود را در نظر بگیرید. در نهایت باید تریدری را انتخاب کنید کههم راستا با نیازها و توانایی‌های شما وارد معامله شود به این ترتیب می‌توانید در کپی تریدینگ موفق باشید.

سرمایه‌گذاری کنید

 پس از انتخاب اینوستر باید مبلغ مورد نیاز را به حساب کپی تریدینگ خود واریز کنید و سپس مقداری که می‌خواهید برای کپی تریدینگ اختصاص دهید را مشخص کنید. ر همین هم مرحله می‌توانید تعداد معاملات و سطح ضرر و زیان را نیز تعیین کنید.

کپی تریدینگ کنید

 اکنون همه چیز برای کپی کردن ترید یک حرفه‌ای آماده است تا شما باید معاملات انجام شده توسط تریدر محبوب خود را کپی کنید. شما می‌توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید و یا آن را به صورت کاملاً خود کار به پلتفرم معاملاتی واگذار کنید. اگر زمان کافی برای بررسی ندارید و می‌خواهید احساسات خود را از معاملات حذف کنید بهتر است این کار را به پلتفرم معاملاتی واگذار کنید و فقط با تعیین حد ضرر و زیان و همینطور سود هدف منتظر کسب سود باشید. در بروکر آرون گروپس شما می‌توانید در بستر پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۵ این کار را به صورت کاملاً خودکار یا نیمه خودکار انجام دهید.

عقب نشینی نکنید

درست است که لازم نیست برای کپی تریدینگ شخصاً بازار را زیر نظر بگیرید اما این بدان معنا نیست که باید به طور کلی بازار را به حال خود رها کنید شما باید معاملات را زیر نظر بگیرید و الگوها را ارزیابی کنید در واقع به عنوان یک کپی تریدر وظیفه شما بررسی بازار نیست بلکه وظیفه شما بررسی عملکرد اینوستر است. ا باید مطمئن شوید تریدری که برای کپی کردن انتخاب کرده‌اید هم راستا با اهداف مالی شما گام برمی‌دارد و اگر او تغییری در استراتژی خود ایجاد کرد شما باید بتوانید در مورد ادامه کپی یا لغو آن تصمیم گیری کنید.

 

چگونه در کپی تریدینگ موفق شویم؟

 ا به اینجا متوجه شد که Copy trading راه بسیار جذابی برای کسب سود از بازار فارکس است و شما می‌توانید با دنبال کردن تصمیمات یک تریدر با تجربه به سود برسید اما برای اینکه از این راه واقعاً به سود برسید این موارد را در نظر داشته باشید:

 بدون تحقیق کپی نکنید

تا به اینجا در مورد اهمیت شناخت تریدری که می‌خواهید معاملات او را کپی کنید صحبت کردیم اما شما باید بازاری که برای معامله در نظر می‌گیرید را نیز به درستی انتخاب کنید و تا حدی باید آن بازار را بشناسید. در واقع باید تعیین کنید که معامله در چه بازارهایی را بیشتر می‌پسندید و در مورد چه بازارهایی اطلاعات بیشتری دارید.

 مدیریت را رها نکنید

 همیشه سرمایه خود را در حساب کپی تریدینگ کنترل کنید و مراقب میزان ریسک و سود باشید. یاد داشته باشید که هیچ تریدری عاری از خطا نیست و شما باید همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است تریدری که برای کپی کردن انتخاب کرده‌اید این بار مرتکب اشتباه جبران ناپذیر می‌شود و تمام سودهای قبلی را از بین ببرد.

کپی تریدینگ تنها زمانی یک ابزار بسیار ارزشمند برای کسب سود است که با نظارت شما همراه باشد در واقع در این صورت دو نفر با دو ذهن روی یک استراتژی کار می‌کنند و در نتیجه سود بیشتر خواهد بود.

 

مزایای کپی تریدینگ

 به احتمال زیاد تا به اینجا با برخی از مزایای کپی تریدینگ آشنا شده‌اید اما در ادامه نگاهی به مزایای این استراتژی می‌اندازیم:

  • دسترسی برای معامله گران تازه کار

  • صرف زمان کمتر

  • فرصت یادگیری

  • ایجاد سبد سرمایه متنوع

  • عدم تصمیم گیری احساسی

  • دسترسی به بازارهای جهانی

  • شفافیت

  • ابزارهای مدیریت ریسک

  • تعامل با دیگر معامله گران

  • اتوماسیون فرآیند معاملات

  • پتانسیل برای درآمد غیرفعال

 

ارسال نظر