«کلاشنیکف» سری اتومبیل های برقی خود را معرفی کرد؛ بازی تزارها در زمین تسلا!

رسانه کلیک - کلاشنیکف که یکی از سازنده‌های سلاح بنام روسی است و بیشتر به واسطه مسلسل‌های سری AK-47 خود شناخته می‌شود، روز گذشته در یک نمایشگاه صنایع دفاعی در حومه مسکو، به معرفی ناوگانی از خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت‌های برقی پرداخت. در میان این ناوگان یک خودرو وجود دارد که کلاشنیکف تمایل دارد آن را رقیب تسلا بنامد.

«کلاشنیکف» سری اتومبیل های برقی خود را معرفی کرد؛ بازی تزارها در زمین تسلا!

به گزارش کلیک به نقل از وبگاه تک کرانچ؛ با اینکه ورود به عرصه رقابت بین‌المللی را باید فرصتی مغتنم بر شمرد، اما CV-1 با طراحی قدیمی خود تصویر خودروهای شوروی سابق را که در فیلم‌های سینمایی دیده‌ایم جلوی چشم می‌آورد. خودروی کلاشنیکف شبیه اتوموبیل‌های 1970 است و قصد دارد تا با محصولات ایلان ماسک رقابت کند.

CV-1 بر پایه تکنولوژی وسائل نقلیه برقی کلاشینکف بنام Combi بنا شده که به گفته این شرکت تماما توسط خود آن توسعه و ساخته شده است. به گفته شرکت مادر کلاشنیکف، یعنی هلدینگ Kalashnikov Concern (ایژماش)، این خودرو توسط پیشرفته‌ترین تجهیزات خودروهای برقی ساخته شده و از یک اینورتر (الکتریکی) انقلابی بهره می‌برد. بر این اساس، توانایی پیمایش سی وی وان تا 350 کیلومتر با یک بار شارژ است، شتاب صفر تا صد آن طی 6 ثانیه حاصل می‌شود و باتری‌های آن ظرفیت 90 کیلووات بر ساعت دارد. ایژماش می‌گوید:

این فناوری ما را قادر می‌کند تا در کلاس خودروهای برقی جهانی عرض اندام کنیم.

اما کلاشنیکف در کنار این خودرو، یک ماشین برقی سبک (مخصوص آفرود) و موتورسیکلتی نیز رونمایی کرد تا سه‌گانه‌اش را تکمیل کند. به گزارش خبرگزاری RT روسیه، این خودروهای برقی کلاشینکف (مخصوصا موتورسیکلت‌ها) برای مصارف نظامی ارتش روسیه بکار گرفته خواهد شد.

با رونمایی از این خودروهای برقی، وب سایت تک کرانچ معتقد است رقیب محصولات کلاشنیکف، رگولاتوری ایالات متحده است نه تسلا موتورز. نهاد قانونگذار آمریکا مقررات سفت و سختی برای خودروهای برقی و ورود یک محصول از خارج از خانه وضع کرده است.

طی سال‌های اخیر کلاشنیکف تلاش زیادی کرده تا برند خود را تقویت کند. نشانه این موضوع تولید محصولات متنوع نظامی و غیرنظامی از قبیل چتر یا محافظ تلفن‌های همراه بوده است.

روزنامه گاردین در مطلبی نوشت؛ یکی از خواننده‌هایش گفته که کلاشینکف تانک‌های خوبی می‌سازد و بهتر است به همان بسنده کند و ساخت خودرو را کنار بگذارد. این مساله به سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی بدل شده است.

ارسال نظر