داستان بازی The Outer Worlds خطی خواهد بود
رسانه کلیک - در حالی که هنوز اطلاعات دقیقی از داستان بازی The Outer Worlds منتشر نشده است، اما سازندگان این بازی اعلام کردند که The Outer Worlds دارای داستان خطی خواهد بود.

اگر به خاطر داشته باشید، ابسیدین اینترتینمنت (Obsidian Entertaiment) از بازی جدید خود طی مراسم انتخاب بهترین بازی سال 2018 میلادی رونمایی کرد. این بازی که The Outer Worlds نام دارد، قرار است یک بازی نقش آفرینی (RPG) دیگر از ابسیدین باشد. ابسیدین پیش از این بازی، با ساخت بازیهای دیگر در سبک نقش آفرینی مانند Pillars of Eternity، Fallout: New Vegas، و Star Wars: Knights of the Old Republic II ثابت کرده است که توانایی زیادی در این ژانر دارد و همین مسئله، اصلیترین علت امیدواری ما و دیگر بازیکنان، به بازی The Outer Worlds است.
البته هدف اصلی من از بیان بازیهای قبلی ابسیدین این بود که این استودیوی آمریکایی آشنایی کاملی با تمام مکانیکها و عناصر یک بازی نقش آفرینی دارد و همیشه انتخاب بازیکنان و ایجاد تفاوت در روند گیم پلی و داستان بازی توسط بازیکن، یکی از ارکان اصلی بازیهایی است که توسط ابسیدین توسعه داده شده اند.
اما این بار شاهد یک اثر متفاوتی هستیم. داستان بازی The Outer Worlds قرار است از پیش تعیین شده و خطی باشد و مسیر حرکت متفاوتی از سایر نقش آفرینیهای ساختهی ابسیدین داشته باشد.
سازندگان بازی The Outer Worlds با تایید این خبر طی مصاحبهای با وبسایت گیم اینفورمر اعلام کرد که با وجود خطی بودن داستان بازی The Outer Worlds انتخابها همچنان در روند بازی تاثیرگذار خواهد بود و اتفاقات زیادی در جریان بازی وجود دارد که توسط خود بازیکن به وقوع میپیوندد.
در رابطه با خطی بودن داستان بازی The Outer Worlds تیم کین (Tim Cain) یکی از کارگردانهای این بازی، توضیحات زیر را به وبسایت گیم اینفورمر ارائه داد:
سازههای داستان بازی The Outer Worlds مانند بازی فوتبال است. یعنی هر کسی میتواند از تمام نقاط زمین برای رسیدن به هدف استفاده کند.
ما سعی کردیم تا ترکیب و ترتیب داستانمان را طوری بچینیم که بیشتر مردم از آن نقاط برای پیشبرد بازی استفاده خواهند کرد در عین حال، سعی کردیم چهارچوبها را طوری تغییر دهیم که انتخابهای بازیکنان در نهایت باعث طی شدن روند بازی شود. ما نمیخواهیم که انتخابهای بازیکنان فقط در قالب یک نمایش باشد و روند بازی در مسیری خاص قرار بگیرد.
همچنین در ادامهی صحبتهای تیم کین، تایید شد که بازی The Outer Wolrds فاقد سیستم اخلاقی هست. به عبارتی دیگر رفتار شما با مردم تاثیر چندانی در روند بازی نخواهد داشت اما بعضی از تصمیمات بد شما ممکن تاثیر مثبتی در روند بازیتان بگذارد؛ یا شاید هم برعکس آن اتفاق بیافتد!
تیم کین صحبتهای خودش را در این مصاحبه، این چنین ادامه داد:
در بازی The Outer Worlds چنین چیزی وجود ندارد که بگوییم این انتخاب خوب است یا این انتخاب بد است. به جای چنین چیزی، در این بازی میگوییم که شما میتوانید این کار را انجام دهید یا این یکی کار را! این کار باعث میشود اتفاق X در بازی رخ دهد و این یکی کار باعث میشود که اتفاق Y در بازی رخ دهد. شما انتخاب میکنید که چه چیزی را مورد توجه خودتان قرار دهید. ممکن است در جریان بازی این سوال را از خودتان بپرسید که آیا انتخابهای بد و شیطانی باعث میشود اتفاقات بهتری در بازی رخ دهد؟ این کار بد است اما نتایج بهتری را ارائه میدهد. آیا این انتخاب بدتر است؟
من پاسخ این سوالات را نمیدانم. بستگی به خودتان دارد که چگونه با مسائل اخلاقی در این بازی کنار میآیید اما این را میتوانم به شما بگویم که چیزهایی زیادی در جریان بازی The Outer Worlds وجود دارد که شما آن را دوست خواهید داشت.
به نظر میرسد که چنین سیاستی در روند گیم پلی و داستان بازی The Outer Worlds صحیح باشد. چرا که پیش از این در سال 2015 میلادی، بازی The Witcher 3: Wild Hunt هم چنین روند خطی را پیش روی بازیکن قرار میداد و تقریبا همه ما از این بازی لذت بردیم و افتخارات زیادی هم نصیب این بازی شد. علاوه بر این، سابقه درخشان ابسیدین اینترتینمنت ما را امیدوار میکند که خطی بودن داستان بازی The Outer Worlds هیچ نکته منفی برای این بازی نباشد.
به نظر میرسد که پازل اطلاعات بازی The Outer Worlds هفته به هفته تکمیلتر میشود. پیش از این هم سازندگان این بازی اعلام کرده بودند که مدت زمان گیم پلی آن بین 15 الی 40 ساعت طول خواهد کشید و این بستگی به انتخابهای بازیکن خواهد داشت.
این بازی قرار است در سال جاری میلادی برای پلتفرمهای پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی توسط پرایویت دیویژن (Private Division) منتشر شود.