سقوط شدید درآمد یوتیوبرهای ایرانی
سقوط شدید درآمد یوتیوبرهای ایرانی در نتیجهٔ بهروزرسانی جدید یوتیوب خبر ساز شد.
به گزارش کلیک یوتیوب به دنبال بهروزرسانی اخیرش، با دقتی به مراتب بیش از گذشته، موقعیت جغرافیایی کاربران را، حتی در شرایطی که از ویپیان استفاده میکنند، تشخیص میدهد.
بر اساس ارزیابی یوتیوبرهای داخل ایران، این پلتفرم تماشای محتوا و بخصوص تبلیغات در داخل کشور را بهعنوان «ترافیکی با ارزش پایین» ردهبندی کرده و از این رو، مبالغ پرداختی برای تماشای این نوع محتوا را هم به شدت کاهش داده است.
برخی یوتیوبرهای داخل ایران از کاهش ۸۰ درصدی درآمد خود، در نتیجهٔ بهروزرسانی جدید این پلتفرم خبر دادهاند.
در نتیجهٔ این سیاستگذاریهای جدید، محتوایی که عمدتاً از طریق ویپیان و در کشورهای تحت تحریم دیده میشوند، اولویت کمتری برای نمایش تبلیغات پردرآمد دارند؛ موضوعی که در نهایت به کاهش جدی درآمد تولیدکنندگان محتوا و مالکان کانالهای یوتیوبی در این کشورها و از جمله ایران منجر شده است.