هفت انتظاری که از بازی Red Dead Redemption 2 داریم!

بازی Red Dead Redemption 2 جدیدترین عنوان در حال ساخت کمپانی راک‌استار برای کنسول‌های نسل هشتم یعنی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان است. پس از موفقیت‌های بی‌شمار قسمت اول بازی، راک‌استار بر آن شد که دنباله‌ای را با بهره‌گیری از موتور‌های گرافیگی و سیستم‌های کنسول‌های حاضر طراحی و عرضه کند. بدون شک RDR2 یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۷ خواهد بود اما با این وجود ما انتظار داریم که بازی دارای ویژگی‌های خاصی باشد که در این مقاله به معرفی هفت مورد از این ویژگی‌های می‌پردازیم.

هفت انتظاری که از بازی Red Dead Redemption 2 داریم!

پس از موفقیت‌های بی‌شمار قسمت اول بازی، راک‌استار بر آن شد که دنباله‌ای را با بهره‌گیری از موتور‌های گرافیگی و سیستم‌های کنسول‌های حاضر طراحی و عرضه کند. بدون شک RDR2 یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۷ خواهد بود اما با این وجود ما انتظار داریم که بازی دارای ویژگی‌های خاصی باشد که در این مقاله به معرفی هفت مورد از این ویژگی‌های می‌پردازیم.

کلیک - پس از منتشر شدن تعدادی تصویر از بازی رد دد ۲ بالاخره کمپانی راک‌استار اولین تریلر رسمی از این بازی را آشکار کرد. همانند کنسول Nintendo Switch، شایعات و تئوری‌های مربوط به ساخت ادامه‌ی بازی Red Dead Redemption از سال ۲۰۱۰ وجود داشت تا اینکه با معرفی رسمی آن به این شایعات و تئوری‌ها خاتمه دادند. در حال حاضر نه تنها می‌دانیم که بازی Red Dead Redemption 2 در حال ساخت است بلکه می‌دانیم که بازی بر روی پلتفرم‌های PS4 و Xbox ONE در پاییز ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. متاسفانه هنوز جزییاتی از عرضه‌ی بازی بر روی پلتفرم PC منتشر نشده است.

همانند دیگر بازی‌های کمپانی راک‌استار مانند: Grand Theft Auto IV و Grand Theft Auto V اولین تریلر رسمی بازی رد دد ۲ اطلاعات زیادی از بازی را از طریق تریلر به ما مشخص نمی‌کند. ما در این تریلر برخی از صحنه‌ها و تصاویر زرق و برق‌دار مربوط به زندگی در غرب را مشاهده می‌کنیم همچنین یک نگاه اجمالی زودگذر از شخصیت‌های اصلی بازی را در این تریلر شاهد هستیم. درست است که اطلاعات زیادی از تریلر بازی عایدمان نمی‌شود اما تریلر به اندازه‌ی کافی حاوی اطلاعاتی است که مردم و طرفداران سری بازی‌های Red Dead Redemption از آن مطلع شوند و هرآنچه را که منتظرند در بازی Red Dead Redemption 2 ببینند از آن آگاهی پیدا کنند. حال آنکه خبر ساخت Red Dead Redemption 2 یک هیجان خاصی را در میان گیمر‌ها و طرفداران بازی ایجاد کرده است.

1th PIC

بدون شک از آنجایی که ما باید مدت زمان زیادی را صبر کنیم تا شاهد تریلر بعدی راک‌استار از بازی Red Dead Redemption 2 شویم، ولی در هر صورت این صبر بلند مدت ارزش زمانی خاصی دارد. اکنون زمان مناسبی است که درباره‌ی محتوای بازی آینده راک‌استار و دنباله‌ی Red Dead Redemption کمی فکر کنیم. در زیر به معرفی شش ویژگی در بازی رد دد ۲ می‌پردازیم که می‌خواهیم این ویژگی‌ها در بازی وجود داشته باشد.

سرقت

اگرچه بیش از یک سال طول کشید تا کمپانی راک‌استار این ویژگی (سرقت) در بازی را پیاده‌سازی کند، یکی از بهترین حالت‌های این ویژگی (سرقت) را ما در بازی Grand Theft Auto Online می‌بینیم. در طول ماموریت‌های دزدی، شما و سه نفر از دوستان شما با همکاری یکدیگر یک مجتمع را خالی می‌کنید. سرقت چندبخشی که همکاری سایر دوستان شما را دربر دارد نیاز به هماهنگی بیشتری برای موفقیت کامل دارد. وجود ویژگی سرقت در بازی رد دد ۲ می‌تواند یکی از برگ برنده‌های دنیای غرب وحشی کمپانی راک‌استار باشد. درست است که گیمر در غرب وحشی نمی‌تواند بانک و امسال آن‌ها را سرقت کند اما می‌تواند قطار و یا قایق‌های بخار را به سرقت ببرد. با توجه به اینکه دنیای بازی Red Dead Redemption 2 یک دنیای باز است بدون شک وجود امکانات و ویژگی‌ها در بازی تقریباْ بی‌پایان است و این احتمال وجود دارد که راک‌استار از ویژگی heists (سرقت) در بخش چندنفره‌ی آنلاین بازی استفاده کند.

2th pic

Co-op

در دومین عکس آشکار شده و اولین تریلر رسمی بازی، ما گروهی از قانون‌شکنانی را می‌بینیم که به ایجاد بسیاری از مشکلات در منطقه می‌پردازند و دست به کار‌های یاغی‌گری می‌‌زنند. این حالت به خودی خود هیجانی و شگفت‌انگیز است حال آنکه می‌تواند با کنترل کردن NPC‌ها توسط دوستان شما در بهترین حالت قرار بگیرد. اضافه کردن حالت Co-Op به بازی رد دد ۲ برخلاف آنچه را که فرانچایز Gears of War ارائه کرده است یک تجربه‌ی جذاب و هیجان‌انگیز و لذت‌بخش از کمپین Red Dead Redemption 2 را برای گیمر فراهم می‌کند.

چیزی که در مورد ویژگی کمپین بازی وجود دارد این است که باید این حالت اجباری نباشد، گیمر‌ها باید این امکان را داشته باشند که ماموریت‌های Red Dead Redemption 2 را به تنهایی و یا با همکاری گروهی از دوستانتان دلخواهاْ انجام دهند. البته هر کسی که در طول روند گیم‌پلی بازی به شما ملحق می‌شود نباید تداخلی در روند گیم‌پلی ایجاد کند همچنین برخی از بازیکنان می‌توانند از ابتدای بازی ملحق شوند و با همکاری یکدیگر مراحل و ماموریت‌های بازی را شروع و تا پایان برسانند. مشخصاْ این ویژگی جذابیت و هیجان بازی را دوچندان می‌کند. من در مورد همه‌ی شما نمی‌دانم اما من خودم ترجیح می‌دهم به عنوان یک شیر کوهستان در دنیای غرب وحشی به گشت و گذار بپردازم تا اینکه با مشارکت و همکاری سایر دوستانم ماموریت‌ها را انجام بدهم البته این دلیل نمی‌شود که کمپانی راک‌استار از ویژگی Co-Op چشم‌پوشی کند.

3th PIC

سرنوشت آشکار

این مورد ممکن است کمی عجیب و غریب به نظر برسد که شما به عنوان یک یاغی در بازی نقش داشته باشید، اما این توانایی که شما در زمین خود دارید چیزی است که بسیاری از مردم می‌خواهند در رد دد ۲ آن را داشته باشند. بازی قبلی دارای آیتم‌ها و بخش‌هایی بود که شما در آن به انبا‌رها و جمع‌آوری گاو‌ها کمک می‌کردید اما درواقع به خاطر دیگران این کار‌ها را انجام می‌دادید. آیا بهتر نیست این زمین‌ها،قطعه‌ها،انبار‌ها و گاوداری‌ها متعلق به شما باشند و شما مالکیت آن‌ها را داشته باشید؟

بازی نباید در قلمرو کامل سبک RTS باشد اما باید توانایی این را داشته باشید که خانه‌ی خود را بسازید سپس محیط اطراف خود را که شامل شهر و یا شهرستان می‌شود گسترش دهید. این حالت یک ویژگی و بعد جدید به بازی اضافه می‌کند که در نوع خود جالب و سرگرم‌کننده است. در واقع مدیریت و نگهداری از زمین خود، داشتن میخانه‌ی خود، استبل‌های اسب، حتی منابع درآمدزا به بازیکنان این حس را می‌دهد که واقعا در دنیای غرب وحشی یک عامل موثر و مفید باشید.

4th PIC

DLC اسپین آف دیوانه‌کننده

یکی از بهترین چیز‌هایی که می‌توان درباره‌ی Red Dead Redemption گفت، DLC بازی با نام Undead Nightmare بود که در آن گیمر‌ها می‌بایست در طاعون زامبی‌ها زنده بمانند و دیگر وحشت آخرالزمانی این DLC در یک سناریوی واقعیت بود. این چیزی است که راک‌استار می‌تواند عاقلانه آن را در دنیای بازی رد دد ۲ تکرار کند چراکه دیدن شخصیت‌های بازی،لوکیشن‌ها و مکان‌های بازی از طریق یک راه منحصر به فرد می‌تواند جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

من نمی‌خواهم بیشتر از این به حدس و گمان ادامه بدهم اما خیلی سخت است بگویم آیا کارگردان راک‌استار DLC‌ای را برای بازی Red Dead Redemption 2 در نظر گرفته است یا خیر؟ من فقط می‌گویم ای کاش اگر DLC‌ای هم برای بازی در نظر گرفته شود شبیه به DLC بازی Red Dead Redemption یعنی Undead Nightmare باشد. این امر می‌تواند انگیزه‌ای را برای سازندگان ایجاد کند که به فکر نسخه‌ی game of the year بازی باشند. ضمن اینکه راک‌استار می‌تواند برای کسانی که بازی را در یک روز خاص پیش خرید خواهند کرد آیتم‌های ویژه‌ای را تخصیص دهد و کسانی که این فرصت را از دست بدهند همین آیتم‌ها و ویژگی‌های جدید را در یک پک جداگانه و در قالب DLC دریافت کنند.

6TH PIC

پشتیبانی از Virtual Reality

سونی همکاری مشترکی را با کمپانی راک‌استار در ساخت بازی رد دد ۲ دارد، این بدین معنی است که دارندگان PS4 می‌توانند DLC‌ها و کانتنت‌های جدید بازی را قبل از اینکه بر روی Xbox ONE عرضه شود، تجربه کنند. این همکاری مشترک نیز می‌تواند به معنای داشتن یک ویژگی خاص و منحصر به فرد برای کنسول PS4 مانند پشتیبانی از PlayStation Virtual Reality باشد.

دلیل موفقیت سری بازی‌های Red Dead این است که به گیمر‌ها اجازه می‌دهد تا در دنیای غرب وحشی و در میان گاو‌چرانان آزادانه عمل کرده و زندگی کنند. این جنبه از بازی می‌تواند به طور کامل در PlayStation Virtual Reality پوشش یابد و گیمر بوسیله‌ی واقعیت مجازی در دنیای غرب وحشی غوطه‌ور شود. اگر راک‌استار و سونی بتوانند نوعی از ویژگی VR را برای RDR2 در نظر بگیرند به احتمال زیاد لحاظ این ویژگی در مقیاس کوچکتری نسبت به بازی اصلی خواهد بود. با این حال اسب سواری،شلیک راهزنان و پوکر بازی‌کردن در حالت VR برای یک یا دو ساعت کافی خواهد بود.

7th PIC

زندگی در یک جهان بزرگتر

Red Dead Redemption یکی از بهترین بازی‌های جهان‌بازی بود که برای کنسول‌های نسل گذشته منتشر شد و هیچ بخش کوچکی نداشت که عظمت دنیای بازی را از ما بگیرد. این بازی شامل طیف گسترده‌ای از مناظر مختلف بود که می‌توانست حتی برای مردم قرن ۲۰ هم آشنا باشد. حال آنکه بازی در زمان خود از گرافیک برجسته و زرق و برق‌داری برخوردار بود. روشن است که Red Dead Redemption 2 از گرافیک و موتور‌های گرافیکی کنسول‌های نسل حاضر استفاده خواهد کرد که بدون شک زیباتر،جذاب‌تر و خیره‌کننده‌تر از گذشته خواهد بود.

تریلری که ما از بازی دیدیم بر روی کنسول PS4 اجرا می‌شد. این تریلر واقعا خیره‌کننده بود اما ما باید به خاطر داشته باشیم که بازی در سه ماهه ی آخر سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد. هر چند بازی بر روی پلتفرم‌های PS4 و Xbox ONE عرضه خواهد شد اما ما به دنبال نسخه‌های بهتر بازی یعنی PS4 Pro Version و Project Scorpio Version هستیم که هر دو نسخه مطمئنا در یک زمان و بعد از عرضه‌ی بازی اصلی منتشر خواهند شد. اگر چه بازی در حال حاضر بر روی PS4 با گرافیک خارق‌العاده‌اش نفس‌گیر است اما یک لحظه تصور کنید که بازی را بر روی سیستم‌های قدرتمند‌تر مانند PS4 Pro و یا Project Scorpio اجرا می‌کنید ببینید چه می‌شود!!

8TH PIC

Red Dead Redemption 2 بر روی PC

یکی از اتفاقات غصه‌داری که برای گیمر‌های PC رخ داده بود این بود که بازی Red Dead Redemption به هیچ عنوان بر روی پلتفرم PC عرضه نشد. این اتفاق نباید برای دنباله‌ی بازی یعنی Red Dead Redemption 2 رخ بدهد. RDR2 یک دنباله‌ی دیدنی و جذاب برای کنسول‌های نسل فعلی است اما بدون شک می‌تواند یکی از بهترین بازی‌های پلتفرم PC نیز باشد.

این گمانه‌زنی‌ها و گفته‌های شخصی من است اما من شک دارم که ما یک پورت کامپیوتر از RDR2 درست یک سال و نیم سال پس از انتشار کنسولی بازی داشته باشیم. این موضوع دقیقا همان چیزی است که در بازی Grand Theft Auto V اتفاق افتاد. بازی اصلی در سپتامبر ۲۰۱۳ منتشر شد و پورت کامپیوتر بازی در آوریل ۲۰۱۵ عرضه شد. آیا می‌دانید چه اتفاقی افتاد؟ کسانی که هم رایانه‌ی شخصی داشتند و هم کنسول بازی یک بار نسخه‌ی کنسولی بازی را خریداری کرده بودند و هنگامی که پورت کامپیوتر بازی عرضه شد نسخه‌ی کامپیوتر آن را نیز خریداری کردند. این استراتژی خوبی بود که راک‌‌استار با بازی GTA V پیاده‌سازی کرد. امیدواریم راک‌استار همین سیاست و استراتژی را برای بازی Red Dead Redemption 2 به کار گیرد.

در پایان، شما مخاطبان و همراهان همیشگی کلیک چه چیزهای دیگری را می‌خواهید در بازی Red Dead Redemption 2 ببینید؟ در قسمت نظرات آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر