بررسی امکانات ویژه گوشی‌های هوشمند جدید گوگل

پیکسل توانسته نظرهای زیادی را به خود جلب کند، حالا باید ببینیم که این گوشی هوشمند از چه امکانات خاصی بهره مند است.

بررسی امکانات ویژه گوشی‌های هوشمند جدید گوگل

کلیک- پرچم دار گوگل پیکسل در دو مدل Pixel و Pixel XL عرضه شده است و این دو گوشی هوشمند با امکانات بسیار خوب خود توانسته اند رقیبی جدی برای نمونه های موجود در بازار باشند. یکی از این امکانات Google Assistant است که توانسته یکی از رقبای جدی Siri در آیفون باشد.

در این مقاله ما به بررسی امکانات مخفی یا بهتر است بگوییم امکاناتی که شاید هرکسی نتواند از آن ها سر در بیاورد می پردازیم. شاید با بررسی این امکانات شما تصمیم نهایی تان را در رابطه با خرید Pixel یا Pixel XL بگیرید.

۱-استفاده از نور شب

تحقیقات نشان می دهد که نور آبی که از صفحه گوشی های هوشمند و یا هر دستگاه دیجیتالی، متصاعد می شود؛ ممکن است در روند خواب انسان اختلال ایجاد کند. گوگل توانسته با قرار دادن فیلتری بر روی صفحه نمایش این مشکل را تا حدودی حل کند و مقدار نورهای آبی صفحه گوشی هوشمند را تا حد امکان کاهش دهد. برای تنظیم گوشی هوشمند بر روی این حالت کافی است تا از مسیر Settings> Display> Night Light> Turn on Automatically این قابلیت را فعال کنید.

بررسی امکانات گوشی‌های هوشمند جدید گوگل Pixel

۲-قابلیت های حرکتی

پیکسل دارای راه های میانبری بسیار ساده برای اجرای برنامه ها و یا ایجاد تغییراتی در حالت های صفحه است. منظور از این راه های میانبر، راه هایی است که شما با یک حرکت کوچک دست می توانید آن ها را انجام دهید. با دوبار چرخش سریع گوشی پیکسل می توانید در بین دوربین های جلو و عقب گوشی هوشمند جابه جا شوید و به راحتی از روی دوربین جلو به دوربین عقب منتقل شوید. هم‌چنین با لمس کردن حسگر اثر انگشت به سمت پایین می توانید منو notifications را باز کنید و از امکانات آن استفاده کنید.

برای اعمال تغییرات در حرکات پیکسل می توانید از دستور Settings> Moves استفاده کنید.

۳-استفاده بهینه از باتری

همیشه مطمئن شدن از درصد شارژ گوشی هوشمند یکی از معضل های دارندگان و کاربران گوشی های هوشمند است. در گوگل پیکسل شما به راحتی می توانید از میزان واقعی شارژ گوشی هوشمند خود اطمینان حاصل کنید. تنها با پایین کشیدن نوار notifications و نگاه داشتن دست بر روی آیکون باتری می توانید از میزان دقیق باتری گوشی هوشمند خود اطمینان حاصل کنید.

هم چنین شما با اعمال تنظیماتی در پیکسل می توانید همیشه درصد و میزان شارژ خود را بر روی آیکون باتری در بالای گوشی هوشمند خود مشاهده کنید. برای اعمال این تنظیمات می توانید از مسیر Status bar> Battery> Always show percentage استفاده کنید. هم چنین می توانید گوشی هوشمند خود را بر روی حالت استفاده بهینه از باتری تنظیم کنید و گوشی در زمانی که شارژ شما کمتر از مقدار معینی شود، به صورت خودکار بر روی این حالت قرار گیرد.

برای تنظیم پیکسل بر روی حالت استفاده بهینه از باتری می توانید از مسیر Settings> Battery> Battery saver استفاده کنید.

بررسی امکانات گوشی‌های هوشمند جدید گوگل Pixel

۴-تصویر برداری با کیفیت ۴K

پرچم دار گوگل، پیکسل توانایی فیلم برداری با کیفیت ۴K را نیز دارد. هم چنین قابلیت استفاده است حافظه ابری و بی نهایت در گوگل پیکسل نیز این گوشی هوشمند را به معنای واقعی پرچم دار گوگل کرده است. کیفیت تصویر برداری پیکسل به صورت پیش فرض بر روی کیفیت ۱۰۸۰P تنظیم شده است، برای تغییر این تنظیمات و تبدیل آن به ۴K می توان بعد از باز کردن اپلیکیشن دوربین پیکسل از مسیر Video> Back camera video resolution and hit UHD 4K استفاده کرد.

۵-قابلیت Google Assistant

Google Assistant قابلیت پاسخگویی گوگل، رقیب سر سخت Siri آیفون است. بعد از خرید پیکسل اولین چیزی که باید تست کنید Google Assistant است. اگر با Siri آشنا باشید به خوبی از کارکردهای Google Assistant نیز خبر خواهید داشت. Google Assistant در واقع یک سیستم پاسخ گویی به سؤالات کاربران است که دامنه پاسخ گویی بسیار وسیعی دارد. متأسفانه Google Assistant فعلاً فقط در آمریکا فعال شده است.

برای استفاده از Google Assistant باید چند ثانیه Home را نگه داشت و یا از گوشه سمت چپ منو آن را فراخواند.

۶-تصویر پس زمینه زنده

قابلیت پس زمینه زنده پیکسل بر اساس تغییرات آب‌وهوایی عمل می کند؛ یعنی با تغییر آب و هوا تن رنگ های موجود در پس زمینه و آیکون ها تغییر می کند. البته همان طور که گفته شد این موضوع به تغییرات آب و هوایی منطقه ای که شما در آن قرار گرفته اید بستگی دارد. اگر در آمریکا زندگی کنید شاید ۷ روز هفته تن رنگی گوشی هوشمند شما خاکستری باشد.

هم چنین پیکسل عکس ها و تصاویر پس زمینه بسیاری از ماهواره‌ها و Google earth دریافت می کند که این تصاویر به صورت رندم هر ۲۴ ساعت یک بار عوض می شوند و شما می توانید گوشی هوشمند خود را بر روی این حالت تنظیم کنید.

بررسی امکانات گوشی‌های هوشمند جدید گوگل Pixel

۷-بالا بردن امکانات استفاده از اینترنت با Wi-Fi Assistant

شما می توانید گوشی هوشمند پیکسل را بر روی حالتی تنظیم کنید تا در صورت لزوم در بین شبکه های اینترنت Wi-Fi و ۴G/3G جابه‌جایی ایجاد کند. اساس و پایه این جابه‌جایی بر مبنای قوی ترین سیگنال هایی است که از طرف هر کدام از شبکه‌های اینترنت در آن لحظه ارسال می شوند. به عنوان مثال اگر شما در موقعیتی باشید که سیگنال های اینترنتی ۴G از Wi-Fi قوی تر باشند، پیکسل به‌صورت خودکار شما را به اینترنت ۴G متصل می کند.

برای فعال کردن Wi-Fi Assistant می توانید از مسیر Settings> Wi-Fi استفاده کنید و در این مرحله با انتخاب گزینه Wi-Fi Assistant در گوشه سمت راست می‌توان از Wi-Fi Assistant استفاده کرد. هم چنین پیکسل با اتصال به VPN از اطلاعات شما محافظت می کند.

۸-جزئیات تنظیم Developer settings

پیکسل و پیکسل XL از گوشی های هوشمند بسیار سریع و خوب با سیستم‌عامل اندروید به حساب می آیند ولی می توان با تغییر در تنظیمات Developer settings سرعت بیشتری نیز به دستگاه داد. ابتدا شما باید Developer options را در حالت معمولی به صورت پیش فرض مخفی است را فعال کنید. برای فعال کردن Developer options از منو تنظیمات بر روی گزینه About phone کلیک می کنیم. سپس به سمت پایین اسکرول کرده و ۷ بار به‌صورت پیاپی بر روی گزینه Build Number تپ می کنیم. در حال حاضر اگر به منوی تنظیمات برگشته می بینیم که منوی Developer Options ظاهر شده است.

در منو Developer Options امکانات زیادی برای تغییر انیمیشن های گوشی وجود دارد و کاربر می تواند به راحتی انیمیشن های ورود و خروج به هر برنامه را تغییر دهد. منو Developer Options دارای امکانات بسیاری زیادی در زمینه شخصی‌سازی گوشی های اندروید است ولی در استفاده از آن باید دقت کرد چون تغییر گزینه ها بدون آگاهی و اطلاعات کامل ممکن است بسیاری از تنظیمات را در گوشی هوشمند مختل کند.

بررسی امکانات گوشی‌های هوشمند جدید گوگل Pixel

۹-استفاده از آیکون های میانبر صفحه

استفاده از میانبر های آیکون در پیکسل شبیه به آیکون های ۳D در آیفون ۷ است. به‌عنوان‌مثال با لمس کردن آیکون Gmail و چند ثانیه صبر کردن زیرمجموعه‌های این آیکون مثل گوگل مپ و یوتیوب نمایش داده می شوند و دیگر نیازی نیست به منو رفته و این آیکون ها را پیدا کرد.

۱۰-امکانات امنیتی هوشمند

با پیشرفت تکنولوژی و فیلترهای امنیتی مثل حسگر اثر انگشت، شناسایی صورت و شبکیه چشم نفوذ به اطلاعات کاربران بسیار سخت شده است. گوگل با اضافه کردن لایه های امنیتی به پیکسل نفوذ به اطلاعات کاربران خود را بسیار سخت کرده است. هم چنین گوگل حالتی را در پیکسل اضافه کرده است که هنگامی که گوشی هوشمند شما پیشتان نیست دستگاه قفل می‌شود و تا زمانی که شما دستگاه خود را فعال کنید فرد دیگری نمی تواند به دستگاه شما و اطلاعات شما دسترسی پیدا کند.

ارسال نظر