تماشا کنید؛ فضانوردی با واقعیت مجازی!

شرکت نوپای SpaceVR قصد دارد جهان بی کران هستی را به خانه شما بیاورد! اما این اتفاق چگونه ممکن است؟ این شرکت قصد دارد با به کارگیری پلتفرم واقعیت مجازی برای نخستین بار در فضا، این هدف را محقق کند.

تماشا کنید؛ فضانوردی با واقعیت مجازی!

به گزارش کلیک، این شرکت با امضای تفاهم نامه همکاری با شریک و سرمایه‌گذار خود، یعنی شرکت ارائه دهنده خدمات فضایی NanoRacks برای پرتاب ماهواره حامل دوربین‌های واقعیت مجازی به فضا، یک قدم به تحقق این هدف نزدیک‌تر شده است. این ماهواره سال ۲۰۱۷ در مدار خود در فضا مستقر خواهد شد. شرکت SpaceVR با استقرار این ماهواره در سال ۲۰۱۷ قادر خواهد بود رویای فضانوردی به صورت مجازی را برای مردم محقق سازد.

این شرکت برای دستیابی به این هدف مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته است. این شرکت نوپا در ابتدا قصد داشت برای جمع آوری کمک‌های مالی برای راه اندازی سیستم واقعیت مجازی خود از سایت KickStarter (نام وب سایتی برای کمک به پروژه‌های خلاق در زندگی بشر است که از شرکت‌های نوپایی با ایده‌های نوین و خلاقانه استقبال می‌کند) استفاده کند؛ اما در این طرح با شکست مواجه شد و نتوانست سرمایه لازم ۵۰۰،۰۰۰ دلاری مورد نیاز برای اجرای این پروژه را تأمین کند. این شرکت بار دوم تصمیم گرفت تنها ۱۰۰،۰۰۰ دلار از سرمایه مورد نیاز خود را در این سایت جمع آوری کند و باقی‌مانده سرمایه مورد نیاز خود را از مکان دیگری تأمین کند که موجب شد سرعت روند اجرای این پروژه کاهش پیدا کند. سرانجام یک شرکت چینی به نام Shanda Group با سرمایه‌ای معادل ۱٫۲۵ میلیون دلار، به SpaceVR برای اجرای این پروژه کمک کرد و امکان انجام سریع‌تر فعالیت‌های مهم همچون طراحی و ایجاد نرم افزار دوربین واقعیت مجازی، آماده‌سازی کانال‌ها برای انتقال محتوای ضبط شده توسط دوربین‌ها و سرمایه‌گذاری در شبکه‌های ارتباطی ماهواره‌ها را برای اعضای تیم اجرایی شرکت فراهم کرد.

شرکت SpaceVR در ابتدا تصمیم داشت ۱۲ دوربین را در ایستگاه فضایی بین المللی نصب و راه‌اندازی کند؛ اما وقتی سرمایه زیادی در اختیار این شرکت قرار گرفت، مسئولان آن تصمیم خود را تغییر دادند. این شرکت تصمیم گرفت به جای استفاده از ۱۲ دوربین، ماهواره‌ای با نام Overview 1 را که حامل دو دوربین واقعیت مجازی بود، به فضا پرتاب کند و قرار است این ماهواره در مداری با ارتفاع کم از سیاره زمین قرار گیرد. ماهواره Overview 1 یک ماهواره مکعبی کوچک است که دربردارنده دو دوربین با وضوح بالای ۴K با لنزهایی با زاویه دید گسترده است. این ماهواره به وسیله مأموریت فضایی SpaceX CRS-12 در سال ۲۰۱۷ به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل داده خواهد شد. شرکت خدمات NanoRacks که آزمایشگاهی را در ایستگاه فضایی بین المللی راه اندازی کرده است، Overview 1 را تحویل می‌گیرد و آن را به وسیله دستگاه CubeSat deployer خود که یک دستگاه برای قرار دادن ماهواره‌های مکعبی کوچک از ایستگاه فضایی بین المللی در مدار است، راه اندازی خواهد کرد. هنگامی که ماهواره راه اندازی شد و در مدار قرار گرفت، SpaceVR کنترل کامل ماهواره را که شامل ارتفاع و وضعیت حرکت آن است، در دست خواهد گرفت.

دو دوربین ۴K این ماهواره از قابلیت ضبط فیلم با کیفیت سه بعدی از سیاره زیبای زمین برخوردار هستند. شرکت SpaceVR محتوای ضبط شده را جمع آوری کرده و به فیلم ۳۶۰ درجه تبدیل می‌کند و آن را در اختیار کاربران واقعیت مجازی در سراسر جهان قرار می‌دهد.

ارسال نظر