هوش مصنوعی به سوالات مشتریان پاسخ می‌دهد

آملیا، یک ربات هوش مصنوعی برای پاسخ‌گویی به سوالات مراجعین شورای محلی انتخاب‌شده است. سازندگان این ربات امیدوارند سپردن کارهای معمولی به ربات‌ها، باعث افزایش تمرکز کارمندان سازمان‌ها شود و همین‌طور به کاهش هزینه‌ها کمک کند.

هوش مصنوعی به سوالات مشتریان پاسخ می‌دهد

به گزارش کلیک، این هفته شورای انفیلد انگلستان در لندن اعلام کرد که یک برنامه هوش مصنوعی با نام آملیا دارد که برای پاسخ‌گویی به سوالات افراد محلی استفاده می‌شود. برای انجام این کار آملیا متکی بر تشخیص گفتار است و در کنار آن توانایی درک متون مکالمات، منطق، یادگیری، حل مساله، و حتی حس احساسات فرد گوینده را دارد.

فرانک لانسینک مدیرعامل شرکت مادر آملیا، IPsoft می‌گوید: "آملیا توانایی تشخیص ماهیت عواطف را دارد و تبادل کلمات در دیالوگ‌های مشتری در یک مدل روان‌شناختی قرار داده می‌شوند. این الگو به وی اجازه می‌دهد حالت احساسات و شخیصت را تفسیر کند. این امر به این معنی است که او می‌تواند به‌درستی در مقابل دیالوگ‌ها واکنش مناسب نشان دهد و ژست صورت خوبی بگیرد. در مقابل اگر مشتری در آستانه عصبانی شدن است و یا خسته شده، او می‌تواند شخص را به یک همکار انسان ارجاع دهد. یک همکار انسان می‌تواند خلق مشتری را با پیشنهاد یک خدمت یا تبادل تغییر دهد."

آملیا کار خود را با پاسخ‌گویی به سوالات در وب‌سایت این شورا آغاز خواهد کرد، البته امیدوار است بعدا در جای دیگری نیز کار کند. کار آملیا ۶۰ درصد ارزان‌تر از یک انسان گزارش‌شده است که برای شورای انفیلد در کاهش هزینه‌های آن مفید است. هرچند تعداد فزاینده گزارش‌ها می‌گویند که استفاده از ابزارهایی مانند آملیا، آینده شخصی افراد را به خطر می‌اندازد، اما لانسینک می‌گوید که نگرانی از این بابت ندارد.

وی افزود "در شورای انفیلد و جاهای دیگر آملیا نقش مکمل را دارد و از کارمندان انسان حمایت می‌کند. هیچ‌کس به خاطر معرفی آملیا شغل خود را از دست نداده است و برنامه‌ای برای کاهش نیروی انسانی وجود ندارد. به‌عنوان یک فناوری کمکی، آملیا به مراقبت از فعالیت‌های معمولی می‌پردازد و کارمندان انسان زمان بیشتری برای پرداختن به موضوعات پیچیده خواهند داشت و درنتیجه به بهبود خدمات‌رسانی به مردم کمک خواهد کرد."

ارسال نظر