ََAmazon alexa عواطف انسانی را درک می کند

به زودی کامپیوترهایی از راه می‌رسند که قادر هستند احساسات و عواطف شما مانند عصبانیت را درک کنند و عملکرد خود را مطابق با عواطف شما تغییر دهند. اگر چنین امری مححق شود در آینده با تحولات انقلابی مواجه می‌شویم. 

ََAmazon alexa عواطف انسانی را درک می کند

به گزارش کلیک، طبق گزارش منتشر شده از سوی مجله MIT Technology Review در روز دوشنبه، آمازون در حال کار کردن بر روی روش‌های جدیدی تا دستیار خود یعنی "Alexa" بتواند احساسات افراد را درک کند و به آن‌ها پاسخ دهد.

این دستیار هوش مصنوعی که در درون وسایلی همچون Amazon's Echo و بلندگوی Tap به کار گرفته شده است، می‌تواند گرایشات عاطفی صدای شما را تشخیص دهد و عملکرد خود را مطابق با این احساسات و عواطف تغییر دهد. برای مثال این دستیار هوشمند عصبانیت شما را تشخیص می‌دهد و تن صدای خود را مطابق با این حالت تغییر می‌دهد.

BN-MW895_AMZN_A_G_20160302201041

Amazon's Echo و بلندگوی Tap

به دلیل اینکه انسان‌ها قبل از به وجود آمدن کامپیوترها به وجود آمده‌اند، باید خود را با نیازهای کامپیوترها مطابقت دهند.

برای مثال برای استفاده از کامپیوترهای رومیزی باید طریقه استفاده از موس، هدایت نشانگر موس، دابل کلیک روی آیکون‌ برنامه‌ها برای اجرای آن‌ها و استفاده از صفحه کلید برای تایپ کردن را بدانید. حتی تلفن‌های هوشمند که نسخه تکامل یافته از کامپیوترهای شخصی هستند، به خودی خود کاری نمی‌توانند انجام دهند. ما به این دلیل از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنیم که کامپیوترهای شخصی نمایشگر لمسی ندارند و نمی‌توانیم با انگشت آدرس وب سایتی را در مرورگر کامپیوتر وارد کنیم.

اما کامپیوترها و نرم افزارهایی که به فرمان‌های صوتی پاسخ می‌دهند، تمام معادلات را بر زده‌اند. به جای اینکه مجبور باشید خود‌ را با نیازهای آن‌ها مطابقت دهید، آن‌ها باید این گونه عمل کنند. آن‌ها باید عواطف و احساسات شما را درک کنند تا با شما ارتباط برقرار کنند و با مطابق احساسات شما عمل کنند. تمام محصولاتی که قابلیت تشخیص صدا را دارند، توسط گوگل و ایسوس توسعه داده شده‌اند. حتی توانایی محصولاتی که از فرمان صوتی استفاده نمی‌کنند، برای تشخیص زبان طبیعی انسان در حال افزایش است. پیام رسان فیس بوک دارای ربات‌هایی است که می‌توانند به دستورالعمل‌‌های تایپ شده پاسخ دهند.

نتیجه نهایی این است که از شر حرف زدن با پشتیبان‌های فنی خسته کننده راحت خواهید شد.

بدون تردید زمانی که فرزندان ما به نیروهای کاری می‌پیوندند، کامپیوترها دیگر همانند زمان کنونی نخواهند بود و متحول خواهند شد که بسیار خوب است.

البته ربات‌هایی که قابلیت تشخیص عواطف و احساسات را دارند، در کنار مزایای خود معایبی نیز دارند. یکی از متخصصان امر اخیرا در گفتگویی با خبرگزاری هافینگتون پست اذعان کرد که انتظار دارد در آینده تبلیغات به وسیله هوش مصنوعی توسعه پیدا کنند و این موضوع می‌تواند روش برقراری ارتباط با دیگران را تحت تاثیر قرار دهد.

پروفسور روح الله نور بخش از دانشگاه کارنگی ملون آمریکا به هافینگون پست گفت "وسایل آمازون اساسا موجودات بیگانه‌ای هستند و باید آن‌ها را درک کنید. وی افزود زمانی با که Echo صحبت می‌کنید با انسان صحبت نمی‌کنید بلکه در حال صحبت کردن با موجودی عجیب هستید که دانش را موشکافی کرده است.

ارسال نظر