تغییر ناگهانی موتور جستجوی پیش فرض در ویندوز 10

مایکروسافت می‌گوید کورتانا با موتورهای جستجوگر دیگر بهتر کار می‌کند.

تغییر ناگهانی موتور جستجوی پیش فرض در ویندوز 10

به گزارش کلیک، مایکروسافت یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای دسترسی به گوگل‌سرچ در ویندوز 10 را مسدود کرد. مایکروسافت تایید کرده است که قابلیت اجراشدن جستجوگر شرکت‌های ثالث را مسدود خواهد کرد. از این جستجوگرها می‌توان به گوگل اشاره کرد. مایکروسافت از دستیار دیجیتالی کورتانا به عنوان یک بخش حذف‌نشدنی و مستمر برای حفظ تجربه جستجوی یکپارچه استفاده خواهد کرد.

این تصمیم پس از بررسی‌های متعدد صورت گرفته و قرار است موتور جستجوگر بینگ (Bing) با موتور جستجوگر گوگل جای خود را عوض کنند و بینگ به عنوان موتور پیش‌فرض در هسته کورتانا ایفای نقش کند.

مایکروسافت با انتشار ویندوز 10، از یک دستیار مجازی رونمایی کرد. کورتانا در گوشه پایینی نوار وظیفه اقامت گزیده است و می‌تواند چندین کار را بر اساس صدای شما یا دستورات تایپی انجام دهد.

کورتانا دستیار ویندوز 10

این دستورات موجود در کورتانا است که مایکروسافت را مجبور به از کار انداختن رقیب خود، یعنی موتور گوگل کرد.

رایان گاوین (Ryan Gavin)، مدیر کل بخش جستجو و نرم‌افزار کورتانا گفت: تنها راهی که می‌توانیم به شخصی‌سازی کورتانا و تجربه حقیقی از جستجو برسیم، استفاده از بینگ و مرورگر خود مایکروسافت ادج (Microsoft Edge) است. ما به کار خود با تلاشی چند برابر ادامه خواهیم داد و تجربه‌های خوبی برای شما فراهم می‌کنیم. توقع شما از ویندوز را مرفع می‌سازیم در حالی‌که فعالیت‌های شما را کنترل می‌کنیم، کمک خواهیم کرد که کارهای بزرگی با کورتانا انجام دهید.

تصمیم مایکروسافت برای محدود کردن قابلیت کورتانا به جستجوگر وب بینگ، بی سابقه نیست. هر دو سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید کاربران را به موتورهای جستجوگر پیش فرض خود، به منظور حفظ ویژگی های داخلی، قفل کرده‌اند،

کاربران ویندوز 10 هنوز هم می‌توانند مسیر پیش‌فرض جستجوگر خود را به گوگل یا مایکروسافت یا دیگر رقبا تغییر دهند و از آن استفاده کنند،

پیش فرض نرم‌فزار

هم‌چنین کاربرانی که دارای تبلت یا گوشی با ویندوز 10 هستند می‌توانند مسیر پیش‌فرض جستجوگر خود را به مسیر نرم‌افزار دلخواه خود تغییر دهند.

مایکروسافت هفته پیش برای لپ‌تاپ Surface Book خود یک به روز رسانی به منظور بستن حفره‌های امنیتی و رفع خطاهای دیده شده انجام داد، لازم به ذکر است که ویندوز 10 یک ویندوز کاملا مجانی برای به روز رسانی است و شما می توانید بدون هیچ هزینه‌ای اقدام به این‌کار کنید، اگر کاربران ویندوز 7، ویندوز 8، یا ویندوز 8.1 قانونی هستید، کافی است که به قسمت ویندوزآپدیت بروید و سیستم‌عامل خود را به قدرتمندترین ویندوز‌ مایکروسافت ارتقا بدهید.

منبع: express

ارسال نظر