کمپانی TSMC تولید انبوه تراشه A10 اپل را برعهده گرفت

ظاهرا رقابت مابین سامسونگ و کمپانی TSMC به منظور تامین تراشه‌های A10 مورد نیاز اپل در آیفون 7 به پایان رسیده و قرارداد کلی مابین اپل و TSMC امضاء شد.

کمپانی TSMC تولید انبوه تراشه A10 اپل را برعهده گرفت

سامسونگ و اپل دو برندی هستند که همواره رقیب دیرینه یکدیگر بودند. با این وجود این دو کمپانی در برخی از شرایط مجبور به عقد قرارداد همکاری می‌شدند. یکی از زمینه‌های که اپل و سامسونگ در آن همکاری داشتند مربوط به تولید تراشه‌های اختصاصی سری A اپل محسوب می‌شود. اپل همواره تولید این سری از تراشه‌های اختصاصی خود را به شرکتی ثانویه واگذار می‌کند و در این بین عموما دو گزینه پیش روی اپل قرار دارد، این دو گزینه شرکت‌های سامسونگ و TSMC هستند.

آیفون 7 اپل به تراشه A10 مجهز می‌شود و از دیرباز صحبت‌های زیادی در رابطه با تامین این تراشه می‌شد. اپل در حال تصمیم‌گیری بود تا یکی از دو شرکت سامسونگ یا TSMC را به عنوان تامین کننده اصلی سری تراشه‌های A10 خود در نظر بگیرد. پیش از این تصور می‌شد که سامسونگ مجددا بدین منظور با اپل وارد همکاری شود، اما ظاهرا اپل تصمیم دارد که تا جای ممکن از این برند کره‌ای رقیب فاصله بگیرد.

به گزارش کلیک، ساعاتی پیش قرارداد رسمی مابین اپل و کمپانی TSMC به منظور تامین تمامی تراشه‌های سری A10 مورد نیاز این شرکت امضاء شد. این موضوع بدان معناست که همکاری در این راستا مابین اپل و سامسونگ صورت نمی‌گیرد. تولید و تامین تراشه‌های مورد نیاز اپل در آیفون‌هایش از نظر مالی یک مسئله بسیار حائز اهمیت محسوب می‌شود و در واقع هنگامی اپل بدین منظور با شرکتی قرارداد می‌بندند، شرکت مد نظر از نظر مالی سود و درآمد فوق‌العاده‌ای را کسب خواهد کرد. از اینرو دو شرکت سامسونگ و TSMC نیز بر سر این موضوع جدال‌هایی نامحسوس داشتند. اگرچه سامسونگ هیچگاه رسما اعلام نکرده که در این زمینه تمایل به همکاری با اپل دارد، اما در هر صورت بیزینس و سود مالی هدف اصلی هر کمپانی به شمار می‌رود.

گفته شده که دلیل انتخاب کمپانی TSMC به عنوان تامین کننده اصلی و رسمی سری تراشه‌های A10 اپل که در آیفون 7 از آن‌ها استفاده می‌شود، بهره‌گیری این شرکت از فرآیند تولید یا لیتوگرافی 10 نانومتری است. ظاهرا کمپانی TSMC قصد دارد که تراشه‌های A10 اپل را با استفاده از لیتوگرافی 10 ناموتری تولید کند و این موضوع منجر به بهره‌ورتر شدن این تراشه می‌شود. همچنین استفاده از این تکنولوژی منجر به کاهش اندازه و سایز کلی چیپست A10 خواهد شد که بدون تردید برای اپل موضوعی حائز اهمیت به شمار می‌رود. اپل در آیفون 7 سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری را حذف کرده و بدین سبب ضخامت بدنه دستگاه را کاهش می‌دهد. در سمت دیگر مطمئنا استفاده از تراشه و یا قطعات سخت افزاری با ابعاد کوچک‌تر برای اپل امکان تجهیز دستگاه به باتری بزرگ‌تر را فراهم می‌کند.

انتظار داریم که آیفون‌های جدید اپل طی ماه سپتامبر سال 2016 رسما معرفی شوند و از خصوصیات و ویژگی‌های جالب توجه‌ای نیز بهره‌مند باشند. بدون تردید تا آن زمان شایعات و اخبار گسترده‌ای در رابطه با این محصول خواهیم شنید.

منابع:

9to5mac

phonearena

ارسال نظر